2.8
از10 نظر

آبشار نمکی، پارک ملی کویر

    2583
    نمایش

    آبشار نمکی پارک ملی کویر، تنها يكي از چندين جاذبه طبيعي و تماشايي استان سمنان است كه در محدوده منطقه تحت حفاظت پارک ملي کوير اين استان و در نزديکي مرز استان اصفهان قرار دارد. اين آبشار در جنوب ارتفاعات نخجير و غرب کوير ريگ جن واقع است و به دليل اشکال ايجاد شده نمک در نوع خود کم نظير بوده و همه ساله مورد توجه بسياري از بازديدكنندگان قرار مي گيرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار نمکی، پارک ملی کویر

    آبشار نمکی پارک ملی کویر که به صورت قندیل های نمک از فراز تپه ای فرسایش یافته به پایین میریزد، از چشمه آب شور ملک آباد سرچشمه گرفته و در ادامه مسیر به ریگ جن میریزد. وجود املاح نمک در زمین های بالادست و آب چشمه باعث شده که آب از املاح نمک اشباع شده و نمک به صورت کریستال در آب متبلور شود و چنین اشکالی را پس از ریزش آب ایجاد کند.

    ویژگی‌ها آبشار نمکی، پارک ملی کویر

    این آبشار در جنوب ارتفاعات نخجیر و غرب کویر ریگ جن واقع است و به دلیل اشکال ایجاد شده نمک در نوع خود کم نظیر است. اقلیم این منطقه به شدت تحت تاثیر دو اقلیم دشت کویر که عمدتا از نمک پوشید‌ه شد‌ه و دریاچه نمک که بلافاصله در خارج مرز منطقه در سمت غربی پارک واقع است، قرار گرفته است. پارک ملی کویر اگر چه پوشید‌ه از گیاهان استپی و بیابانی است، اما سرزمینی لم یزرع با دشت‌های هموار است.

    شرایط استفاده آبشار نمکی، پارک ملی کویر

    به دلیل واقع شدن این منطقه در محدوده پارک ملی کویر تردد در این منطقه منوط به اخذ مجوزهای لازم از اداره پارک ملی کویر و سازمان حفاظت محیط زیست است.

    زمان مناسب بازدید آبشار نمکی، پارک ملی کویر

    با توجه به وضعيت آب و هوايي استان سمنان، فصل بهار و اوايل پاييز زمان مناسبي براي بازدذيد از اين جاذبه خواهد بود.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    پارک ملی کویر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تهران و ۱۰۰ کیلومتری شرق قم و در قسمت شمال استان اصفهان (دشت کویر) قرار د‌ارد. دسترسی به آبشار نمکی از سه مسیر امکانپذیر است؛ مسیر اول از سمت شهرستان ورامین، پیشوا، قلعه بلند، سرمحیط بانی مبارکیه، قصر بهرام، محیط بانی سفید آب و سپس جاده محیط بانی ملک آباد. مسیر دوم از شهرستان گرمسار، جاده سنگفرش صفوی، جادهریگ جن در شرق سیاه کوه و محیط بانی ملک آباد و مسیر سوم از شهرستان آران و بیدگل،کویر مرنجاب، محیط بانی سفید آب و سپس محیط بانی ملک آباد. البته مسیرهای دیگری هم در این منطقه به این آبشار منتهی می شودد که به دلیل کمی تردد و باتلاقی بودن پیشنهاد نمی شود. از جمله این مسیرها مسیر قلعه کرشاهی به شط است که در منطقه شط بشدت باتلاقی است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.