0
از0 نظر

آبشار کشیت شهداد

    2252
    نمایش

    آبشار کشيت شهداد، با 12 متر ارتفاع، تنها يكی از چندين جاذبه طبيعی و آبشارهای ديدنی استان کرمان است كه در منتهی اليه جنوب خاوري شهرستان کرمان و 40 کيلومتری جنوب شرقی شهرستان شهداد واقع شده و به محوطه ای می ريزد که مردم محلی آن را دريا می نامند. اين آبشار فضايي انتزاعی برای بيننده ايجاد کرده و وجود چشم انداز زیبای منطقه باعث شده به عنوان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت و همچنين سوژه خوبی جهت عكاسی حرفه ای انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار کشیت شهداد

    روستای کشیت کرمان از بافت تاریخی منحصر بفردی برخوردار است و چشم انداز فوق العاده ای را مقابل چشمان گردشگران قرار می دهد. بعد از بافت تاریخی وارد مجموعه ای بسیار متراکم از درختان و پوشش گیاهی می شویم که حجم زیادی نخلستان را تشکیل دادند و و نکته جالب توجه رودخانه ای است که در این منطقه جاری است.

    ویژگی‌ها آبشار کشیت شهداد

    دره کشیت مملو از رودخانه و آبشارها کوچک و بزرگی است که از دیواره دره به داخل آن جریان دارد و در نهایت رودخانه ای از آب شیرین را در انتهای این دره زیبا تشکیل می دهند که به رویایی در کویر بیشتر شباهت دارد. دره کشیت به طول سه کیلومتر مملو از نخلستان و درختان میوه است و دیواره های این دره عمیق نیز مملو از خزه و نوعی سرخس است که در کنار آبشارهای همیشه جاری ان روییده و منظره ای بدیع را به وجود آورده است.

    سیمای عمومی آبشار کشیت شهداد

    آب آبشار کشیت شهداد از دیواره های دره می جوشد و نمونه های خاصی از سرخس ها و گل سنگ در اطراف این دره رشد کرده است. این دره که در بخش غربی روستا واقع شده، مسیر قدیمی جریان آب کویر بود که عمق و درازا پیدا نموده است.

    آبشار کشیت شهداد حوضچه ای طبیعی و بزرگ را به وجود آورده است که 600 متر مربع وسعت دارد و مردم محلی اعتقاد دارند که عمق این حوضچه که به دلیل ریزش آبشارها ایجاد شده تا کنون مشخص نشده است.

    وجود ده ها آبشار در این دره و در میانه کویر سوزان لوت و وجود هزاران اصله نخل و مرکبات هم گونی را به وجود آورده است که هر بیننده را محصور خود می کند. حوضچه دریاچه بسیار عمیق است و تا به امروز اقدامی در راستای تعیین عمق آن صورت نگرفته است.

    زمان مناسب بازدید آبشار کشیت شهداد

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان کرمان، فصل بهار و پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    سایر اطلاعات آبشار کشیت شهداد

    وجود قلعه مشهور کشیت که اقتباسی از ارگ بم و ارگ راین است نیز نشان از تاریخ کهن این منطقه دارد و اینکه کشیت از جمله نخستین مکان های سکونت بشر بوده است.

    شرایط استفاده آبشار کشیت شهداد

    بهتر است در روشنایی روز و با آمادگی جسمانی مناسب، از آبشار کشیت شهداد دیدن کنید.

    وسایل مورد نیاز آبشار کشیت شهداد

    هنگام بازدید از این جاذبه، کفش مخصوص طبیعت گردی، عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی های لازم، کمک های اولیه، کیسه زباله، زیرانداز و لباس اضافه، همراه داشته باشید.

    پیشنهاد ویژه آبشار کشیت شهداد

    قلعه ۶ هزار ساله دختر نیز در مجاورت همین روستا قرار گرفته است که می توانید از آن بازدید کنید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به بخش گلباف، روستای کشیت بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار کشيت شهداد کرمان آبشار کشيت آبشار شهداد آبشار کرمان کشيت آبشار آبشار شهداد کشيت کرمان شهداد آبشار شهداد کشيت شهداد کرمان کرمان آبشار کرمان کشيت کرمان شهداد آبشار کشيت شهداد آبشار کشيت کرمان آبشار شهداد کشيت آبشار شهداد کرمان آبشار کرمان کشيت آبشار کرمان شهداد کشيت آبشار شهداد کشيت آبشار کرمان کشيت شهداد کرمان کشيت شهداد آبشار کشيت کرمان آبشار کشيت کرمان شهداد شهداد آبشار کشيت شهداد آبشار کرمان شهداد کشيت آبشار شهداد کشيت کرمان شهداد کرمان آبشار شهداد کرمان کشيت کرمان آبشار کشيت کرمان آبشار شهداد کرمان کشيت آبشار کرمان کشيت شهداد کرمان شهداد آبشار کرمان شهداد کشيت آبشار کشيت شهداد کرمان آبشار شهداد کرمان کشيت آبشار کرمان کشيت شهداد آبشار شهداد کشيت کرمان آبشار شهداد کرمان کشيت آبشار کشيت کرمان شهداد کشيت آبشار شهداد کرمان کشيت آبشار کرمان شهداد کشيت شهداد کرمان آبشار کشيت شهداد آبشار کرمان شهداد آبشار کشيت کرمان شهداد کشيت آبشار کرمان شهداد کرمان آبشار کشيت شهداد کرمان کشيت آبشار کرمان آبشار کشيت شهداد کرمان کشيت آبشار شهداد کرمان شهداد آبشار کشيت کرمان کشيت شهداد آبشار کرمان شهداد کشيت آبشار