0
از0 نظر

عمارت کاخ ملک آباد

    23097
    نمایش

    عمارت کاخ ملک آباد، تنها یکی از چندین جاذبه تاریخی و تماشایی استان خراسان رضوی به شمار می رود که با زير بناي۱۳۸۷ متر مربعی خود، بين سال هاي ۱۳۵۴و ۱۳۵۵ شمسي در مرکز باغ مصفاي ملک آباد ساخته شد. همچنین، اين کاخ پس از پيروزي انقلاب اسلامي با عنوان کاخ - موزه ملک آباد مورد بهره برداري قرار گرفت و در آن شاهد آثار و اشياي نفيس و قيمتي خواهید بود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات عمارت کاخ ملک آباد

    این کاخ برای اقامتگاه شاه هنگام مسافرت به مشهد ساخته شد، طرح دکوراسیون و مبلمان داخلی این کاخ را شرکت دوانسن فرانسوی انجام داد و ظروف مورد استفاده در آن از آلمان و تابلوهای نقاشی از ایتالیا خریداری و به این مکان انتقال یافت.وسعت کل این باغ ۲۹۳۷۷۰۰ مترمربع است و حدود ۴۰ هکتار مسیل، بنا و ساختمان و انبار دارد.

    برخلاف تصور بیشتر مشهدی ها باغ ملک آباد متعلق به حسین آقا ملک نیست، بلکه این باغ متعلق به حاج ابوالقاسم، تاجر خراسان بزرگ است که بعد از او به پسرانش حاج تقی معروف به ملک التجار و حاج رضا ملقب به رئیس التجار رسید.

    تاریخچه عمارت کاخ ملک آباد

    یکی از باغات مشهور آستان قدس رضوی که پس از تصرف روستای ملک‌آباد از حاج تقی ملک‌التجار در زمان استانداری پاکروان (سال۱۳۱۵ش) ایجاد شد، باغ ملک‌آباد مشهد است. در مرکز این باغ زیبا که یکی از جاهای دیدنی مشهد می باشد کاخی بنا شده که به کاخ موزه ملک آباد مشهد مشهور است.

    سیمای عمومی عمارت کاخ ملک آباد

    امروزه این باغ دارای درختان متنوع میوه، فضای گلخانه ای گل و گیاه، قنات و تعدادی حلقه چاه است و ثمر سالیانه آن صدها تن محصولات باغی و گلخانه ای است.

    در مجاورت این باغ، بلوار ملک آباد واقع قرار دارد که تا حوالی دهه ۷۰ شمسی به دلیل وجود درختان سربه فلک کشیده و کهنسال به تونل سبز مشهد معروف بود، اما پس از پوسیده شدن درختان ایجاد چند حادثه سقوط و خسارت، این جاذبه شهری به تصمیم شهرداری عاری از درخت شد.

    سایر اطلاعات عمارت کاخ ملک آباد

    فضای سبز و درخت کاری غیر مثمر و جنگل کاری این باغ حدود ۵۲ هکتار است و مابقی زمین های این باغ شامل ۱۰ هکتار زمین آماده کشت و ۸ هکتار جهت خزانه، ۱۸۳ هکتار باغ سیب و گلابی و ... است.

    زمان مناسب بازدید عمارت کاخ ملک آباد

    با توجه به وضعیت آب و هوای استان خراسان رضوی، فصل های بهار و تابستان، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.