0
از0 نظر

چشمه آب معدنی آرپادرسی ملکان

    2942
    نمایش

    چشمه آب معدنی روستای آرپا دره‌ سی، در شهرستان ملکان، به دلیل خاصیت درمانی‌اش معروف است و از دیگر جاهای دیدنی ملکان به حساب می‌آید. این چشمه آب معدنی که به‌ نام روستا شناخته می‌شود بسیار گوارا و خنک است. آب معدنی آرپا‌ دره‌ سی برای بیماری‌های گوارشی و درمان سنگ کلیه مناسب است. طبیعت زیبای اطراف چشمه چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات چشمه آب معدنی آرپادرسی ملکان

    آرپا دره‌ سی از مناطق خوش آب و هوای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان میدان‌ چای بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده ‌است. این منطقه تاريخ پر رمز و رازي دارد و اکنون در حال تبديل شدن به يكي از تفرجگاه‌ هاي تبريز است.

    تاریخچه چشمه آب معدنی آرپادرسی ملکان

    آرپا دره سي روزگاري منطقه ‌اي خوش آب و هوا و روستايي حاصلخيز بود. در اين منطقه روستاي پايان به‌ عنوان روستايي از توابع تبريز وجود داشت كه روزگاري از نظر آب و هوا، ميوه‌ و سرسبزي مشهور بود تا اینکه بيماري جذام به مردم اين منطقه سرايت كرد و بعد از كوچاندن بيماران جذامي تبريز و ديگر مناطق به اين منطقه و با معروف شدن آرپا دره سي به «دره بيماري ‌ها» كم ‌كم اين منطقه خشك و باير شد. در نهايت بيماران جذامي به منطقه بابا باغي منتقل شدند و آرپا دره سي نيز بدون استفاده و لم يزرع باقي ماند.


    از سوي ديگر بر اساس برخي نوشته ها و شنيده‌ ها اين منطقه زماني محل اختفاي سلاح ‌هاي مشروطه خواهان بود. در زمان مشروطه آرپادره سي يكي از سنگرهاي باقرخان بود و چيزي كه اين روستا را پر اهمیت مي ‌كند، پنهان كردن سلاح ‌هاي مشروطه خواهان در آن است، به ‌طوريكه با ورود روس ‌ها به تبريز هر لحظه امكان داشت محل سلاح ها لو رفته و از دست بروند.
    به همين دليل تصميم گرفته شد به كمك انسانها و ميسيونرهايي كه براي كمك به بيماران در روستاهاي «پايان» و «آرپا دره سي» به سر مي ‌بردند سلاح ‌ها به آنجا حمل و پنهان شود. بعد از اين موضوع بود كه آرپا دره سي به يك منطقه تاريخي در انقلاب مشروطه تبديل شد.

    سیمای عمومی چشمه آب معدنی آرپادرسی ملکان

    اين پارك بزرگ در دو فاز ايجاد شده كه يكي از اين بخش‌ها ۳۳۰ هكتار و ديگري در زميني به مساحت ۶۷‌هكتار ساخته شده است و درختانی مثل كاج، سرو، سوزني برگ، اقاقيا و سنجد كه در مواجهه با كم‌ آبي مقاومت بيشتري دارند در این منطقه کاشته شده است.

    زمان مناسب بازدید چشمه آب معدنی آرپادرسی ملکان

    بهترين زمان براي بازديد فصل بهار و تابستان مي باشد.

    پیشنهاد ویژه چشمه آب معدنی آرپادرسی ملکان

    بخش های مهم برای بازدید

    مکانهای نگهداری و پرورش اسب، آب معدنی مي باشد كه ميتوانيد از اين نقاط بازديد كنيد.

    امکانات ویژه چشمه آب معدنی آرپادرسی ملکان

    آب شرب، ۲۲ راه دسترسي در داخل پارك، ۶۰ آلاچيق در فاز ۶۷ هكتاري اين پارك ، نمازخانه و سرويس بهداشتي از اهم امكانات اين پارك میباشد.

    نکات مثبت چشمه آب معدنی آرپادرسی ملکان

    خاک موجود در آرپا دره سی بسیار مناسب و مساعد برای کاشت است. این منطقه رس مناسبی دارد که همین موضوع از نکات قوت و یژگی های خاص آرپا دره سی است و برای تبدیل شدن به یک پارک جنگلی بزرگ مناسب است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها