0
از0 نظر

آبشار هفت چشمه

    1396
    نمایش

    آبشار هفت چشمه، نامش را وامدار چشمه‌های هفت قلویی است که از کوه به دره ریخته و آب آن‌ها در اثر جاری شدن از ارتفاع و در کنار هم آبشارهای کوچکی خلق می‌کنند. بعد از این آبشارهای کوچک و در انتهای مسیر، به آبشار اصلی و بلند «آدران» با ارتفاع تقریبی ۹۰ متر خواهید رسید.هفت چشمه پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد؛ اما غالب درختان این منطقه را درخت بید تشکیل می‌دهد و بوته‌ها و درختچه‌های بسیاری از جمله زرشک، ازگیل،‌ زالزالک و... از دیگر انواع گیاهان محوطه آبشار هفت چشمه کرج است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار هفت چشمه

    آبشار هفت چشمه چالوس در موقعیت جغرافیایی استان البرز واقع شده است. ارتفاع آبشار در حدود 7 متر است.

    زمان مناسب بازدید آبشار هفت چشمه

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    سیمای عمومی آبشار هفت چشمه

    در مسیر حرکت به سمت آبشار ها از میان دره ای بسیار دیدنی و با صفا باید گذشت و درخت بید قالب بر درختان منطقه می باشد. همین طور بوته ها و درختچه های بسیاری در حاشیه ی رودخانه وجود دارند . در ادامه این مسیر و بعد از آبشار هفت چشمه دره تنگ می شود و به حالت صخره ای تغییر می کند و به آبشار وحشی و بسیار دیدنی آدران منتهی میگردد.

    سایر اطلاعات آبشار هفت چشمه

    .هفت چشمه پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد؛ اما غالب درختان این منطقه را درخت بید تشکیل می‌دهد و بوته‌ها و درختچه‌های بسیاری از جمله زرشک، ازگیل،‌ زالزالک و... از دیگر انواع گیاهان محوطه آبشار هفت چشمه کرج است. محدوده آبشار اصلی هفت چشمه که تحت عنوان آدران شهرت دارد؛ بخشی از منطقه حفاظت شده البرز جنوبی است و پرندگانی چون كلاغ نوک قرمز، پرستو، زيرآبروک و كبک در این زیستگاه زندگی می‌کنند.

    شرایط استفاده آبشار هفت چشمه

    • سفر به آبشار هفت چشمه کرج با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، نمی‌تواند سفری فردی باشد؛ چراکه رفع موانع و مشکلات احتمالی که در میان راه وجود دارد، به‌تنهایی امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین بهتر است به‌همراه خانواده و دوستان یا تورهای طبیعت‌گردی، برای بازدید از این جاذبه طبیعی و زیبای البرز جنوبی اقدام کنید.

    • با توجه به شرایط ذکر شده و مسیری که مسطح نیست و در برخی نقاط لغزنده هم خواهد بود، استفاده از کفش مناسب کوهنوردی جهت طی کردن مسیر آبشار هفت چشمه و جلوگیری از بروز خطر، یکی از ملزومات ضروری این سفر است.

    •  مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه کرج با توجه به‌سختی و نامسطح بودن راه، مسیر ساده‌ای نیست. از این‌ رو،‌ طی کردن این راه و رسیدن به آبشار برای کودکان و افراد مسن یا ناتوان مناسب نخواهد بود. در صورت همراهی این عزیزان،‌ می‌توانید در پایین مسیر رودخانه و قبل از رسیدن به آبشار اصلی،‌ بساط تفریح و استراحت را پهن کنید. در غیر این صورت، چشم‌پوشی از مسیری نسبتا سخت و گذر از دل رودخانه و تماشای آبشار بلند آدران،‌ لذت مضاعفی را از این سفر هیجان‌انگیز، نصیب شما خواهد کرد.

    • چنانچه قصد کمپ زدن در محوطه آبشار و گذراندن یک شب به‌یادماندنی در دل طبیعت خنک هفت چشمه را دارید، حتما ابزار و تجهیزات لازم کمپینگ را به‌همراه داشته باشید. هوای دره حتی در فصل تابستان نیز بسیار سرد است وقطرات معلق آب، بر شدت سرما می‌افزاید. جهت کمپینگ و استراحت در شب‌های سرد آبشار هفت چشمه، به وسایل گرمایشی، چادر و کیسه خواب حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. البته می‌توانید در محیط روستای زیبای ارنگه نیز،‌ چادر زده یا در اقامتگاهی شب را به صبح برسانید.

