0
از0 نظر

خانه معین التجار اهواز

    1103
    نمایش

    عمارت معين التجار که با عنوان خانه شيخ خزعل هم شناخته مي شود، از خانه‌ها و جاذبه‌های تاريخي و تماشایی استان خوزستان به شمار می‌رود که در کنار رودخانه کارون و پل فلزي شهر اهواز قرار دارد. قدمت خانه معین التجار به دوران قاجاریه مربوط می‌شود. همچنین، نام این جاذبه در تاریخ 20 آبان سال 1377 با شماره 2158 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات خانه معین التجار اهواز

    این خانه تاریخی از جاذبه‌های استان خوزستان است که سال‌ها پیش توسط یکی از تجار بزرگ و بازرگان سرشناس بوشهر به نام «معین التجار» و با همکاری فردی به نام «محمد حسن خان سعدوالدوله» بنا شد.

    تاریخچه خانه معین التجار اهواز

    قدمت این خانه به دوران قاجار بر‌می‌گردد و در مورد تاریخچه آن بهتر است بدانید که در سال 1306 هجری قمری ناصرالدین شاه قاجار برای پیشرفت کار بازرگانی، کارون جنوبی را که از اهواز به دریا راه داشت، برای کشتیرانی همسایگان و کشورهای خارجی آزاد ساخت. از جمله نخستین افرادی که توانستند تجارت با کشتی را به قسمت جنوبی رودخانه کارون انجام دهند، برداران لینچ از بازرگانان انگلیسی بودند.

    سیمای عمومی خانه معین التجار اهواز

    خانه معین التجار نیز مانند بسیاری از خانه‌های مجلل قدیمی دارای سردر یا درگاه است و دیوارهای کاهگلی دارد.

    هنگام بازدید از این جاذبه در قسمت جنوبی آن، شاهد مغازه‌های عمده فروشی و انباری‌های متعدد خواهید بود و در قسمت شرقی آن چاپخانه‌ای قدیمی، به نام چاپخانه فرهنگ، شیرینی فروشی، نبات فروشی، پولک فروشی و... قرار دارد. در قسمت غربی نیز مغازه هایی چون تعمیرگاه ماشین، رنگ زنی، پارچه نویسی و عکاسی دیده می شود.

    زمان مناسب بازدید خانه معین التجار اهواز

    با توجه به وضعیت آب و هوایی خوزستان و اهواز، فصل های بهار و زمستان زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه های این منطقه خواهد بود.

    ویژگی‌ها خانه معین التجار اهواز

    از ویژگی‌های عمارت معین التجار می‌توان به ثبت آن در تاریخ 20 آبان 1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران اشاره کرد.

    سایر اطلاعات خانه معین التجار اهواز

    سال ها پیش در محدوده این منطقه دهکده ای بیش نبود که تنها قومی از اعراب به نام کعبیان در این منطقه زندگی می کردند و این جا را برای اسکان کارکنان و کارگران خود ایجاد کرده بودند. غلامان هندی با دستارهایی بر سر و لکاته هایی پیچیده به دور کمر، با جثه ای نحیف و پاهای برهنه، صندوق‌ها و بسته‌های کشتی اربابان خود را بر کمرگاه سنگی ساحل بندر ناصری می‌نشاندند تا بازرگانان شوشتری، دزفولی، اصفهانی و تجار دیگر شهرها که هر کدام خانه یا کوشکی در آن منطقه پر رونق تجاری برای خود فراهم کرده بودند، آن کالا را بخرند و متاع خود را اگر انگلیسی‌ها خریدار باشند، به فروش برسانند.

    ویژگی‌ها خانه معین التجار اهواز

    از ویژگی های عمارت معین التجار می توان به ثبت آن در تاریخ 20 آبان 1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران اشاره کرد.

    نکات مثبت خانه معین التجار اهواز

    چه جوری برم ؟

    تاکسی

    تاکسی‌های شهری می‌توانند شما را برای بازدید از این جاذبه راهنمایی کنند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    كاروانسرا و ساباط المعين التجار اهواز كاروانسرا و ساباط المعين كاروانسرا التجار كاروانسرا اهواز و ساباط المعين كاروانسرا كاروانسرا التجار و ساباط المعين اهواز التجار كاروانسرا التجار و ساباط المعين التجار اهواز اهواز كاروانسرا اهواز و ساباط المعين اهواز التجار كاروانسرا و ساباط المعين التجار كاروانسرا و ساباط المعين اهواز كاروانسرا التجار و ساباط المعين كاروانسرا التجار اهواز كاروانسرا اهواز و ساباط المعين كاروانسرا اهواز التجار و ساباط المعين كاروانسرا التجار و ساباط المعين كاروانسرا اهواز و ساباط المعين التجار اهواز و ساباط المعين التجار كاروانسرا و ساباط المعين اهواز كاروانسرا و ساباط المعين اهواز التجار التجار كاروانسرا و ساباط المعين التجار كاروانسرا اهواز التجار و ساباط المعين كاروانسرا التجار و ساباط المعين اهواز التجار اهواز كاروانسرا التجار اهواز و ساباط المعين اهواز كاروانسرا و ساباط المعين اهواز كاروانسرا التجار اهواز و ساباط المعين كاروانسرا اهواز و ساباط المعين التجار اهواز التجار كاروانسرا اهواز التجار و ساباط المعين كاروانسرا و ساباط المعين التجار اهواز كاروانسرا التجار اهواز و ساباط المعين كاروانسرا اهواز و ساباط المعين التجار كاروانسرا التجار و ساباط المعين اهواز كاروانسرا التجار اهواز و ساباط المعين كاروانسرا و ساباط المعين اهواز التجار و ساباط المعين كاروانسرا التجار اهواز و ساباط المعين كاروانسرا اهواز التجار و ساباط المعين التجار اهواز كاروانسرا و ساباط المعين التجار كاروانسرا اهواز التجار كاروانسرا و ساباط المعين اهواز التجار و ساباط المعين كاروانسرا اهواز التجار اهواز كاروانسرا و ساباط المعين التجار اهواز و ساباط المعين كاروانسرا اهواز كاروانسرا و ساباط المعين التجار اهواز و ساباط المعين كاروانسرا التجار اهواز التجار كاروانسرا و ساباط المعين اهواز و ساباط المعين التجار كاروانسرا اهواز التجار و ساباط المعين كاروانسرا