3
از3 نظر

قلعه بدلبو ارومیه

    1575
    نمایش

    یکی از این قلعه‌های تاریخی در 14 کیلومتری جاده سرو و در محال نازلی‌چای واقع شده است قلعه بدربو یا بدلبو می باشد. به احتمال زیاد قلعه به خاطر جلوگیری از مزاحمت اشرار در دوره حکمرانی شجاع الدوله برادر اقبال الدوله حاکم ارومی ومصادف با سلطنت ناصرالدین شاه ساخته شده است.تعدد قوس های این مجموعه آن را در میان بناهای آذربایجان غربی بارز می کند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات قلعه بدلبو ارومیه

    یکی از قلعه‌های تاریخی ارومیه که در 14 کیلومتری جاده سرو و در محال نازلی‌چای واقع شده است قلعه بدربو يا بدلبو است. به احتمال زیاد قلعه به خاطر جلوگیری از مزاحمت اشرار در دوره حکمرانی شجاع الدوله برادر اقبال الدوله حاكم ارومي ومصادف با سلطنت ناصرالدین شاه ساخته شده است.

    تاریخچه قلعه بدلبو ارومیه

    قلعه بدلبو ارومیه در دوره حکمرانی اقبال الدوله شاهد تاریخ پرماجرای حمله شیخ عبیداله یاغی به شهر اورمیه بوده است .علی دهقان در کتاب سرزمین زردشت ماجرا را بدين مضمون نقل مي كند :

    شیخ عبیداله پس از تهیه قوای کافی در هفدهم ذیقعده سال 1297 هجری قمری یکی از خلفای خود را که محمد سعید نام داشته با چهار هزار نفر تفنگچی از طریق محال برادوست به اورمی می فرستد قوای اشرار به حوالی شهر رسیده در قلعه اسماعیل آقا در 3 فرسخی مستقر می شوند. از طرف اقبال الدوله حاکم اورمی خسروخان ومحمد رضاخان سرتیپ قورخانه با دو عراده توپ جهت جلوگیری از اشرار خارج شده ودرقلعه بدربو اطراق می نمایند. درآن زمان اطراف این قلعه یک از امن ترین نقاط برای مردم روستاهای شهر اورمیه بود که نسبتا از حمله شیخ در امان بودند.در آخر ماجرا قوای شیخ عبیداله با آمدن قوای تیمور پاشاخان ماکوی شکست خورده وبه مرز ایران وعثمانی فرار می کند. در کتاب تاریخ افشار به کلی این حوادث نقل گردیده که از آن می توان در مورد قلعه بدربو اطلاعات زیادی بدست آورد.

    سیمای عمومی قلعه بدلبو ارومیه

    تعدد قوس های قلعه بدلبو ارومیه آن را در میان بناهای آذربایجان غربی بارز می کند.

    سایر اطلاعات قلعه بدلبو ارومیه

    در کتاب تاریخ افشار به کلی این حوادث نقل گردیده که از آن می توان درمورد قلعه بدربو اطلاعات زیادی بدست آورد. به پاس خدمات بزرگ این مرد شریف (اقبال الدوله) خیابانی را به نام او می کنند که هم اكنونبه نامخیابان اقبال معروف می باشد.

    زمان مناسب بازدید قلعه بدلبو ارومیه

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.