1.4
از5 نظر

موزه محلی چابهار

    917
    نمایش

    موزه محلي چابهار، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگري تاريخي استان سيستان و بلوچستان است که در آن شاهد بخش هاي مختلف مربوط به پيش از تاريخ، تاريخي و معاصر خواهید بود. بهتر است بدانيد كه امروزه موزه محلي چابهار در ساختمان قديمي فرمانداري این شهر قرار دارد و قدمت بنای آن به دوران قاجار مربوط می شود. همه ساله بسیاری از مسافران و علاقه مندان از اين جاذبه بازديد مي كنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه محلی چابهار

    موزه محلی چابهار، جاذبه ای دیدنی و مورد توجه در استان سیستان و بلوچستان است که شامل چند بخش و طبقه می باشد.

    ویژگی‌ها موزه محلی چابهار

    موزه محلی چابهار بر روی سکویی به ارتفاع یک و نیم متر و به وسعت حدود ششصد و پنجاه متر مربع بنا شده که دارای سه درب ورودی، مجموعه اتاق ها، راهرو و… است. موزه محلی چابهار در دو طبقه ساخته شده که قسمتی از آن بوسیله سکویی با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه شده است.

    سیمای عمومی موزه محلی چابهار

    در طبقه همکف این موزه شاهد اتاق های مربوط به آثار کشف شده در چابهار و استان خواهید بود که به سه قسمت تاریخی دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی و معاصر تقسیم شده و در هر قسمت آثار مربوطه در ویترین هایی در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفتند و در بخش دوران پیش از تاریخ، سفال های منقوش، پیاله، خمره، کوزه دسته دار، لیوان آجری، دیگ مفرغی و کاسه مرمری به نمایش گذاشته شده است.

    دوران تاریخی این موزه شامل سفال های منقوش، پیاله آجری، لیوان آجری، قیف، سکه های مربوط به دوران ساسانی و پوشش بام سفالی مربوط به 1865 میلادی است و دوران معاصر شامل تاج سردرب ساختمان قدیم فرمانداری، گوشواره، سنجاق سر، تعویذ، چوری، قیف منقوش، مجسمه حیوان، لیوان دسته دار منقوش(سفال کلپورگان) و… می شود. همچنین، تابلوهایی مربوط به گیاهان دریایی خلیج فارس و دریای عمان، پرندگان آبزی و کنار آبزی خلیج فارس و دریای عمان، دو کفه ای های خلیج فارس و دریای عمان، کوسه ماهی های خلیج فارس و دریای عمان، لاک پشت های خلیج فارس و دریای عمان، نهنگ های خلیج فارس و دریای عمان، سپر ماهیان خلیج فارس و دریای عمان، سپر ماهیان خلیج فارس و دریای عمان در سالن طبقه همکف برای استفاده مراجعین قرار گرفته شده است.

    شرایط استفاده موزه محلی چابهار

    ساعات بازديد از این موزه در شش ماهه اول سال 12-8 و20-16 و شش ماهه دوم سال 12-8 و 19-15 است. همچنین، در روزهای جمعه تنها صبح ها امکان بازدید وجود دارد.

    زمان مناسب بازدید موزه محلی چابهار

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    تاریخچه موزه محلی چابهار

    این موزه در سال 1389 تاسیس شده و از همان زمان توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کرده است.

    سایر اطلاعات موزه محلی چابهار

    طبقه اول موزه محلی چابهار شامل بخش مردم شناسی و کتابخانه است و در بخش مردم شناسی ماکت هایی از زن و مرد بلوچ(مراسم عروسی بلوچی)، کشاورز بلوچ، صیاد بلوچ، سوزن دوز بلوچ و آهنگر بلوچ قرار داده شده است. همچنین در این قسمت زن بلوچ در حال پختن نان صحنه سازی شده است. علاوه بر موارد فوق سکه، سامان، رومیزی، سبدهای جمع آوری خرما که نشان دهنده گوشه ای از فرهنگ مردم این خطه از ایران هستند به نمایش گذاشته شده اند.

    تاریخچه موزه محلی چابهار

    این موزه در سال 1389 تاسیس شده و از همان زمان توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کرده است.

    چه جوری برم ؟

    تاکسی

    تاکسی های شهری می توانند شما را برای بازدید از این جاذبه راهنمایی کنند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.