1.7
از3 نظر

موزه عجایب هفت گانه کرج

    4606
    نمایش

    عجايب هفت گانه از جمله مشهورترين ديدني هاي جهان به شمار مي روند؛ اينک اما اينکه اين عجايب يک جايي در همين نزديکي کرج باشد، شايد عجيب تر به نظر برسد. اگر مي خواهيد به موزه  عجايب هفت گانه کرج برويد بايد خو دتان را به کيلومتر 14 جاده چالوس برسانيد."نصرالله روحانی" هنرمند کرجی برای ساخت و جمع آوری این آثار پنج سال وقت صرف کرده و اکنون آنها را در نگارخانه ای با عنوان "نصر " که گنجینه شخصی او نیز به شمار می رود به نمایش گذاشته است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه عجایب هفت گانه کرج

    با نام نگارخانه نصر کارش را از سال ١٣٨٧ در کیلومتر ١۴ جاده کرج - چالوس آغاز کرد. اهرام ثلاثه، مجسمه زئوس، مجسمه رودس، مقبره موسولوس، معبد آرتمیس، فانوس الکساندریا و باغهای معلق بابل، نامهای هفت اثر شگفت انگیز و اعجاب آور جهان هستند که یک هنرمند کرجی نمونه های آنها را به همراه شماری دیگر از دیدنی های جهان گردهم آورده است.

    تاریخچه موزه عجایب هفت گانه کرج

    "نصرالله روحانی" هنرمند کرجی برای ساخت و جمع آوری این آثار پنج سال وقت صرف کرده و اکنون آنها را در نگارخانه ای با عنوان "نصر " که گنجینه شخصی او نیز به شمار می رود به نمایش گذاشته است.

    مجسمه رودس در یونان مربوط به 280 سال قبل از میلاد، مقبره هالیکارناسوس- موسولوس در ترکیه، معبد آرتمیس ترکیه مربوط به356 سال قبل از میلاد، اهرام ثلاثه مربوط به 1800 سال قبل از میلاد، باغهای معلق بابل مربوط به شش قرن پیش از میلاد ، فانوس الکساندریا به ارتفاع یک ساختمان 40 طبقه و مجسمه زئوس یونان مربوط به 450 سال قبل از میلاد ، هر بیننده ای را به گذشته های بسیار دور می برد و حیرت، شکوه و توانایی بشر را در خلق آثاری چنین شگفت انگیز برمی انگیزد.

    ویژگی‌ها موزه عجایب هفت گانه کرج

    ساخت مجسمه های کوچک انسان و حیوان در حالتهای مختلف از جمله درحال سوار شدن به کشتی نوح و یا انسان شتر سوار کنار اهرام ثلاثه مصر، حس واقعی بودن این آثار را در ذهن انسان تداعی می کند. جالب آنکه در کنار این عجایب هفت گانه، نمادهایی از کشتی نوح، تابلوهای خط های زیبای خوشنویسی مربوط به گلستان سعدی و نقاشی های رنگارنگ از موضوعهای مختلف حس زیباپسندانه و هنردوستانه هر انسان باذوقی را برمی انگیزد که همگی توسط این هنرمند خلق شده است.

    در فضای بیرون تالار "تماشاگه تاریخ" در کنار درختی نونهال، دو انسان ماقبل تاریخ که یکی تکیه بر درخت داده و دیگری درحال آتش درست کردن است، ذهن انسان را به تفکر وامی دارد که آیا اندازه قد و چهره انسانهای ماقبل تاریخ تااین اندازه با چهره انسانهای امروزی تفاوت داشته است. طبیعت زیبا و سرسبز این نگارخانه با درختان پرشاخ و برگ ، هوای بهاری، خنکای نسیم روح بخش، رودخانه مواج، تخته سنگهای جلا خورده داخل رودخانه، درهم آمیختن طنین آهنگ خش خش برگها، صدای پرندگان و امواج خروشان آب، کلبه چوبی و آلاچیق محیطی دلپذیر را فراهم کرده که روح هرانسان خوش ذوقی را سیراب می سازد.

