2.4
از9 نظر

آبشارهای قلعه تل دزفول

    3005
    نمایش

    آبشارهاي قلعه تل شامل 2 آبشار به نام هاي آبشار تنگ آبي اول و دوم در استان خوزستان قرار دارد. قلعه‌تُل در استان خوزستان واقع شده است و اين شهر در بخش مرکزي شهرستان باغ‌ملک قرار گرفته است.مسیر این تنگه طولانی و سنگلاخ و در بعضی جاها صعب العبور و دارای پرتگاه است و در طول راه بایستی به دفعات زیاد عرض رودخانه را طی کرد و حتی مقداری از راه را باید در داخل رود طی کرد.در این تنگه درختان انجیر و مو و گردو نیز به چشم می خورد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشارهای قلعه تل دزفول

    آبشارهای قلعه تل شامل ۲ آبشار به نام های آبشار تنگ آبی اول و دوم در استان خوزستان قرار دارد.قلعه‌تُل شهری است در استان خوزستان این شهر در بخش مرکزی شهرستان باغ‌ملک قرار گرفته است.

    سایر اطلاعات آبشارهای قلعه تل دزفول

    شهر قلعه‌تل در استان خوزستان و تقسیمات کشوری بخش مرکزی شهرستان باغملک قرار داردومردمان آن بختیاری هستند. این شهر از قدیم مرکز دهستان قلعه تل و محل آمد و رفت ساکنان اطراف و تأمین خدمات اولیه روستاهای این دهستان بوده‌است.

    تاریخچه آبشارهای قلعه تل دزفول

    قلعه تل توسط محمد تقی خان بختیاری در سرتلی در ناحیه ایذه بنا شده‌است. شهر قلعه‌تل در استان خوزستان و تقسیمات کشوری بخش مرکزی شهرستان باغملک قرار داردومردمان آن بختیاری هستند. این شهر از قدیم مرکز دهستان قلعه تل و محل آمد و رفت ساکنان اطراف و تأمین خدمات اولیه روستاهای این دهستان بوده‌است.

    ویژگی‌ها آبشارهای قلعه تل دزفول

    مسیر این تنگه طولانی و سنگلاخ و در بعضی جاها صعب العبور و دارای پرتگاه است و در طول راه بایستی به دفعات زیاد عرض رودخانه را طی کرد و حتی مقداری از راه را باید در داخل رود طی کرد.

    زمان مناسب بازدید آبشارهای قلعه تل دزفول

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خوزستان، فصل بهار و زمستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    وسایل مورد نیاز آبشارهای قلعه تل دزفول

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    شرایط استفاده آبشارهای قلعه تل دزفول

    مسیر این تنگه طولانی و سنگلاخ و در بعضی جاها صعب العبور و دارای پرتگاه است و در طول راه بایستی به دفعات زیاد عرض رودخانه را طی کرد و حتی مقداری از راه را باید در داخل رود طی کرد.

    سیمای عمومی آبشارهای قلعه تل دزفول

     در مسیر این آب چندین آبشار زیبا که ارتفاع بعضی از آنها بیش از ۱۵ متر است به وجود آمده و به جز درختان معمول زاگرس از قبیل بلوط و بن و کلخونگ و … در این تنگه درختان انجیر و مو و گردو نیز به چشم می خورد و در بعضی از جاها انبوه درختان مناظر شمال کشور را تداعی می کند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار خوزستان قلعه تل دزفول آبشار خوزستان آبشار قلعه تل آبشار دزفول خوزستان آبشار آبشار قلعه تل خوزستان دزفول قلعه تل آبشار قلعه تل خوزستان قلعه تل دزفول دزفول آبشار دزفول خوزستان دزفول قلعه تل آبشار خوزستان قلعه تل آبشار خوزستان دزفول آبشار قلعه تل خوزستان آبشار قلعه تل دزفول آبشار دزفول خوزستان آبشار دزفول قلعه تل خوزستان آبشار قلعه تل خوزستان آبشار دزفول خوزستان قلعه تل دزفول خوزستان قلعه تل آبشار خوزستان دزفول آبشار خوزستان دزفول قلعه تل قلعه تل آبشار خوزستان قلعه تل آبشار دزفول قلعه تل خوزستان آبشار قلعه تل خوزستان دزفول قلعه تل دزفول آبشار قلعه تل دزفول خوزستان دزفول آبشار خوزستان دزفول آبشار قلعه تل دزفول خوزستان آبشار دزفول خوزستان قلعه تل دزفول قلعه تل آبشار دزفول قلعه تل خوزستان آبشار خوزستان قلعه تل دزفول آبشار قلعه تل دزفول خوزستان آبشار دزفول خوزستان قلعه تل آبشار قلعه تل خوزستان دزفول آبشار قلعه تل دزفول خوزستان آبشار خوزستان دزفول قلعه تل خوزستان آبشار قلعه تل دزفول خوزستان آبشار دزفول قلعه تل خوزستان قلعه تل دزفول آبشار خوزستان قلعه تل آبشار دزفول قلعه تل آبشار خوزستان دزفول قلعه تل خوزستان آبشار دزفول قلعه تل دزفول آبشار خوزستان قلعه تل دزفول خوزستان آبشار دزفول آبشار خوزستان قلعه تل دزفول خوزستان آبشار قلعه تل دزفول قلعه تل آبشار خوزستان دزفول خوزستان قلعه تل آبشار دزفول قلعه تل خوزستان آبشار