3
از10 نظر

آبشار خرو

    2410
    نمایش

    آبشار خرو، تنها يکي از چندین جاذبه گردشگری طبيعي و آبشارهای تماشایی استان خراسان رضوی است که اطراف شهر مشهد و به طور دقیق تر در 8 کيلومتري شمال شهرستان خرو و در ميان دره رودي زيبا خودنمایی می کند. منظره خلق شده توسط این آبشار و چشم انداز دیدنی آن همه ساله مورد توجه بسیاری از گردشگران، عکاسان و طبیعت گردان قرار می گیرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار خرو

    خرو که با نام «ماسوله شرق» نیز شناخته می شود، دارای دو رودخانه ی بزرگ و کوچک است که از کوه های زنبورگاه در رشته کوه بینالود سرچشمه می گیرند. در مسیر هر دو رود، دو آبشار وجود دارد که مسیر شمال شرقی به چشمه علی و مسیر شمالی به آبشار خفر منتهی می گردد.

    آبشار بزرگ، در مسیر رودخانه ی کوچک قرار دارد و آبشار کوچک، در مسیر رودخانه ی بزرگ قرار دارد. همچنین، این رودخانه ها در دو دره مجزا قرار دارند که از حاصلخیز ترین دره های خراسان است.

    تاریخچه آبشار خرو

    واژه ی خرو برای پایتخت آلوی ایران در برخی موقعیت ها با معنی «محل تقسیم» مورد استفاده قرار می گرفته و شاید اتلاق کردن این نام برای این منطقه چندان بی ربط نباشد چرا که این نقطه محلی است که آب دو رودخانه ی دائمی و نسبتا پرآب تقسیم می شود.

    ویژگی‌ها آبشار خرو

    این شهر ییلاقی و سرسبز در ۱۸ کیلومتری شرق نیشابور و در ۳۶ درجه و ۱۰ دقیقه عرض جغرافیایی و ۵۹ درجه و ۳ دقیقه طول جغرافیایی قرار دارد که ارتفاع آن از سطح دریا بیش از ۱۵۰۰ متر است. به سبب قرار گرفتن و گستردگی بخش هایی از خرو علیا و خرو سفلی بر روی دامنه ی کوه به صورت پلکانی قرار گرفته که منظره ی پلکانی روستا باعث شده تا به آن لقب ماسوله ی خراسان داده شود. گرچه از ماسوله بسیار بزرگ تر و پر جمعیت تر و پر محصول تر است.

    پیشنهاد ویژه آبشار خرو

    در کنار بازدید از آبشار خرو می توانید از آبشار زیبای درود در نزدیکی خرو هم بازدید کنید.

    زمان مناسب بازدید آبشار خرو

    با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به خراسان رضوی و بازدید از جاذبه های این استان خواهد بود.

    سایر اطلاعات آبشار خرو

    شهر خرو ( خروین ) بخش های مختلفی دارد. خرو علیا و خرو سفلی که در کنار یکدیگر قرار دارند و شهرک امام رضا (ع) که در مجاورت شهرک صنعتی خیام نیشابور و شمال ساحل برج و در حاشیه ی شاهراه ارتباطی نیشابور به مشهد قرار دارد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای دسترسی به آبشار خرو باید مسیر رودخانه شمالی روستا را ادامه دهید که به فاصله 8 کیلومتر به آبشار خرو منتهی می شود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.