    سیمای عمومی موزه عجایب هفت گانه کرج

    برای ورود به موزه عجایب هفت گانه کرج، ابتدا باید از جایی موسوم به "تماشاگه تاریخ" که فضای ورودی آن شبیه غار است گذر کرد و در این تالار ورودی نقاشی های زیبایی به چشم می خورد که از نقاشی های غار در لاسکوی فرانسه مربوط به 10 تا 15 هزار سال قبل از میلاد اقتباس شده است. تاریکی فضای ورودی و علفهای مصنوعی و خزه های طبیعی، فضای یک غار واقعی را در انسان القا می کند و هربیننده ای را مجذوب خود می سازد که آدمهای ماقبل تاریخ چگونه چنین نقاشی های زیبا و ساده و در عین حال باشکوهی را ترسیم کرده اند.

    نقاشی های گاو و سگ که برروی این دیوار کشیده شده از شگفت انگیزترین هنرهای متعلق به دوران پیش از تاریخ محسوب می شود که حس ناتورآلیستی به انسان القا می کند و رنگ آمیزی زیبای آنها توسط این هنرمند کرجی شادی و نشاط فرح بخش را در انسان ایجاد می کند. بیننده پس از گذر از این فضای غارگونه، در تالار اصلی این نگارخانه با ماکتهای عجایب هفت گانه جهان که هرکدام در وسعت هشت متر مربع برپا شده اند، روبرو می شود و به تعبیری سفر در دوران تاریخ شکلی دیگر به خود می گیرد.

    سایر اطلاعات موزه عجایب هفت گانه کرج

    شاید جالب باشد که تمام کارهای مربوط به فضای موزه عجایب هفت گانه کرج ، طراحی دکور، نقاشی ها، نورپردازی و تمام چیدمان آثار هنری توسط نصرالله روحانی انجام شده است، هنرمندی که طراح خط شناسنامه، کوپن و برخی از اسکناسها و چکهای تضمینی است.

    روحانی که اکنون با عصا راه می رود،متولد سال 1305 است و تحصیلات خود را در دانشگاه علم و صنعت و همچنین کشور آمریکا در رشته ها ی چاپ، معماری داخلی و گرافیک گذرانده و 50 سال است که در هنر نقاشی و طراحی فعالیت می کند و به گفته خودش شاگرد اسماعیل آشتیانی از شاگردان استاد کمال الملک بوده است. بدیهی است که کسانی که برای سپری کردن اوقات خود در طبیعت به جاده کرج - چالوس می روند می توانند با دیدار از نمایشگاه دایمی عجایب هفت گانه در نگارخانه نصر واقع در کیلومتر 14 جاده کرج- چالوس، اطلاعات فرهنگی و هنری خود را ارتقا بخشیده و از فضای فرهنگی این نمایشگاه لذت ببرند. اکنون عجایب هفت گانه جهان یک جایی در همین نزدیکی، آمدن تماشاگران تازه را به انتظار نشسته است.

    زمان مناسب بازدید موزه عجایب هفت گانه کرج

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    موزه عجايب هفتگانه کرج موزه عجايب موزه هفتگانه موزه کرج عجايب موزه موزه هفتگانه عجايب کرج هفتگانه موزه هفتگانه عجايب هفتگانه کرج کرج موزه کرج عجايب کرج هفتگانه موزه عجايب هفتگانه موزه عجايب کرج موزه هفتگانه عجايب موزه هفتگانه کرج موزه کرج عجايب موزه کرج هفتگانه عجايب موزه هفتگانه عجايب موزه کرج عجايب هفتگانه کرج عجايب هفتگانه موزه عجايب کرج موزه عجايب کرج هفتگانه هفتگانه موزه عجايب هفتگانه موزه کرج هفتگانه عجايب موزه هفتگانه عجايب کرج هفتگانه کرج موزه هفتگانه کرج عجايب کرج موزه عجايب کرج موزه هفتگانه کرج عجايب موزه کرج عجايب هفتگانه کرج هفتگانه موزه کرج هفتگانه عجايب موزه عجايب هفتگانه کرج موزه هفتگانه کرج عجايب موزه کرج عجايب هفتگانه موزه هفتگانه عجايب کرج موزه هفتگانه کرج عجايب موزه عجايب کرج هفتگانه عجايب موزه هفتگانه کرج عجايب موزه کرج هفتگانه عجايب هفتگانه کرج موزه عجايب هفتگانه موزه کرج هفتگانه موزه عجايب کرج هفتگانه عجايب موزه کرج هفتگانه کرج موزه عجايب هفتگانه کرج عجايب موزه کرج موزه عجايب هفتگانه کرج عجايب موزه هفتگانه کرج هفتگانه موزه عجايب کرج عجايب هفتگانه موزه کرج هفتگانه عجايب موزه