0
از0 نظر

رفتینگ رودخانه هراز

    11427
    نمایش

    رودخانه هراز یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است که از میان جنگل های سر سبز عبور می کند و سوار بر قایق می توان مناظر زیبایی را تماشا کرد ولی نکته باید توجه داشت که رودخانه دارای پیچ های تند، عمق کم و شدت جریان زیاد است یعنی از نظر قایقرانی بسیار تکنیکی است و می بایست تنها توسط تیم حرفه ای با تجهیزات استاندارد رفتینگ و رعایت کامل استانداردهای ایمنی در رودخانه انجام شود و در غیر این صورت می تواند بسیار خطرناک باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات رفتینگ رودخانه هراز

    درجه سختی رودخانه هراز برای رفتینگ 2.5 تا 3.5 تکنیکی است و این یعنی رفتینگ رودخانه هراز برای براي افراد 11 تا 55 سال مناسب است. موقعیت بخش مناسب رودخانه هراز برای رفتینگ حدفاصل نارنجستان و محمدآباد و مسیری در حدود 11 کیلومتر را شامل می شود. بنابر این شما می توانید حدود 3.5 ساعت در رودخانه هراز قایق سواری کنید و در آب های خروشان پارو بزنید.

    تاریخچه رفتینگ رودخانه هراز

    کلک (Raft ) یکی از قدیمی ترین وسایل حمل و نقل بوده و از هزاران سال قبل برای جابه جایی انسانها، شکار، حمل غذا و وسایل مورد استفاده قرار می گرفته است. کلک های اولیه از تنه و شاخه درختان، چوب بامبو، نی و یا پارچه ساخته می شدند.

    حالا کلک های قدیم جای خود را به ورزش مهیج رفتینگ داده اند تا لذت آن دو چندان شود. در سال ۱۸۴۲ یکی از افسران ارتش آمریکا به نام جان فرمونت (John Fremont ) با استفاده از تیوپ های اتومبیل و پارچه برزنتی کلکی درست کرده و سفری چند روزه بر روی رودخانه پلات (Platte ) اجرا کرد. این اولین گزارش ثبت شده سفری ماجراجویانه با کلک در تاریخ است.

    در رودخانه هراز هم با طی سفرهای متعدد شناسایی بخشی از رودخانه هراز حد فاصل نارنجستان تا کارخانه کاله (4 کیلومتری آمل ) برای اجرای تورهای رفتینگ آماده شد. پس از شناسایی، برنامه های زیادی برای پاکسازی رودخانه و خارج کردن زباله های طبیعی نظیر شاخ و برگ درختان در مسیر و زباله های آلوده کننده آب مثل اشیا پلاسیتکی، لاستیک و ...انجام و آماده راه اندازی تورهای رفتینگ شد.

    زمان مناسب بازدید رفتینگ رودخانه هراز

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه است.

    سیمای عمومی رفتینگ رودخانه هراز

    رودخانه هراز از میان جنگل های سر سبز عبور می کند و سوار بر قایق می توان مناظر زیبایی را تماشا کرد ولی نکته باید توجه داشت که رودخانه دارای پیچ های تند، عمق کم و شدت جریان زیاد است یعنی از نظر قایقرانی بسیار تکنیکی است و می بایست تنها توسط تیم حرفه ای با تجهیزات استاندارد رفتینگ و رعایت کامل استانداردهای ایمنی در رودخانه انجام شود و در غیر این صورت می تواند بسیار خطرناک باشد.

    امکانات ویژه رفتینگ رودخانه هراز

    استفاده از امکانات کمپ رفتینگ (دوش، رختکن، سرویس بهداشتی، پارکینگ، نوشیدنی رایگان و...)، تجهیزات قایقرانی (قایق، پارو، جلیقه نجات، کلاه ایمنی و ...)، راهنما و مربی قایقرانی

    وسایل مورد نیاز رفتینگ رودخانه هراز

    لوازم مورد نیاز برای این مکان ماجراجویانه بادگیر لباس نخی و عینک (uv)و زیرانداز (فوم) داروهای شخصی و کوله پشتی 40 لیتری کرم ضدآفتاب و کلاه آفتابگیر قاشق، بشقاب، لیوان و لوازم بهداشتی شخصی لباس اضافی،مناسب برنامه و صندل و ... است.

    سایر اطلاعات رفتینگ رودخانه هراز

    به رودخانه های خروشان "آب سفید" یا White Water می گویند. دلیل ذکر آب سفید این است که در قسمت های خروشان آب کف کرده و به رنگ سفید دیده می شود. رفتینگ فعالیتی مهیج، ماجراجویانه، تفریحی و ورزشی است و در طبیعت انجام می شود. لذا فعالیتی اکوتوریستی بوده که توریسم ماجراجویانه و ورزشی را در دل خود دارد و از تمام اصول اکوتوریسم تبعیت می کند. همانگونه که می دانیم "اکوتوریسم یعنی سفر مسئولانه به محیط های طبیعی که باعث حفاظت از محیط طبیعی شده و نفع جوامع محلی را در بر داشته باشد.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    مناسب برای کهنسالان
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    رودخانه هراز رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رودخانه هراز رفتينگ رودخانه هراز ماجراجويانه رودخانه هراز گردشگري رفتينگ رودخانه هراز رودخانه هراز ماجراجويانه رفتينگ گردشگري ماجراجويانه رودخانه هراز ماجراجويانه رفتينگ ماجراجويانه گردشگري گردشگري رودخانه هراز گردشگري رفتينگ گردشگري ماجراجويانه رودخانه هراز رفتينگ ماجراجويانه رودخانه هراز رفتينگ گردشگري رودخانه هراز ماجراجويانه رفتينگ رودخانه هراز ماجراجويانه گردشگري رودخانه هراز گردشگري رفتينگ رودخانه هراز گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه هراز ماجراجويانه رفتينگ رودخانه هراز گردشگري رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رفتينگ ماجراجويانه رودخانه هراز رفتينگ گردشگري رودخانه هراز رفتينگ گردشگري ماجراجويانه ماجراجويانه رودخانه هراز رفتينگ ماجراجويانه رودخانه هراز گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه هراز ماجراجويانه رفتينگ گردشگري ماجراجويانه گردشگري رودخانه هراز ماجراجويانه گردشگري رفتينگ گردشگري رودخانه هراز رفتينگ گردشگري رودخانه هراز ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه هراز گردشگري رفتينگ ماجراجويانه گردشگري ماجراجويانه رودخانه هراز گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه هراز رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رودخانه هراز ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه هراز گردشگري رفتينگ ماجراجويانه رودخانه هراز ماجراجويانه رفتينگ گردشگري رودخانه هراز ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه هراز رفتينگ گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه هراز ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه هراز گردشگري ماجراجويانه رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رودخانه هراز رفتينگ ماجراجويانه رودخانه هراز گردشگري ماجراجويانه رودخانه هراز رفتينگ گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه هراز گردشگري ماجراجويانه گردشگري رودخانه هراز رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه هراز گردشگري رودخانه هراز رفتينگ ماجراجويانه گردشگري رفتينگ رودخانه هراز ماجراجويانه گردشگري ماجراجويانه رودخانه هراز رفتينگ گردشگري رفتينگ ماجراجويانه رودخانه هراز گردشگري ماجراجويانه رفتينگ رودخانه هراز