3.2
از13 نظر

روستای کرمجگان

    8286
    نمایش

    کرمجگان روستایی است سر سبز و خوش آب و هوا واقع در ۴۵کیلومتری جنوب استان قم که در بخش کهک قرار دارد. این روستای با صفا که از چشمه ها و قنات های متعددی برخوردار است دارای باغات و مزارع کشاورزی متفاوتی است که هر ساله محصولات متنوعی به سراسر ایران عرضه میکند. کرمجگان که بین ساکنین روستا به صورت عامیانه کرمجگون تلفظ میشود از جمعیتی نسبتا جوان برخوردار است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات روستای کرمجگان

    روستاي کرمجگان در دامنه شمالي کوه‌‌هاي جنوب کهک و در منطقه‌اي سرسبز و حاصلخيز واقع شده است. کرمجگان روستايي با طبيعت بکر و دست نخورده در ارتفاعات می باشد.

    چند قله دو تا سه هزار متري اين روستا را احاطه کرده که ارتفاع زياد از سطح دريا و احاطه شدن توسط کوه‌ها و آب‌هاي زير زميني فراوان باعث سرسبزي و خوش آب و هوايي اين منطقه شده است. ‏

    تاریخچه روستای کرمجگان

    اين منطقه به جز آثار و سکونت گاه‌‌هاي باستاني فراوان که در سراسر منطقه ديده مي‌شوند، از لحاظ بررسي‌هاي زمين ‌شناسي و بازمانده فسيل‌‌هاي چند ميليون ساله نيز غني و ارزشمند است. اين فسيل‌ها متعلق به انواع ماهي‌ها، صدف‌هاي دوکفه ‌اي، مرجان‌ها، ستاره‌‌هاي دريايي و ‏Haplothecia pengilly‏ هستند که برخي از آنها متعلق به دوران پالئوزوئيک است و حدود 200 تا 600 ميليون سال قدمت دارند.

    ویژگی‌ها روستای کرمجگان

    آب و هواي اين روستا معتدل کوهستاني و داراي چندين قنات و چندين چشمه سار است. پوشش گياهي روستا شامل انواع گياهان دارويي از قبيل گل گاوزبان، شيرين بيان، گل ختمي، شاتره، خاکشير، کاسني و گون است. جانوران و پرندگان روستا شامل شغال، گرگ، روباه، خرگوش، کبک و تيهو، بزمجه، گرزه مار، شترمار و غيره است.‏

    سیمای عمومی روستای کرمجگان

    رودخانه دره باغ رودخانه‌اي فصلي به طول 45 كيلومتر است که در طول مسير از روستاهاي مسير كرمجگان، بيرهند، ابرجس، كهک، سيرو و ورجان عبور مي‌کند و رودخانه فردو به آن مي‌‌ريزد. رود دره باغ از ريزابه‌هاي قم رود و حوزه آن درياچه نمک قم است. شيب متوسط اين رود 5/3 درصد و مسير كلي آن شمالي است.

    اين رودخانه از ميان روستاي کرمجگان مي‌گذرد. كوه پلنگابي (پلنگ آبي) که 3154 متر ارتفاع دارد، در 48 كيلومتري جنوب غربي قم و در 8 كيلومتري جنوب باختري روستاي كرمجگان واقع شده است. اين كوه از شمال به مامو و از خاور به ارتفاعات غليق متصل مي‌شود. رودخانه‌هاي راونج، دره باغ و ازنا از اين كوه سرچشمه مي‌گيرند.

    سایر اطلاعات روستای کرمجگان

    کرمجگان دارای مساجد و هیئت های مذهبی متعدد است که مهمترین آن ها عبارتند از : مسجد امام خمینی – مسجد مالک اشتر – هیئت شاهزاده علی اکبر و …

    زمان مناسب بازدید روستای کرمجگان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان قم، فصل های بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.