    • به‌همراه داشتن غذا، پوشاک اضافی، دمپایی، لباس گرم (در فصل بهار یا هنگام کمپینگ) و لوازمی از این دست را فراموش نکنید. در هنگام عبور از رودخانه یا رفتن به داخل آب،‌ حتما به لباس اضافه احتیاج پیدا می‌کنید. البته که در مسیری با همراهی آب، دوربین یا تلفن همراه شما نیز به مراقبت جدی نیاز دارند.

    • در نهایت مراقبت و نگهداری از طبیعت بکر هفت چشمه را نیز لطفا به یاد داشته باشید. حمل کیسه‌ای در طول مسیر برای جمع‌آوری و خروج زباله‌های تولیدی خود، کوچک‌ترین وظیفه ما در قبال محیط طبیعی اطراف‌مان است که متاسفانه برخی به دست فراموشی سپرده‌اند.

    امکانات ویژه آبشار هفت چشمه

    نصب چند سکوی سیمانی برای استراحت و استفاده از فضای طبیعی اطراف، شیر آب، سطل زباله و سرویس بهداشتی در ابتدای راه و تعدادی سرویس بهداشتی و سطل زباله در ادامه مسیر، از جمله امکاناتی است که در این منطقه قرار دارد. چند رستوران نیز در آغاز راه وجود دارند که علاوه بر صرف غذا،‌ از پارکینگ آن‌ها نیز برای پارک خودروهای شخصی می‌توان استفاده کرد.

    وسایل مورد نیاز آبشار هفت چشمه

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای ورود به مسیر آبشار می توانید وسیله خود را روبروی رستوران هفت چشمه پارک کنید و یا پس از کیوسک حلال احمر و امداد خودرو سایپا آدران با دیدن تابلوی ارنگه به سمت راست بپیچید و وارد آن جاده بشوید و پس از پیمودن راهی کوتاه وسیله خود را در نزدیکی ویلایی که در ابتدای جاده قرار دارد پارک کنید و از همانجا پیاده روی را آغاز کنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار هفت چشمه جاده چالوس ارنگه آبشار هفت چشمه آبشار جاده چالوس آبشار ارنگه هفت چشمه آبشار آبشار جاده چالوس هفت چشمه ارنگه جاده چالوس آبشار جاده چالوس هفت چشمه جاده چالوس ارنگه ارنگه آبشار ارنگه هفت چشمه ارنگه جاده چالوس آبشار هفت چشمه جاده چالوس آبشار هفت چشمه ارنگه آبشار جاده چالوس هفت چشمه آبشار جاده چالوس ارنگه آبشار ارنگه هفت چشمه آبشار ارنگه جاده چالوس هفت چشمه آبشار جاده چالوس هفت چشمه آبشار ارنگه هفت چشمه جاده چالوس ارنگه هفت چشمه جاده چالوس آبشار هفت چشمه ارنگه آبشار هفت چشمه ارنگه جاده چالوس جاده چالوس آبشار هفت چشمه جاده چالوس آبشار ارنگه جاده چالوس هفت چشمه آبشار جاده چالوس هفت چشمه ارنگه جاده چالوس ارنگه آبشار جاده چالوس ارنگه هفت چشمه ارنگه آبشار هفت چشمه ارنگه آبشار جاده چالوس ارنگه هفت چشمه آبشار ارنگه هفت چشمه جاده چالوس ارنگه جاده چالوس آبشار ارنگه جاده چالوس هفت چشمه آبشار هفت چشمه جاده چالوس ارنگه آبشار جاده چالوس ارنگه هفت چشمه آبشار ارنگه هفت چشمه جاده چالوس آبشار جاده چالوس هفت چشمه ارنگه آبشار جاده چالوس ارنگه هفت چشمه آبشار هفت چشمه ارنگه جاده چالوس هفت چشمه آبشار جاده چالوس ارنگه هفت چشمه آبشار ارنگه جاده چالوس هفت چشمه جاده چالوس ارنگه آبشار هفت چشمه جاده چالوس آبشار ارنگه جاده چالوس آبشار هفت چشمه ارنگه جاده چالوس هفت چشمه آبشار ارنگه جاده چالوس ارنگه آبشار هفت چشمه جاده چالوس ارنگه هفت چشمه آبشار ارنگه آبشار هفت چشمه جاده چالوس ارنگه هفت چشمه آبشار جاده چالوس ارنگه جاده چالوس آبشار هفت چشمه ارنگه هفت چشمه جاده چالوس آبشار ارنگه جاده چالوس هفت چشمه آبشار