0
از0 نظر

دریاچه قوچ گلی تبریز

    3139
    نمایش

    این دریاچه در نزدیکی روستای ثمرخزان در ۳۰ کیلومتری تبریز در مسیر جاده میانه واقع شده است. از ثمر خزان جاده اي در جهت جنوب تا درياچه قوچ گلي كشيده شده است.محيط آن ۵۷۰ متر ، مساحت آن در حدود ۲۴۳۵۴ متر ، طول و عرض آن ۱۸۰ متر و عمق آن در عميق ترين نقطه به ۲ متر مي رسد . آب آن شيرين و زلال است و از يخچالها و برفچالهاي قسمتهاي شمالي قله تغذيه مي شود كه در صورت نياز بهترين مكان براي كمپ خواهد بود .

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه قوچ گلی تبریز

    دریاچه قوچ گلی دارای محيط 570 متر، مساحتی در حدود 24354 متر، طول و عرض 180 متر است و عمق آن در عميق ترين نقطه به 2 متر مي رسد. آب دریاچه شيرين و زلال است و از يخچالها و برفچالهاي قسمتهاي شمالي قله تغذيه مي شود كه در صورت نياز بهترين مكان براي كمپ خواهد بود.

    وسایل مورد نیاز دریاچه قوچ گلی تبریز

    وسایل مناسب پیک نیک

    زیرانداز،تنقلات،بطری آب و...

    شرایط استفاده دریاچه قوچ گلی تبریز

    از ثمر خزان جاده اي در جهت جنوب تا درياچه قوچ گلي كشيده شده است كه مي توان آن را با ماشين طي کرد و كساني كه مايل به استفاده بيشتر از اوقات فراغت خود مي باشند، مي توانند مسير ثمر خزان تا درياچه را پياده طي کنند كه در حدود 3 ساعت راهپيمائي خواهد داشت؛ بدين ترتيب كه مسير جاده را در حدود 45 دقيقه ادامه داده و پس از كم كردن حدود 100 متر ارتفاع به منطقه چمنزاري كه رودخانه اي به نام حدير چائي در آن جاري است، مي رسيد. در انتهاي چمنزار و دره سمت چپ ( دره اي كه آب آن كم است ) چشمه آب سردي وجود دارد. مسير از توي دره مرتباً به سمت جنوب ادامه پيدا مي كند تا اين كه بعد از 2 ساعت به درياچه قوچ گلي مي رسيد.

    نکات مثبت دریاچه قوچ گلی تبریز

    اخيراً توسط هيئت كوهنوردي استان پناهگاهي در كنار درياچه احداث گرديده است .

    سایر اطلاعات دریاچه قوچ گلی تبریز

    دریاچه قوچ گلی در قسمت شمال قله قوچ گلی قرار گرفته است. گويا این مکان محل آبشخور حيواناتي از قبيل قوچ و بز وحشي و كل بوده است كه علت نامگذاري قله را مي رساند . اين قله در شمال روستاي چيچكلو ، جنوب شرقي روستاي مشهور ليقوان و درجنوب روستاي ثمر خزان قرار گرفته است.

    ویژگی‌ها دریاچه قوچ گلی تبریز

    قله قوچ گلی داغ (کمال) به ارتفاع ۳۷۵۰ متر از سطح دريا بلندترين نقطه در سلسله جبال سهند مي باشد و در بين كوهنوردان به كمال داغي شهرت دارد .

    زمان مناسب بازدید دریاچه قوچ گلی تبریز

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    نکات منفی دریاچه قوچ گلی تبریز

    متأسفانه به دلیل سهل‌انگاری، این جاذبه در حال نابودی است .

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    كساني كه مايل به استفاده بيشتر از اوقات فراغت خود مي باشند، مي توانند مسير ثمر خزان تا درياچه را پياده طي کنند كه در حدود 3 ساعت راهپيمائي خواهد داشت؛ بدين ترتيب كه مسير جاده را در حدود 45 دقيقه ادامه داده و پس از كم كردن حدود 100 متر ارتفاع به منطقه چمنزاري كه رودخانه اي به نام حدير چائي در آن جاري است، مي رسيد. در انتهاي چمنزار و دره سمت چپ ( دره اي كه آب آن كم است ) چشمه آب سردي وجود دارد. مسير از توي دره مرتباً به سمت جنوب ادامه پيدا مي كند تا اين كه بعد از 2 ساعت به درياچه قوچ گلي مي رسيد.

    ماشین شخصی

    این دریاچه در نزدیکی روستای ثمرخزان در ۳۰ کیلومتری تبریز در مسیر جاده میانه واقع شده است. از ثمر خزان جاده ای در جهت جنوب تا دریاچه قوچ گلی کشیده شده است که می توان آن را با ماشین طی نمود .
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.