0
از0 نظر

عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    871
    نمایش

    کاخ شهرداری تبریز یکی از بناهای زیبا، مستحکم و دیدنی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز است که به عنوان نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌ های ایران مطرح است، پس از کشور چین، در ردیف اولین موزه‌ های شهرداری‌ های جهان نیز قرار دارد. این بنا در وسط شهر تبریز و در میدانی موسوم به میدان ساعت واقع شده و در حال حاضر تبديل به موزه اي به نام موزه شهر و شهرداري شده است كه روزانه آماده  پذيرائي از ميهمانان مي باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    موزه شهرداری تبریز، نام موزه‌ای است، در شهر تبریز که در طبقه زیرزمین ساختمان کاخ شهرداری تبریز واقع شده‌است. این موزه که به عنوان نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌های ایران مطرح است، پس از کشور چین، در ردیف اولین موزه‌های شهرداری‌های جهان نیز قرار دارد. موره شهر تبریز، شامل تالارهای مختلفی چون تالار دوربین‌های قدیمی، تالار دفاع مقدس، چاپ و نشر، فرش، هنرهای معاصر، خط و خوشنویسی، تالار حکمت و چندین تالار دیگر است.

    در این تالار، فرش‌ها و قالی‌هایی با قدمت ۱۱۰ سال به نمایش گذاشته شده‌اند.

    تاریخچه عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    موزه شهرداری در سال ۱۳۸۶ و همزمان با یکصدمین سالگرد تاسیس نخستین بلدیه (شهرداری) ایران در تبریز و در ۸۰۰ متر مربع و با هزینه یک میلیارد و صد میلیون ریال راه اندازی شده‌است. عمارت شهرداری در سال ۱۳۱۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در سال ۱۳۸۶ خورشیدی، به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس اولین انجمن شهر و بلدیه ایران در تبریز، به نخستین موزه شهر و شهرداری‌های کشور تبدیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    در حال حاضر نیز علاوه بر نخستین موزه شهر و شهرداری‌های کشور، شورای اسلامی شهر تبریز نیز در بخشی از این ساختمان مستقر بوده و جلسات رسمی شورا در محل آمفی تئاتر موجود در ساختمان تشکیل می‌شود. شهردار کلان شهر تبریز نیز برخی از ملاقاتهای رسمی، دیپلماتیک را با مقامات عالی‌رتبه را در محل این کاخ انجام می‌دهد.

    ویژگی‌ها عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    این موزه که به عنوان نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌های ایران مطرح است، پس از کشور چین نیز در ردیف اولین موزه‌های شهرداری‌های جهان قرار دارد.

    زمان مناسب بازدید عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    سانس‌ها عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    8 صبح الی 8 عصر تابستان ها - 8 صبح الی 6 عصر زمستان ها

    امکانات ویژه عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    موزه داراي امكاناتي همچون؛

    راهنماي موزه، رستوران، اقامتگاه و سرويس بهداشتي مي باشد.

    سیمای عمومی عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    کاخ شهرداری تبریز دارای یک برج ساعت چهارصفحه‌ای به‌ارتفاع ۳۰٫۵ متر است که با طنین موزون زنگ‌هایش، هر ۱۵ دقیقه یک‌بار، گذشت زمان را به گوش مردم تبریز می‌رساند. نمای خارجی این بنا از سنگ تراشیده شده‌است و نقشهٔ ساختمان شبیه به طرح یک عقاب درحال پرواز می‌باشد که با نمونهٔ ساختمان‌های کشور آلمان، قبل از جنگ جهانی دوم مطابقت دارد.

    کاخ موزه شهرداری تبریز دارای یک محوطه عظیم و بسیار زیبا است که در قسمت جنوبی ساختمان واقع شده و گل کاری و درخت کاری آن چشم تان را خیره می کند. در داخل این محوطه هم اولین تاکسی و اولین ماشین آتش نشانی تبریز به نمایش گذاشته شده است.

    پیشنهاد ویژه عمارت شهرداری (موزه شهرداری تبریز)

    اگر دنبال قالی و فرش‌های اصیل و ناب هستید كه قدمت آنها به بیش از ۱۱۰ سال قبل برگردد حتما در موزه شهرداری به تالار فرش هم سر بزنید، چرا كه این نوع فرش‌ها را می‌توان در این تالار یافت.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    نزدیکترین اماکن مهم
    ایستگاه مترو
    ایستگاه اتوبوس
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.