0
از0 نظر

روستای وشنوه

    4476
    نمایش

    روستاي وشنوه یکی از جاذبه های استان قم است که در 60 کيلومتري جنوب شرقي شهر قم و از توابع بخش کهک قرار گرفته است و يکي از مناطق ييلاقي اطراف شهر قم محسوب مي شود. این روستای زیبا دارای بافت مسكونی متراكم با معماری پلكانی دارد. در این روستا، خانه های بزرگ و ویلایی و در بافت تاریخی آن خانه هایی با قدمتی بسیار طولانی به چشم می خورد. طبق سرشماری در سال 1385 به حدود 850 تن در این روستا به زندگی زراعی و دامداری مشغول هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات روستای وشنوه

    اين روستا در محدوده کوهستاني استان قم استقرار يافته و آب و هواي آن در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در زمستان سرد است.

    سایر اطلاعات روستای وشنوه

    روستای تاریخی وشنوه دارای اولین معدن استخراج مس در ایران است كه در زمره قدیمی ترین معادن مس است كه در كل خاورمیانه از آن بهره برداری شده است با مطالعات تاریخی و باستانی كه از این منطقه صورت گرفته است نشان از قدمتی تاریخی از هزاره چهارم و سوم قبل از میلاد دارد.

    ویژگی‌ها روستای وشنوه

    مردم روستاي وشنوه به زبان فارسي سخن مي گويند؛ مسلمان و پيرو مذهب شيعه جعفري هستند. پوشش گياهي روستا، شامل انواع گياهان دارويي از قبيل گل گاوزبان، شيرين بيان، گل ختمي، شاتره، خاکشير، کاسني و گون است.

    جانوران و پرندگان روستا شامل شغال، گرگ، روباه، خرگوش، کبک و تيهو است. مهم ترين صنايع دستي روستاي وشنوه توليد انواع قالي و قاليچه هاي دستبافت در طرح ها و رنگ هاي متنوع است. سوغاتي هاي محلي اين روستا، شامل انواع خشکبار، گردو، بادام و فندق مي باشد.

    سیمای عمومی روستای وشنوه

    ارتفاعات زيباي الوند در 10 کيلومتري روستاي وشنوه واقع شده است. اين کوه مناظر و چشم اندازهاي طبيعي و زيبايي دارد. قله آن در زمستان پوشيده از برف است و جلوه اي شگفت انگيز مي يابد.

    اين کوه، مکان مناسبي براي علاقمندان به طبيعت گردي و کوهنوردي است. غار وشنوه يکي از جاذبه هاي طبيعي و شگفت انگيز روستاي وشنوه است. اين غار در 6 کيلومتري روستا و در کوهستان اردهال قرار دارد.

    در اين کوهستان چهار غار يا چاله غار، وجود دارد؛ در داخل يکي از آنها منبع آب فراواني وجود دارد. امامزاده هادي يکي از بناهاي آرامگاه مهم روستاي وشنوه است. اين بنا از آثار دوره صفويه است و در يک کيلومتري روستا قرار گرفته است.

    دره هاي اطراف روستا وشنوه از درختان کهنسال گردو و بادام پوشيده شده است. اين دره هاي زيبا در فصل زمستان از برف پوشيده مي شوند و در بهار و تابستان نيز بسيار سرسبز و زيبا جلوه مي کنند.

    زمان مناسب بازدید روستای وشنوه

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان قم، فصل های بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.