3.5
از9 نظر

امامزاده جوانمرد حمزه (ع)

    1391
    نمایش

    امامزاده جوانمرد حمزه (ع) در روستای کهرود شهرستان آمل قرار دارد. نسب این امامزاده به امام صادق علیه السلام می‌رسد. نوع سازه بنای ساختمان بقعه فلزی و مساحت زیربنای آن ۲۵۰ مترمربع است و قدمت آن به سدهٔ ۸ و ۹ هجری قمری می‌رسد. این اثر در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۳۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. زیارتنامه این امامزاده همراه با ترجمه فارسی در سایت ما موجود است که می‌توانید بخوانید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات امامزاده جوانمرد حمزه (ع)

    نوع سازه بنای ساختمان بقعه فلزی و مساحت زیربنای آن ۲۵۰ مترمربع است.

    تاریخچه امامزاده جوانمرد حمزه (ع)

    امامزاده جوانمرد حمزه مربوط به سدهٔ ۸ و ۹ هجری قمری است که ساخت آن از تاریخ ۱۳۸۳ شروع شده است.

    ویژگی‌ها امامزاده جوانمرد حمزه (ع)

    این اثر در تاریخ ۷ مرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۳۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    سایر اطلاعات امامزاده جوانمرد حمزه (ع)

    زیارت نامه امامزاده جوانمرد حمزه (ع):

    اَلسَلامُ عَلَیکُم اَیُهَا السّادَةُ الاَزکِیاءُ، اَلطّاهِرونَ الاَولِیاءُ وَالدُّعاةُ الاَحفِیاءُ؛ اَشهَدُ اَنَّکُم قُلتُم حقَّا، وَنَطَقتُم حَقّاً وَصِدقاً وَدعَوتُم اِلی مَولایَ وَمَولاکُم، عَلانِیَةً وَسِرَّا، فازَ مُتَّبِعُکُم، وَنَجا مُصَدِّقُکُم، وَخَابَ وَخَسِرَ مُکَذِّبُکُم، وَالمُتَخَلِفُ عَنکُم، اَشَهدوا لی بِهذِهِ الشَّهادَةِ، لِاَکونَ مَنَ الفائِزینَ بِمعرِفَتِکُم وَطاعَتِکُم، وَتَصدیقِکُم وَاتَباعِکُم، وَالسَّلامُ عَلَیکُم یا سادَتی وَاَبناءَ ساداتی، اَنتُم بابُ اللهِ المُؤتی مِنهُ، وَالمَأخوذُ عَنهُ، اَتَیتُکُم زائراً، وَحاجاتی لَکُم مُستَودِعَةً، وَها اَنَا ذا اُستَودِعُکُم دینی وَاَمانَتی، وَخَواتیم عَمَلی، وَجَوامِعَ اَمَلی اِلی مُنتَهی اَجَلی، وَالسَّلامُ عَلَیکُم وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُه. ***

    ترجمه فارسی:

    سلام بر شما ای بزرگان پاک و مطهر و اولیاء الهی و ای دعوت کنندگانی که نهایت اکرام و الطاف و عنایات را روا داشتید، شهادت می دهم که شما به حق سخن گفته اید و راستگو بوه اید و به حق و راستی نطق نمودید و به سوی مولایم و مولایتان آشکارا و نهان دعوت کرده اید، رستگار و پیروز گشت کسی که شما را پیروی کرد و نجات یافت هر کسی که شما را تأیید کرد، ناامید و زیان دید آن که شما را دروغگو دانست. و آن که از شما روی گردانید، شاهد گواهی من باشید تا این که از رستگاران باشم به واسطه شناخت و اطاعت و تصدیق شما و تبعیت از شما. سلام بر شما ای سروران من و فرزندان سروران من، شما درهای الهی هستید که مردم از آن درها وارد می شوند و از میان آن درها به سوی خدا می روند و شما درهایی هستید که از آن درها دینمان و احکام الهی را می گیریم. به زیارت شما آمده ام و حاجت ها و خواسته هایم را نزدتان به ودیعت نهاده ام، من اینک دین و امانتم را و عاقبت کارهایم را و تمامی آرزوهایم را تا پایان حیاتم و هنگام مرگم در نزد شما به ودیعت می نهم و سلام و رحمت و برکات خداوند بر شما باد.

    زمان مناسب بازدید امامزاده جوانمرد حمزه (ع)

    فصل‌های بهار و پاییز زمان مناسبی برای سفر به مازنداران هستند اما باتوجه به سرپوشیده بودن امامزاده جوانمرد حمزه (ع) هرزمان از سال می‌توانید به زیارت بروید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به مازندران- شهرستان آمل- بخش لاریجان- روستای کهرود بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.