0
از0 نظر

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

    354
    نمایش

    منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، تنها یکی از چندین منطقه حفاظت شده ایران و جاذبه های گردشگری طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. همچنین، با توجه به محیط وسیع و فضای سرسبزی که دارد، می تواند به عنوان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت علاقه مندان به طبیعتگردی انتخاب شود. همچنین، این جاذبه زیستگاه بسیاری از گیاهان و جانوران بوده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

    پارک ملی تنگ صیاد حدود 27000 هکتار مساحت دارد و از نظر تقسيمات کشوري محدوده ای از آن، قسمت هايي از بخش شرقي شهرستان شهرکرد و بخش غربي شهرستان بروجن و كيار را در بر مي گيرد.

    تاریخچه منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

    پارک ملی تنگ صیاد در سال 1349 از طرف شوراي عالي شکار باني و نظارت بر صيد به عنوان منطقه شکار و تير اندازي ممنوع اعلام شد . در سال 1352 با تصويب شوراي عالي حفاظت محيط زيست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام و در سال 1374 نيز حدود 4372 هکتار از قسمت مياني آن تبديل به پارک ملي شد.

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

    تنوع گونه هاي گياهي پارک ملی تنگ صیاد ، وجود چشم اندازها و مناظر متنوع و بديع که حاصل وجود اکوسيستم کوهستان مي باشد، تفريحات فيزيكي پر تحرك مانند كوه نوردي، صخره نوردي، شكار تفريحي، همچنين چشمه هاي دائمي، تماشاي حيات وحش، دسترسي آسان به جاده آسفالته، نزديکي به مرکز استان و از ویژگی های منطقه از نظر گردشگري هستند.

    شرایط استفاده منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

    جاده آسفالته بروجن – شهرکرد، جاده آسفالته فرخشهر، جاده قديم دهنو، جاده هاي حاشيه منطقه و جاده جيپ رو احمد آباد، جاده جيپ رو بستان شير و جاده جيپ رو تنگ صياد، جاده هاي داخلي این منطقه هستند.

    نکات مثبت منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

    تنگ صیاد با قرار گرفتن در میان دو شهرستان مهم استان چهارمحال و بختیاری یعنی شهرکرد و بروجن و حاشیه جاده شهرکرد – اصفهان – بروجن از موقعیت دسترسی راحت، سریع و کم هزینه برخوردار است.

    سیمای عمومی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

    پارک ملی تنگ صیاد دره هاي زيبایی همچون پاچفت و بستان شير را در خود جای داده است پوشش گياهي منطقه شامل 20 تيپ گياهي است كه تقريبا در تمام آن ها گونه هاي مختلف گون و برخي از گندميان ديده مي شود، در اين بررسي ها 252 گونه متعلق به 52 تيره شناسايي شده كه تعداد كمي از آن ها يكساله و اغلب چند ساله علفي هستند. دم اسبيان ,‌كنگر ,‌ريواس, آويشن ,‌بابونه ,‌ شاه تره ,‌بارهنگ,‌ رازيانه,خاكشير, كاسني, شيرين بيان,‌ بادام كوهي, مو وحشي,‌ انجير و آلبالوي كوهي از دیگر گونه های گیاهی این منطقه است.

    گونه های جانوری پارک ملی تنگ صیاد شامل؛ پستانداران: كل و بز, قوچ و ميش,‌ ‌پلنگ,‌ كفتار,‌ روباه,‌ شغال ,‌ گرگ,‌ گربه وحشي. پرندگان: كبك دري,‌ كبك,‌ تيهو,‌ باقرقره,‌ عقاب, قرقي,‌ سارگپه ,‌ دال,‌ شاهين و خزندگان : انواع مارها و ‌لاك پشت .. است.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده تنگ صیاد

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سمنان، فصل های بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفر به این استان و بازدید از جاذبه های آن هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.