0
از0 نظر

باغ کتاب تهران

    413
    نمایش

    باغ کتاب تهران بزرگ ترین مجتمع علمی و فرهنگی کشور است.اين باغ در فضایی در دوطبقه با زیربنای ۶۵ هزار متر مربع و وسعت ۱۱۰ هزار متر مربع در اراضی عباس آباد احداث شده است.معمار مسئول باغ کتاب تهران سام طهرانچی است.اين باغ در ۱۲ تیرماه ۱۳۹۶ افتتاح شد.مساحت باغ کتاب حدود هفتاد هزار متر مربع است. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات باغ کتاب تهران

    باغ کتاب تهران یک مجتمع علمی، فرهنگی و تفریحی تمام عیار است؛ مجتمعی زیبا و دیدنی در قلب اراضی عباس آباد که به راحتی به وسیله مترو، اتوبوس و تاکسی قابل دسترسی است. شاید بهتر باشد از باغ کتاب تهران به عنوان ن بزرگترین پردیس فرهنگی ایران نام ببریم. در کنار کتابفروشی عظیمی که در اینجا قرار دارد، شاید مهم ترین مزیت باغ کتاب را بتوان در فضای علمی و تفریحی آن خلاصه کرد. در طبقه دوم باغ کتاب یک پردیس بزرگ علمی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان در فضایی به وسعت دوازده هزار متر مربع درست شده است. اگر بخواهیم بهتر بگوییم، اینجا یک شهربازی بزرگ علمی است که مفاهیم پیچیده علوم مختلف را به زبان ساده و با استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی پیشرفته به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد. این فضای علمی دو بخش مجزا برای کودکان و نوجوانان دارد. در هر کدام از این بخش ها بچه ها وارد سالن هایی تمام دیجیتال می شوند و بازی های علمی را با استفاده از تکونوژی های روز دنیا انجام می دهند تا خیلی ساده و سریع با هدف پشت پرده این بازی ها آشنا شوند.

    تاریخچه باغ کتاب تهران

    احداث باغ کتاب تهران سال 1383 در قالب محل دائمی نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد؛ در آن زمان قرار بود یک فضای بزرگ تنها برای نمایشگاه های کتاب و عرضه دائمی کتاب ها آماده سازی شود اما در نهایت این پروژه در سال 1396 از سوی محمد باقر قالیباف، شهردار وقت تهران افتتاح شد.

    ویژگی‌ها باغ کتاب تهران

    مساحت باغ کتاب حدود هفتاد هزار متر مربع است. 70 هزار متر مربع فضای فرهنگی در قلب اراضی عباس آباد. جایی که به عنوان پهنه فضای سبز، فرهنگی و تفریحی پایتخت شناخته می شود.

    باغ کتاب بیش از 25 هزار متر مربع را به فروش کتاب های مختلف اختصاص داده و از این جهت بزرگ ترین کتابفروشی جهان محسوب می شود. بزرگ ترین کتابفروشی دنیا با 400 هزار عنوان کتاب که هر ساله به تعداد عناوین آن هم اضافه می شود.

    در اینجا بزرگترین گالری هنری کشور تدارک دیده شده که مساحت آن به هزار و 700 متر مربع می رسد. در این گالری می توانید به تماشای نمایشگاه های فرهنگی و هنری و گالری های مختلف در عرصه هنرهای تجسمی، نقاشی و ... بروید و از فضای آنجا لذت ببرید.

    زمان مناسب بازدید باغ کتاب تهران

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار تا پاييز است.

    سانس‌ها باغ کتاب تهران

    ٩:٠٠ الي ٢٣:٠٠

    پیشنهاد ویژه باغ کتاب تهران

    در نزديكي اين جاذبه كتابخانه ي ملي ايران،باغ موزه دفاع مقدس،پارك آب و آتش،پل طبيعت و آسمان‌نمای گنبد مینا قرار دارد به شما پيشنهاد ميكنيم از اين جاذبه ها نيز بازديد كنيد.

    سیمای عمومی باغ کتاب تهران

    باغ کتاب تهران در دل اراضی عباس آباد قرار دارد؛ جایی که حالا با پل طبیعت و بوستان آب و آتش و برج پرچمش معروف است.

    کمی این طرف تر پارک جنگلی طالقانی، باغ موزه دفاع مقدس ، پانوراما، باغ کتاب و موزه جواهرات در کنار کتابخانه ملی و دیگر فضاهای فرهنگی باعث شده است تا این پهنه به قطب علمی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری تهران تبدیل شود.

    فضای فاخر باغ کتاب هم در دل باغی بزرگ و در میان فضای سبز اراضی عباس آباد پیش بینی شده و مراجعه کنندگان با قدم زدن در این فضاهای مفرح و جذاب می‌توانند از بقیه جاذبه های این محدوده هم بازدید کنند.

    اگر به باغ کتاب تهران مراجعه کنید با چهار بلوک اصلی مواجه خواهید شد. بلوک اول مخصوص فروش دائمی کتاب ها در سنین مختلف است.

    بلوک دوم «گذر فرهنگ» نام دارد که دالان شگف انگیز هم در آن قرار گرفته است.

    بلوک سوم شامل امکانات فرهنگی و هنری مثل آمفی تئاتر روباز زیبا با چشم انداز خوب به شرق و غرب پایتخت، آمفی تئاتر اصلی مجموعه، نگارخانه باغ کتاب تهران و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی است. بلوک آخر هم نمایشگاه تخصصی و سالن کودک و نوجوان را شامل می شود که کارگاه های نوجوانان و کودکان هم در آن قرار گرفته است.

    امکانات ویژه باغ کتاب تهران

    اين جاذبه داري امكاناتي همچون؛ ٤بلوک اصلی با امکانات متنوعی نظیر آمفی تئاتر روباز و آمفی تئاتر اصلی، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی ،بزرگ ترین گالری هنری پایتخت، بزرگ ترین فروشگاه کتاب جهان، شهربازی علمی، نمازخانه، رستوران و دریاچه

    سایر اطلاعات باغ کتاب تهران

    معمار مسئول باغ کتاب تهران سام طهرانچی است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    اگر می خواید با خودروی شخصی به باغ کتاب تهران برید دو تا راه دارید؛ اول اینکه از میدان ونک یا اتوبان مدرس وارد اتوبان حقانی مسیر شرق به غرب بشید، بعد از باغ موزه دفاع مقدس خروجی کتابخانه ملی رو بپیچید و به سمت راست برید، تابلوهای راهنما شما رو مستقیم به باغ کتاب تهران هدایت می کنن. همینطور می تونید از مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همت خودتون رو به بعد از بزرگراه حقانی برسونید، دقیقا یک مقدار جلوتر از بزرگراه حقانی تابلویی خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب رو به شما نشون می ده.

    اتوبوس

    یک مقدار بالاتر از مترو حقانی و باغ کتاب تهران یک ترمینال اتوبسرانی قرار داره که اتوبوس هایی به اختیاریه، اوشان، بلوار ارتش و میدان صنعت در آن توقف دارند، به همین جهت می تونید از این مقاصد با استفاده از اتوبوس خیلی سریع و راحت به باغ کتاب تهران بیاید.

    مترو

    دو ایستگاه حقانی و شهید همت در شمال غربی و جنوب غربی باغ کتاب تهران قرار دارند، از هر کدوم از ایستگاه های مترو می تونید با کمتر از 15 دقیقه پیاده روی به باغ کتاب تهران برسید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه مترو
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.