0
از0 نظر

شهر کودک شاپرک تهران (شهربازی شاپرک)

    124140
    نمایش

    شهرکودک و مرکز خريد شاپرک تهران اولين شهربازي حرکتي کشور به شمار مي رود. شهر کودک شاپرک در شرق تهران واقع شده و  ۲۰ هزار متر‌ مربع مساحت داره؛ نکته قابل توجه اينجا است که در شهر کودک شاپرک از وسايل برقي الکترونيکي استفاده نمي شه، بلکه با برنامه‌هاي جمعي و فيزيکي در عين سادگي، نيازهاي اوقات فراقت کودکان و نوجوانان برآورده مي شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات شهر کودک شاپرک تهران (شهربازی شاپرک)

    این مجموعه در ٩ طبقه ساخته شده است. بخش های تجاری، شهربازی، دهکده خوراکی، آموزشی، خدماتی و دهکده مشاوره و سلامت هر کدام به طور خاص در یکی از طبقات شهر کودک جای گرفته اند. چهار طبقه به عنوان پارکینگ جهت استفاده مهمانان ، در زیر زمین تعبیه شده و پنج طبقه دیگر هر کدام به بخش خاصی تعلق دارد. شهرکودك شاپرک دارای ۶۱ واحد تجاری، ۲۴ واحد اداری است که در پنج طبقه به تفکیک قرار دارد. در طبقه دوم شهر کودک یک شهر بازی اختصاصی برای کودکان وجود دارد. «مجتمع فرهنگی، خدماتی و تفریحی شاپرک» با هدف آموزش و غنی‌سازی و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در شرق تهران فعالیت می کند. در شهر کودک شاپرک برنامه‌های آموزشی همچون کلاس‌های تئاتر، بازیگری و موسیقی ویژه کودکان تدارک دیده تا کودکان در فضایی مناسب آموزش‌های مورد علاقه‌ را فرا بگیرند همچنین در این مجتمع که بخشی از آن به خرید و فروش اقلام کودکان اختصاص دارد، موضوعات و بخشهای متنوعی نظیر سلامت، روانشناسی کودک، سالن ورزشی والدین و کودک، طراحی لباس ایرانی و اسلامی برای کودک، آموزش زبان برای کودک و آشنایی کودک با علوم مختلف درنظر گرفته شده است. شهربازی مجتمع شاپرک نخستین شهربازیی در سطح کشور است که از ابزار الکترونیکی یا کامپیوتری برای بازی کودکان استفاده نمی‌کند و در این مکان تفریحی، کودکان می‌توانند تمامی فرصت خود را به فعالیت و آموزش بپردازند همچنین در این شهربازی، استعدادها و علاقمندیهای کودکان نیز با آموزش‌های لازم و در قالب تفریحات و سرگرمی شناسایی می‌شود و کودکان رشد تربیتی مناسبی را از طریق اوقات فراغت خواهند داشت. یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در مجتمع چندمنظوره شاپرک، نزدیکی کودکان و خانواده‌ها در بخش‌های تربیتی و آموزشی است و کودکان به همراه والدین خود با پوشش‌های ایرانی ـ اسلامی، تغذیه‌های سالم، آموزش‌های مناسب و زمانبندی دقیق برای اوقات فراغت آشنا می‌شوند.

    ویژگی‌ها شهر کودک شاپرک تهران (شهربازی شاپرک)

