2.6
از7 نظر

امامزادگان باقریه بیرجند

    1838
    نمایش

    آستان امامزادگان باقريه (عليهم السلام)، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری مذهبی استان خراسان جنوبی به شمار می رود که برخی آن را با نام «مزار دره شيخان» نیز می شناسند. این جاذبه در شهر بيرجند واقع شده و در واقع زيارتگاه و مدفن ۷۲ امامزاده است که در ورودي شهر و نزديک پايانه مسافر بري قرار گرفته و همه ساله مسافران و گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    زمان مناسب بازدید امامزادگان باقریه بیرجند

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خراسان جنوبی، تمامی فصول خصوصا فصل های بهار و پاییز می تواند زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه باشد.

    تاریخچه امامزادگان باقریه بیرجند

    نام دره شیخان برگرفته از دو کلمه، دره و شیخان است. دره فرو رفتگی میانه دو دامنه کوه می‌باشد که در آن آبراهه یا رودی جریان دارد. شیخ به معنی مرد بزرگ و دانشمند و مرشد و احتمالاً شیخان جمع شیخ و جمعی از بزرگان باشد. احتمالی دیگر که گفته می‌شود به دلیل اینکه در این دره به گروهی شبیخوان زده شده به دره شبیخوان معروف شده که بعداً به دره شیخان استعمال شده است. در این دره تعدادی از شهدا که به روایت ابوالمحامد رویخی و علی بن محمد یاسری مشهور به حسامی از احفاد امام محمد باقر (علیه السلام) در آنجا مدفون هستند.

    امکانات ویژه امامزادگان باقریه بیرجند

    طرح جامع این زیارتگاه به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال اجرا است. همچنین، کتابخانه آن به بهره برداری رسیده و فضاهای انباری، دفتر هیأت امنا و منزل خادم و سرویس های بهداشتی احداث شده و ساختمان های دارالشفا، زائرسرا، حسینیه و مسجد در حال اجرا است توسعه فضای صحن و پارکینگ و فضای سبز از برنامه های طرح جامع این زیارتگاه می‌باشد.

    سایر اطلاعات امامزادگان باقریه بیرجند

    سالیان سال است که این زیارتگاه مورد توجه زائران و بازدیدکنندگان قرار می گیرد. خصوصا، عصر چهارشنبه‌ها که زائران زیادی از مناطق دور و نزدیک از این امامزاده دیدن می کنند.

    مشخصات امامزادگان باقریه بیرجند

    امامزادگان باقریه(ع) بیرجند که با نام مزار دره شیخان نیز شناخته می شود، مدفن ۷۲ امام‌زاده است که در ورودی شهر بیرجند استان خراسان جنوبی قرار دارد.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.