0
از0 نظر

کویر ابرکوه یزد

    1520
    نمایش

    کوير ابرکوه يزد، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و کویرهای وسیع موجود در این استان است که در ۲۰ کيلومتري شرق ابرقو واقع شده و همه ساله مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار می گیرد. از ویژگی های این منطقه می توان به پوشش گیاهی و جانوری غنی و مورد توجه آن اشاره کرد که گونه های متعدد و متنوعی را شامل می شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کویر ابرکوه یزد

    کویر ابرکوه آب اصلی خود را دو رودخانه موجود در حاشیه شمال غربی و رودخانه‌های دیگری که از حاشیه جنوب شرقی وارد کویر می‌شوند، دریافت می‌کند. قسمت اعظم این کویر را نمکزار با فرورفتگی‌های پراکنده فرا گرفته است.

    زمان مناسب بازدید کویر ابرکوه یزد

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان یزد، ایام خنک سال، زمان مناسب تری برای بازدید از این جاذبه هستند.

    تاریخچه کویر ابرکوه یزد

    از آنجا كه اين شهر ابتدا در پاي كوه ساخته شده، آنرا «برِكوه» ميگفتند (كنار كوه) كه در گويش مردم به «ابركوه» تبديل شد و پس از ورود اسلام اين نام نيز مانند بعضي نامهاي ديگر در گويش عربي، كاف به قاف تبديل و «ابرقو» خوانده شده است. نهايتاً در سال 1350 اين شهر به صورت رسمي «ابركوه» ناميده شد.

    سیمای عمومی کویر ابرکوه یزد

    خاکهای رسی باد کرده قسمت اعظم بخش جنوبی شرقی کویر ابرکوه را فرا گرفته است و به صورت نوار کل نمکزار را در قسمت‌های دیگر در بر گرفته است.

    در حاشیه شمال غربی و حد فاصل خاک های رسی و نمکزار این کویر، باتلاق قرار دارد و باتلاق ها به صورت نوار پهنی حاشیه شمال غربی کویر را می‌پوشاند.

    وسایل مورد نیاز کویر ابرکوه یزد

    کفش کوه پیمایی سبک، کوله پشتی کوچک یک روزه، لباس مناسب طبیعت گردی ، کاپشن بادگیر و لباس گرم اضافه، دو عدد ملحفه ، قمقمه آب (پر شده)، لیوان و ظروف شخصی، هد لمپ

    نکات مثبت کویر ابرکوه یزد

    امکانات رفاهی در شهر ابرقو و در نزدیکی این کویر وجود دارد و پیش از عزیمت به کویر می توانید خرید ها و وسایل مورد نیاز خود را از شهرستان ابرقو تهیه کنید.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رسیدن به کویر برقو دو راه پیش رو دارید، اول جاده خاکی مزرعه آخوند و مسیر دوم جاده ارتباطی شهرستان ابرکوه به روستای مهرآباد و روستای اسفندآباد است. کویر ابرکوه در فاصله کمی در شرق این دو روستا واقع شده است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.