    دهکده خرید: موضوع خرید برای کودکان یکی از مواردی است که تقریبا همه خانواده های دارای فرزند ، با آن درگیر هستند. استفاده از برندهای مناسب و دسترسی به یک مجموعه که بتواند بخش عمده ای از نیازهای دنیای کودکان را برطرف کند، به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شده است. بخشی از طبقه ١- ، همکف و طبقه اول شهر کودک شاپرک اختصاص به دهکده خرید دارد که حضور برندهای خوب و با کیفیت در این طبقات یکی از امتیازهای این بخش است. دهکده بازی: دنیای کودکان در هر حال با بازی و تحرک گره خورده است. با توجه به این که شهر کودک شاپرک ، یک مجموعه تخصصی کودک است، برای رفع نیازهای حرکتی و بازی کودکان در طبقه دوم مجموعه ، شهربازی راه اندازی کرده است. یکی از خصوصیات این شهربازی عدم استفاده از وسایل بازی دیجیتال و مکانیکی است. کودکان می توانند در ساعت هایی که می خواهند از بازی ها استفاده کنند یا در جُنگ های شادی شرکت کنند برگزاری جشن ها: بخش تفریحی شاد ترین بخش شهر کودک شاپرک به شمار می رود. از ویژگیهای منحصر به فرد این بخش می توان به سالن جشن ها و گردهم آیی های کودک اشاره کرد. برگزاری کنسرتهای کودکان، تئاتر کودکان، مراسم جهانی روز کودک، نمایشگاه عکاسی ، تعزیه خوانی ، شاهنامه خوانی ، نقاشی کودکان و ….. از جمله برنامه های سالن مراسم و جشن های کودکان هست. برنامه های شهر بازی شاپرک: یکی از برنامه های شهر بازی شاپرک برگزاری مسابقات و لیگ های متنوع ورزشی و مهارت است. این المپیادهای ورزشی برای مهدکودک ها و مدارس با شرایط و تسهیلات ویژه پیش بینی شده است. دهکده خوراکی: کودکان در زمانی که در شهر کودک حضور دارند می توانند از غذاهای موجود در دهکده خوردنی استفاده کنند. در این بخش یکی از برنامه ها ، تامین نیازها و نظارت بر تغذیه درست کودکان است دهکده خدمات اداری: آتلیه عکاسی مجهزکودکان، آرایشگاه کودکان، مزون لباس کودک با قابلیت تصویربرداری، برگزاری برنامه های تلویزیونی و حضور هنرمندان و مجریان تلویزیونی در حوزه کودک ، باشگاه ورزشی مشترک برای مادر و کودک را می توان بخشی از قسمت های خدماتی دهکده خدمات اداری دانست . دهکده خدمات رفاهی: این دهکده شامل چهار طبقه پارکینگ با ظرفیت ٢٥٠ خودرو ، نمازخانه ، حراست و سرویس بهداشتی است . یکی از اقدامات خوب ، راه اندازی اتاق مادر و کودک در طبقه منفی یک شهر کودک شاپرك است. این اتاق برای راحتی حضور مادران به همراه فرزند نوزادشان می باشد . مادران می توانند در این اتاق لباس و پوشک فرزندشان را تعویض و به آنها شیر بدهند دهکده آموزش: طبقه سوم شهرک کودک شاپرک به بخش آموزشی اختصاص یافته است . در این طبقه با بیش از ١٠٥٠ متر مربع مساحت ، هشت واحد آموزشی تعبیه شده است. در این بخش آموزشهای متنوعی در قالب کلاس، برای کودکان با موضوعات تخصصی و مخاطب سنجی شده برگزار می شود. آموزش زبانهاى خارجی، نقاشی، موسیقی، علوم و فناوری ، بازیگری از جمله کلاسهای آموزشی در دهکده آموزش شهر کودک شاپرک است دهکده سلامتی و مشاوره

    امکانات ویژه شهر کودک شاپرک تهران (شهربازی شاپرک)

    شهر كودك شاپرك در يك نگاه : سه طبقه پارکینگ ، اتاق شیردهی نوزاد و تعویض پوشک (زیرزمین) دو طبقه تجاری و فروشگاهی (برندهای حوزه کودک) طبقات : همکف و ١+ یک طبقه شهربازی و دهکده خوردنی : طبقه (٢+) یک طبقه دهکده آموزش : طبقه (٣+) یک طبقه دهکده خدمات ادارى : طبقه (٤+) یک طبقه دهکده مشاوره و کلینیک : طبقه (٥+)

    سایر اطلاعات شهر کودک شاپرک تهران (شهربازی شاپرک)

    این مجموعه نمایشگاهی و فروشگاهی در یک موقعیت جغرافیایی مناسب با دسترسی ترافیکی مطلوب در شرق تهران قرار دارد . شهر کودک شاپرک اولین شهر کودک ایران محسوب میشود و از جمله خصوصیت منحصر بفرد و بینظیر این مجموعه میتوان به معماری نیاز کودکانه اشاره کرد.
    چه جوری برم ؟

    اتوبوس

    با استفاده از اتوبوس های پایانه اتوبوس دانشگاه علم و صنعت به راحتی می توانید به شهربازی شاپرک دسترسی داشته باشید.

    مترو

    نزدیک ترین ایستگاه مترو به شهر کودک شاپرک ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت در خط دو مترو تهران است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.