0
از0 نظر

دق اسماعیل مهلو طرود

    1424
    نمایش

    دق اسماعيل مهلو در استان سمنان و شمال کوير مرکزي (دشت کوير) واقع است. مرکز دق پوشيده از زمينهاي پفکي رسي سخت است که تپه هاي آتشفشاني پراکنده اي در آن ديده مي شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دق اسماعیل مهلو طرود

    این منطقه از جنوب به پلایای دشت کویر، از شمال به جاده ارتباطی طرود به معلمان، از غرب به ارتفاعات کوه سه پستان و از شرق به ارتفاعات جنوب طرود محدود می شود. منطقه به طور کامل از رسوبات تجزیه ای کف کویری (رسوبات پفکی) پوشیده شده است. این واحدهای رسوبی به طور کلی متشکل از سنگهای تخریبی ترشیری و تبخیری هستند که مشتمل بر کنگلومرا، مارن، ماسه سنگ و چینه های سلستین است.

    ویژگی‌ها دق اسماعیل مهلو طرود

    در داخل دق اسماعیل مهلو هیچ گونه پوشش گیاهی قابل مشاهده نیست. تنها در حاشیه دق گیاهان هالوفیت و شور پسند همچون اشنان و گز قابل مشاهده هستند. در خارج از منطقه دق در زمینهایی که شوری خاک کمی کاهش می یابد می توان پوشش گیاهی شامل تاغ، گون، اسفناج وحشي، تره تيزك، كاكوتي، فرفيون، گل گندم، شقايق كوهي، انغوزه، زنبق صحرايي، مليكا، خارشتر، كلاه ميرحسن، كاروانكش، افدرا، اسكنبيل، تاغ، قيچ، پرند، گز، گل كتاني، بابونه اي، شب بوي صحرايي، تلخك، اسفند ، علف شور، كلپوره، شيرينک مشاهده کرد. به دلیل شوری خاک، ضعف پوشش گیاهی و نبود چشمه های آب شیرین در منطقه حیات وحشی برای این منطقه متصور نیست. اما در حاشیه منطقه حیات وحش منطقه شامل گرگ، شغال، روباه معمولی، کفتار، جبیر، آهو و پازن است. هوبره، بحری، دلیجه، کبک، تیهو، بلدرچین، عقاب دشتی، چاخ لق، کبوتر چاهی، یاکریم، شاه بوف، سبزه قبا هندی، دم جنبانک ابلق، سنگ چشم دم سرخ و گنجشک معمولی از جمله پرندگان این منطقه هستند. انواعی گوناگونی از رده خزندگان در این منطقه به چشم می‌خوردکه شامل راسته لاک‌پشت‌ها و نیز خانواده آگاماها، سمندرها و اسکینک ها است. از دیگر خانواده خزندگان می توان به بزمجه ها اشاره کرد.

    سیمای عمومی دق اسماعیل مهلو طرود

    در جنوب منطقه دق اسماعیل، لات شور طرود واقع است که در حاشیه آن نمکزار و زمینهای باتلاقی رسی قرار دارند. گنبدهای نمکی در شرق و غرب منطقه پراکنده اند و زیباییهای این منطقه را دو چندان کرده اند.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    دسترسی به این منطقه از طریق جاده ارتباطی معلمان به طرود، 5 کیلومتر قبل از طرود، مسیر گدار رودخانه فصلی به این منطقه منتهی می شود. تردد در این منطقه نیاز به خودرو های کمک دار و راهنمای آشنا به منطقه دارد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.