0
از0 نظر

تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    588
    نمایش

    منطقه گردشگری تنگ گنجه‌ای در ۱۳کیلومتری یاسوج است که چشمه هایی جوشان با درختان مرتفع بلوط و چنار دارد. روستای گنجه‌ای دارای چندین چشمه آب سرد و گوارا بوده که همه آن‌ها از کوه‌های سر به فلک کشیده دنا، که به عروس زاگرس مشهور است سرچشمه می‌گیرند.تنگ گنجه‌ای از لحاظ دسترسی در مسیر خوبی قرار گرفته است. جاده آسفالته یاسوج-سی‌سخت از کنار آن عبور می‌کند و مسیر دسترسی به آن را با وسیله نقلیه کاملا راحت و دست‌یافتنی می‌کند. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    تنگه گنجه ای در 13 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده که هوایی بسیار خنک و مطبوع عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه‌لای درختان سر به فلک کشیده چنار، این منطقه را به محل گردشگری بسیار زیبایی تبدیل کرده است.

    پیشنهاد ویژه تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    به شما پیشنهاد میکنیم از دیگر جاذبه های روستا گنجه بازدید کنید.

    وسایل مورد نیاز تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    روستای گنجه‌ای درمنطقه اقلیم سرد سیری قرار گرفته و هوای معتدل متمایل به سرد دارد. در این ناحیه میزان بارش برف و باران زیاد است و به علت بارش باران و برف فراوان و پوشیده شدن ارتفاعات از برف برای مدت مدیدی از سال، از منابع آب کافی برخوردار است. عمده‌ترین منابع آب روستای گنجه‌ای رودخانه سه‌ریز است که ازکوه دنا سرچشمه می‌گیرد.

    ویژگی‌ها تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    از نکات بارز این تفرجگاه زیبا جاده مواصلاتی و "یاسوج سی‌سخت" در کنار این تنگه بوده که درختان بلوط، بنه و زالزالک آب و هوایی دل‌انگیز و فرح‌بخش را برای انبه ارمغان آروده است. "تنگ گنجه‌ای" به واقع از دیدنی‌ترین مناطق خوش آب و هوای استان کهگیلویه و بویر احمد در فصول گرم سال و تابستان بوده که دارای جاده دسترسی آسفالته اصلی است و فصول بهار و تابستان بهترین زمان استقبال از گردشگران در این منطقه است.

    سیمای عمومی تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    در این منطقه آسمان نمایان شده از لابه لای شاخه های گسترده و تنه های بالا بلند درختان چنار دیدنی است . طبیعت ، پوشش گیاهی و چشم اندازی خونبی و زیبا در کنار رودخانه در «تنگ گنجه ای» می تواند در جذب گردشگران به استان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی را ایفاء کند.

    این تنگه که در منطقه ای به نام روستای گنجه ای واقع شده است، دارای چندین چشمه آب سرد و گوارا بوده که همه آنها از کوههای سربه فلک کشیده دنا ،عروس زاگرس سرچشمه می گیرد.

    زمان مناسب بازدید تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    فصول بهار و تابستان بهترین زمان استقبال از گردشگران عزیز در این منطقه است.

    امکانات ویژه تنگ گنجه‌ اى یاسوج

    در این جاذبه های بسیار طبیعی که اردوگاه تفریحی وامکانات اقامتی کوتاه مدت فراهم شده است در فصول بهار و تابستان جاذبه خاص خود را داراست. وجود امکانات بهداشتی و تفریحی و آب لوله کشی در این تنگ باعث شده تا مسافران بیشماری در فصل های بهار و تابستان به دور از هیاهوهای شهر به تفریح در آن بپردازند .
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.