0
از0 نظر

آبشار تونل کوهرنگ چلگرد (آبشار کوهرنگ)

    3300
    نمایش

    آبشار کوهرنگ که با نام «آبشار تونل کوهرنگ چلگرد» هم معرفی می‌شود، تنها یکی از چند جاذبه گردشگری طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. با بازدید از این جاذبه، شاهد سرازير شدن آب تونل اول كوهرنگ خواهید بود که در سال ۱۳۳۲ با هدف انتقال آب چشمه‌های پیرامون به زاینده رود احداث شد. نزدیک آبشار تونل کوهرنگ، امکانات رفاهی متعددی مانند اقامتگاه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های فروش سوغاتی و صنایع دستی، آلاچیق و... وجود دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار تونل کوهرنگ چلگرد (آبشار کوهرنگ)

    اين تونل برای انتقال آب چشمه كوهرنگ و ديگر چشمه هاي اطراف زاينده رود در سال 1332 در منطقه كوهرنگ، جايي كه اكنون شهر توريستي چلگرد و مركز شهرستان كوهرنگ است، ايجاد شد. بهتر است بدانید، تلاش براي انتقال اين آب به گذشته‌های دور بر مي‌گردد.

    تاریخچه آبشار تونل کوهرنگ چلگرد (آبشار کوهرنگ)

    در زمان صفويان تلاش براي ايجاد شكاف در كوه كاركنان و انتقال آب، راه به جايي نبرد. اين شكاف كه در نزديكي تونل است، خود يكي از ديدني هاي تاريخي منطقه است. آبشار اين تونل و فضاهاي بسيار زيباي اطراف آن مناظر بسيار زيبايي را براي هر ببننده‌اي ايجاد كرده است.

    از نخستین تونل کوهرنگ در سال ۱۳۳۲ بهره‌برداری شد. در سال ۱۳۶۴ تونل دوم به بهره برداری رسید. در سال ۱۳۷۷ عملیات ساخت سومین تونل کوهرنگ آغاز شد که تاکنون ادامه دارد. نخستین بار شاه عباس کبیر درسال ۱۰۲۹ه ق میرجهانگیرخان بهرامسری آسترکی بختیاری(1037-974ه ق) فرزند تاجمیرخان بهرامسری آسترکی(974-924ه ق) که فرمانروای تامه بختیاری بود را مامور الحاق آب کارون به زاینده رود نمود و در این خصوص گردنه کوهرنگ به چلگرد نیزتوسط بختیاریها شکافته شد و اکنون به نام کارکنان معروف است و پایه‌های سدی که بررودخانه کوهرنگ احداث گردید، نیز موجود است. اما با مرگ شاه عباس، این طرح ناتمام ماند.

    ویژگی‌ها آبشار تونل کوهرنگ چلگرد (آبشار کوهرنگ)

    حفر تونل کوهرنگ یک اقدام مؤثر برای آبادانی منطقه است که از زمان صفویه برای تحقق آن تلاش شده و هم‌اکنون آب سد کوهرنگ و آبی که در زاینده‌رود جاری می‌شود زندگی بهتری برای مردم منطقه و آبادانی و عمرانی فراهم ساخته است.

    زمان مناسب بازدید آبشار تونل کوهرنگ چلگرد (آبشار کوهرنگ)

    با توجه به نزدیکی این جاذبه به پیست اسکی چلگرد بازدید از این جاذبه در تمامی فصول سال، حتي زمستان، مورد توجه گردشگران قرار مي‌گيرد.

    امکانات ویژه آبشار تونل کوهرنگ چلگرد (آبشار کوهرنگ)

    راه دسترسي آسفالته، آب آشاميدني، سرويس بهداشتي، فضاي سبز، سكوي نشيمن، دسترسي آسان به واحد اقامتي و پذيرايي، پاركينگ از امکانات منطقه است.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.