0
از0 نظر

آبشار پیرغار فارسان

    1657
    نمایش

    آبشار پيرغار فارسان، تنها یکی از چند جاذبه گردشگری طبیعی و آبشارهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. همه ساله، بسیاری از گردشگران و علاقه مندان برای بازدید از این آبشار زیبا به كانون گردشگري پيرغار و روستاي ده‌چشمه شهرستان فارسان سر می‌زنند. آبشار پيرغار از فراز كوهی به همین نام سرازير مي‌شود و سكوت طبيعت اطراف خود را درهم مي‌شكند. همچنین، منظره اطراف آن می‌تواند به عنوان سوژه مناسبی برای عکاسی انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار پیرغار فارسان

    آبشار پیرغار فارسان نام خود را از غاری آهکی و ناشناخته می‌گیرد که اهمیت تاریخی بسیار دارد. این آبشار در روستایی به نام ده چشمه قرار گرفته و آبی که از آن به زمین می‌ریزد، از کنار روستایی به نام «ده‌چشمه» گذشته و کشتزار‌های زیادی را سیراب می‌کند.

    زمان مناسب بازدید آبشار پیرغار فارسان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری، فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    تاریخچه آبشار پیرغار فارسان

    در مجاورت اين آبشار، كتيبه‌هاي معروف مشروطه قرار دارند كه جزء بي‌نظيرترين آثار مكتوب و به جا مانده از زمان حمله بختياري‌ها به تهران در عهد مشروطه است. سنگ نوشته‌هاي دوره مشروطيت به دستور "حاج خسروخان سردار ظفر بختياري"، "حاج علي قلي خان سردار اسعد دوم بختياري" و "جعفر قلي خان سردار اسعد سوم بختياري" مقارن با جنگ جهاني اول بر روي تخته سنگي در پيرغار جاودان شد. سنگ نوشته مشروطيت پير غار، ددر واقع شرح فعاليت‌هاي مجاهدين چهارمحال و بختياري براي مبارزه با استبداد محمد علي شاه قاجار است.

    ویژگی‌ها آبشار پیرغار فارسان

    يخ‌زدگي آبشار پیرغار فارسان، قنديل‌هاي زيبايي ساخته كه چشم هر بيننده را به سوي خود جلب مي‌كند.

    سایر اطلاعات آبشار پیرغار فارسان

    از مسیرهای ایجاد شده در کوه می‌توان با یک کوهپیمایی متوسط خود را به بالاترین نقطه آبشار رساند و در ادامه مسیر با دنبال کردن آب به سرچشمه آن می‌رسید. بهتر است بدانید، مردم محلی این منطقه را بیشتر به نام پیرغار یا ده چشمه می‌شناسند و روی تابلو‌های موجود در مسیر نیز محل گردشگری پیرغار یا ده چشمه نوشته شده است.

    امکانات ویژه آبشار پیرغار فارسان

    از امکانات ویژه‌ای که در محل این جاذبه طبیعی فراهم شده می‌توان به مواردی مانند جاده آسفالته، پارکینگ و محل مناسب برای اطراق گردشگران اشاره کرد.

    شرایط استفاده آبشار پیرغار فارسان

    بهترین مسیر برای گردشگرانی که قصد بازدید از آبشار پیرغان را دارند، آن است که ابتدا به شهرکرد رفته و سپس ادامه مسیر به سمت شهر فارسان را طی کنند.

    سیمای عمومی آبشار پیرغار فارسان

    با بازدید از آبشار پیرغار، شاهد منظره‌ای تماشایی خواهید بود که می‌تواند گزینه مناسبی برای گذران اوقات فراغت در محیطی آرامش‌بخش باشد. سقوط آبی زلال از بالای صخره‌های سنگی و پوشش گیاهان متنوع اطراف آبشار، زیبایی این جاذبه را چند برابر می‌کند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.