City Id =8

انتخاب استان

برنامه ریز

چقدر میخوای خرج کنی؟! (قیمت ها به تومان است) چیکار می خوای بکنی ؟ چقدر وقت داری؟!

گرافيک خبري و اطلاع رسان

(25 رای)


کتاب «گرافيک خبري و اطلاع‌رسان» نوشته يونس شکرخواه و مريم سليمي، با مقدمه‌اي از کامران افشار مهاجر از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها منتشر شد.


این مکان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • گرافيک خبري و اطلاع رسان
  • گرافيک خبري و اطلاع رسان
گرافيک خبري و اطلاع رسان گرافيک خبري و اطلاع رسان مشاهده گالری

«نظرتون چیه؟»

1.هر روز چقدر از وقتت رو صرف مطالعه می کنی؟

 کمتر از نيم ساعت  بين نيم تا يک ساعت  بين يک تا دو ساعت  بيشتر از دو ساعت

2.چه نوع کتابهایی رو بیشتر دوست داری؟

 داستان و رمان  کتاب شعر  کتاباي تاريخي  کتاباي علمي  کتاباي عمومي  ساير

3.برای خرید کتاب سالیانه چقدر هزینه می کنی؟

 کمتر از 50 هزار تومان  بين 50 تا 150 هزار تومان  بين 150 تا 300 هزار تومان  بيشتر از 300 هزار تومان

4.هر روز چقدر از وقتت رو توی اینترنت می گذرونی؟

 کمتر از يک ساعت
 بين يک تا دو ساعت
 بين دو تا سه ساعت
 بين سه تا چهار ساعت
 بيشتر از چهار ساعت

«خیلی ممنون که نظرتون رو به ما گفتین»



کتاب «گرافیک خبری و اطلاع‌رسان» که نخستین منبع فارسی زبان منتشر شده در این حوزه در ایران است، در پنج فصل مختلف (به همراه پیوست‌ها)، به معرفی دقیق و کامل از دو گرافیک اطلاع رسان و خبری و کاربرد آنها پرداخته است.

  • ویژگی ها

    از جمله مزیت‌های این کتاب که با اهداف علمی، آموزشی و کاربردی تألیف شده، بهره گیری آن از جدیدترین منابع لاتین اعم از چاپی، دیجیتال، وب و به زبانهایی چون اسپانیایی و انگلیسی است. در فصل اول این کتاب، به بررسی رابطه بین رسانه و گرافیک، در فصل دوم به ذکر تفاوت بین اطلاع و خبر و نیز چگونگی ارائه اخبار و اطلاعات در رسانه ها، در فصل‌های سوم و چهارم در خصوص گرافیک‌های اطلاع رسان و خبری، مفاهیم، انواع، پیشینه (در جهان و ایران)، ویژگی‌ها، تفاوت‌ها، فرآیند، نکات مهم در تهیه و تولید آنها و در فصل پنجم، به تبیین کاربرد و الزامات تهیه و تولید گرافیک‌های خبری و اطلاع رسان و نیز طرح پیشنهادهایی برای افزایش کاربرد و بهره گیری از آنها به ویژه در ایران پرداخته شده است. بخش پیوست‌های این کتاب نیز به معرفی دانشگاه ها، مراکز و انجمنها، کتابها، سایتها و نمونه های موفق مرتبط با حوزه گرافیک اطلاع رسان و خبری اختصاص یافته است.
  • شرایط استفاده

    این کتاب که استخراجی از دو رساله دانشگاهی است، به تازگی توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در 260 صفحه و به قیمت 150هزار ریال منتشر شده است.
  • امکانات ویژه

    برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های گرافیک‌های خبری و اطلاع رسان عبارتند از: ارائه حجم زیادی از اطلاعات و اخبار به شکلی ساده و غیرپیچیده در حداقل فضا و قابل فهم در حداقل زمان، بصری محور و جذاب، باور پذیر و عینی. علی رغم کاربرد بسیار این نوع گرافیکها در رسانه های جهان، خلأ بهره گیری از انواع غیرایستای آن همچنان در رسانه های ایران مشهود است.


  • سایر اطلاعات

    ز دیگر مزیت‌های کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان، طرح دیدگاه‌های نظری نوین و نیز آرای صاحب‌نظران جهانی از طریق انجام مصاحبه اینترنتی در حوزه گرافیک اطلاع رسان و خبری است. از دیگر سو، به سبب محدودیت منابع فارسی (اعم از رساله پژوهشی، مقاله، کتاب و...) در حوزه مذکور، این نکته نیز در بهره گیری از این کتاب، یک مزیت به حساب می آید.
    گرافیک اطلاع رسان یک اینفوگرافیک، نمایشگر بصری اطلاعات است که به یاری گرافیک، اطلاعات و دانش و مهارت بصری سازی اطلاعات خلق و تولید می شود. نوع فوری آن با پایبندی به اصول روزنامه نگاری و با تأکید بر عناصر و ارزشهای خبری، «گرافیک خبری» نامیده می شود. نقطه تمایز گرافیک اطلاع رسان و خبری، در محتوا، سرعت زمان ارائه آنها و نیز در تفاوت بین خبر و اطلاع نهفته است.
  • نقاط مثبت

    تفاوتهای موجود در گرافیک‌های خبری و اطلاع رسان تولیدی، در پیروی از دیدگاه‌های نظری «زیبایی شناختی» (با تأکید بر زیبایی) و «تحلیلی» (با تأکید بر محتوا) ریشه دارد.

اماکن مرتبط



تگ ها