0
از0 نظر

دره پیازچال تهران

    425
    نمایش

    دره پیازچال نام دره‌ای مرتفع در ارتفاعات البرز جنوبی مشرف به شهر تهران است.این دره تقریباً در تمام سال سرسبز است. ارتفاع دره پیازچال از سرح دریا در ابتدای دره ۲۷۰۰ متر و در انتها ۳۲۰۰ متر است.بهترین زمان برای سفر به دره پیازچال، فصول بهار و تابستان هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دره پیازچال تهران

    دره پيازچال از جاذبه هاي استان تهران است كه در کلکچال قرار دارد.

    ویژگی‌ها دره پیازچال تهران

    جهت دره، شرقی _غربی، طول دره پیازچال در حدود 3 کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا در ابتدای دره 2700 متر و در انتها 3200 متر است.

    شرایط استفاده دره پیازچال تهران

    عبور از خط الراس نیازمند مهارت و تجربه کافی در کوهنوردی است و حتما باید با افرادی طی شود که قبلا این مسیر را رفته‌اند. 

    وسایل مورد نیاز دره پیازچال تهران

    -کفش و لباس مناسب -همراه داشتن وعده غذایی سبک -عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب -جعبه کمکهای اولیه در حد ضرورت -فلاسک چای و قمقمه نوشیدنی

    سیمای عمومی دره پیازچال تهران

    اين دره در تمام طول سال سر سبز است.

    زمان مناسب بازدید دره پیازچال تهران

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    پیشنهاد ویژه دره پیازچال تهران

    در اواخر پاییز و فصل زمستان، به‌دلیل سرمای هوا و یخبندان، صعود و کوهپیمایی در این مسیر به افراد مبتدی اصلا توصیه نمی‌شود.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    از پارکینگ دارآباد به سمت قله دارآباد حرکت کنید. از پارکینگ تا تنها کافه این مسیر حدود 15 دقیقه فاصله است که از پاکوپ سمت راست رودخانه با شیبی تقریبا متوسط شروع و تا کافه سربند غلاک ادامه پیدا می کند و از آنجا به بعد مسیر برای مدتی تقریبا صاف و هموار می شود. حدود 300 متر جلوتر از کافه، وارد پاکوبی خواهید شد که از اولین دره سمت راست شروع شده و به یال شن سیاه و نهایتا قله ختم می شود، در این محل اولین تابلوی راهنما دیده می شود. در مسیر یال که نهایتا به خط الراس قله ختم می شود سه پاکوب از پاکوب اصلی یال جدا می شود که شما را به سمت چپ دره و چشمه درازلش هدایت خواهد کرد. در تقاطع پاکوب دوم لوله آب بزرگی وجود دارد که می توانید آب مورد نیاز خود را بردارید، چرا که تا قله چشمه و آب آشامیدنی دیگری وجود ندارد. اگر به مسیر ادامه دهید به جاده خاکی ماشین رو می رسید. مسیر را از روی یال ادامه داده تا به خط ‌الراس بالا در ارتفاع 2500 متر برسید. از اینجا با تغییر زاویه 90 درجه به سمت چپ و از روی خط الراس مسیر را ادامه دهید. پس از دقایقی به یک ساختمان و سیم خاردار های منطقه نظامی متروکه رسیده و با ادامه مسیر بر روی خط ‌الراس به قله 3170 متری دارآباد خواهید رسید. در ادامه مسیر با گذر از قله های چپ دره با ارتفاع 3180 متر، چمبره بند با ارتفاع 3160 متر، شهربانو کُشَک با ارتفاع 3300 متر به قله سیاه بند به ارتفاع 3320 متر میرسید. پس از قله سیاه بند با عبور از چند تکه مسیر ریزشی سنگلاخی میان‌بر، از میان سنگ های موازی به سوی گردنه لو پهنه در ارتفاع 3180 متری سرازیر خواهید شد. سپس به سوی غرب ارتفاع گرفته و از یک مسیر سنگلاخی بالا رفته تا به بند لارکرور در ارتفاع 3380 متری برسید. در اینجا دو راه وجود دارد، اول صعود سوزنی لارکرور و دیگری عبور از مسیر پایین تر از خط الراس که این مسیر کم خطر تر است. پس از عبور به دامنه قله اول لزون به ارتفاع 3540 متر می رسید. در این نقطه روستای ایگل در سمت راست شما قرار دارد. بعد از صعود به قله پیازچال به سمت دشت پیازچال و چشمه حرکت کنید. پس از رسیدن به گردنه پیازچال در ارتفاع 3260 متر به چشمه پیازچال می رسید. قله دارآباد از شرق به گردنه تخت تلهرز و قوچک و از غرب به صورت خط الراس به قلل چمبره بند، سیاه بند، بندلارکرور، لزون شرقی، لزون غربی، چهارپالون و توچال متصل می باشد. قله دارآباد جان پناه سنگی کوچکی دارد. زیربنای این جان پناه 40 متر بوده که دارای یک اتاق مستطیلی و سقفی شیروانی به شکل نیم استوانه ای و بدنه ای سنگی است که در آن حدود 15 نفر می توانند به استراحت بپردازند. عبور از خط الراس نیازمند مهارت و تجربه کافی در کوهنوردی است و حتما بایستی با فردی که قبلا این مسیر را رفته اند طی شود. از قله دارآباد تا گردنه پیازچال در صورت شرایط مساعد جوی و مسیر حداقل 5 ساعت زمان لازم است و هر نفر حداقل به یک لیتر آب نیاز دارد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.