0
از0 نظر

رام شهرستان سیستان و بلوچستان

    3573
    نمایش

     از رام شهرستان سيستان و بلوچستان، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری تاریخی این استان است که به عنوان مقر و کرسي نشين پادشاهان کياني در کتب مختلف تاريخي و جغرافيايي از آن نام برده شده است. در اين منطقه تپه هاي باستاني بي شماري وجود دارد؛ همچنين بنايي منفرد و منحصر به فرد در روي تپه ي آتشکده رام شهرستان قرار دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات رام شهرستان سیستان و بلوچستان

    داستان مشهور متروک شدن این شهر بدین صورت بوده که یک سد قدیمی رودخانه هیرمند درهم شکسته و آب رودخانه به سرعت شهر را فراگرفت. این شهر مرکز حکومت سیستان در دوره ساسانی به شمار می رفته است و پس از آن شهر زرنگ به عنوان مرکز حکومت سیستان در دوره اسلامی برگزیده شد.

    رام شهر ستان از اثار مهم منطقه سیستان است و به جز بررسیهای سطحی ونوع شناسی سفال کار دیگری انجام نشده است.تمامی متون جغرافیا نویسانی که در سده های نخستین اسلامی به سیستان سفر کرده اند از رام شهر ستان به عنوان کرسی پادشاهان وکیانیان سیستان یادکردند.

    ویژگی‌ها رام شهرستان سیستان و بلوچستان

    "رام شهرستان" یا "ابرشهریار؛ سرزمین اولیه سیستان، در محدوده ­ای میان کرمان و سیستان امروزی قرار داشت كه به علت تغییر مسیر رود هیرمند و تبدیل این منطقه به بیابان، مردم مجبور به ترک این شهرستان و تاسیس زرنگ شدند. با وجود مدفون شدن رام شهرستان در زیر شن­های کویر، تا قرن چهارم برخي از ابنیه و خانه­ های آن پابرجا بوده است.

    هرتسفلد نیز آثاری از خرابه ­های آن را به دست آورد که مهمترین آن سه آتشکده است. این بنا در ۳۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر زابل ودرمسیر جاده زهک وفرعی خواجه احمد قرارگرفته و قدمت آن به دوره اشکانی و ساسانیان باز می گردد.

    سایر اطلاعات رام شهرستان سیستان و بلوچستان

    رام شهرستان با بيش از 2200سال قدمت يكي از مناطق باستاني شهرستان زهك است. برج و باروي تدافعي اين شهر هنوز هم به صورت تپه هايي پابرجا ست.این شهر باوجود آنكه درسال 1345 درفهرست آثارملي به ثبت رسيد اماحفريات و فصل هاي كاوشگري چنداني دراين منطقه صورت نگرفته وتنها ازسال 1380 تحقيقاتي درباره اين اثر آغاز شده است .طغيان وسيل هاي قديمي رودخانه هيرمند ازعلل متروك ماندن اين شهراست .

    زمان مناسب بازدید رام شهرستان سیستان و بلوچستان

    زمان مناسب بازدید رام شهرستان سیستان و بلوچستان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.