0
از0 نظر

برج کاشانه بسطام

    2120
    نمایش

    برج کاشانه بسطام برج بلند و زيبايي در جنوب شهر بسطام و در شمال شهرستان شاهرود و جنوب خاوري مسجد جامع بسطام است. خوب است بدانيد که برج کاشانه در سال 1310در فهرست آثار تاريخى به ثبت رسيده است.


     

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات برج کاشانه بسطام

    ارتفاع این برج از درون ۲۴ متر و از بیرون نزدیک به ۲۰ متر است و همچنین شکل خارجی آن چند ضلعی منتظم سی ضلعی است و همچنین در بالای برج دو حاشیه از آجرهای بزرگ وجود دارد که بر روی آن مطالبی نوشته شده است و نیز در ضلع جنوب غربی این برج روی یک آجر کلمه بسم الله الرحمن الرحیم با خط ثلث بسیار زیبایی خوانده می‌شود. سقف برج به گذشت زمان فرو ریخته بوده که در دوره‌های بعد به تعمیر آن اقدام شده است.

    تاریخچه برج کاشانه بسطام

    از تاریخ بنای این برج آگاهی درستی در دست نیست ولی به عقیده اهالی بسطام این برج آتشکده زردشتیان قبل از اسلام بوده است و همچنین برخی از خاورشناسان از جمله آندره گدار بر این گمان است که این بنا از آثار غازان‌خان مغول است و نام اصلی آن غازانه بوده که به مرور زمان و بدون توجه به اصل آن کاشانه نامیده شده است.

    ویژگی‌ها برج کاشانه بسطام

    این ساختمان که نمای خارجی آن دارای جلوه و شکوه خاصی است، از بناهای درخور اهمیت خطه قومس بوده و نمای خارجی آن نیز دارای جلوه و شکوه خاصی است.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي تاريخ گردي برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام برج کاشانه بسطام برج در سمنان تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام تاريخ گردي تاريخ گردي برج کاشانه بسطام برج در سمنان برج در سمنان تاريخ گردي برج کاشانه بسطام تاريخ گردي برج در سمنان برج کاشانه بسطام