3.4
از5 نظر

دره فرسایشی قره سو

    452
    نمایش

     دره فرسايشي قره سو کلات، تنها يکي از چندین جاذبه هاي طبيعي و ارزشمند استان خراسان رضوي است که دره پلکانی و خاص آن در نزديکى روستاى قره سو و در منطقه کلات قرار گرفته و از پلکان هاى آن آبشارهاى کوچکى به پايين سرازير هستند. همچنین، اين دره از فرسايش آبى در سازندهاى سرچشمه – تيرگان و شوريجه (کرتاسه پيشين) پديد آمده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دره فرسایشی قره سو

    با بازدید از این جاذبه، شاهد تيغه هاى آهکى با شيب بسيار تند که کوچه هاى طبيعى نام دارند و از پديده هاى ديدنى اين منطقه هستند، خواهید بود.

    ویژگی‌ها دره فرسایشی قره سو

    ارتفاع متوسط این منطقه از سطح دریا حدود ۱۱۹۰ متر است و آبشارهای مذکور پس از نمایش رقص زیبایی خود در آبشارهای هشتگانه، به مصرف باغات و آب شرب اهالی در پایین دست می‌رسد.

    زمان مناسب بازدید دره فرسایشی قره سو

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خراسان رضوی، فصل های بهار، تابستان و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    شرایط استفاده دره فرسایشی قره سو

    مسير حرکت در اين دره بسيار تنگ و باريک و نيمه تاريک است. نردبان هاى فلزى براى يارى گردشگران در بخش هاى گوناگون اين دره به کار رفتند. در بخش هاى پايانى دره، که فضا بازتر مى شود، جلوه هاى چشمگيرى از فرسايش ناهمگن در سازندهاى نرم فرسا، سخت فرساى آهک و مارن ديده مى شود.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    مسير حرکت در اين دره بسيار تنگ و باريک و نيمه تاريک است. نردبان هاى فلزى براى يارى گردشگران در بخش هاى گوناگون اين دره به کار رفته اند. در بخش هاى پايانى دره، که فضا بازتر مى شود، جلوه هاى چشمگيرى از فرسايش ناهمگن در سازندهاى نرم فرسا، سخت فرساى آهک و مارن ديده مى شود.

    ماشین شخصی

    براي دسترسی به قره سو قبل از تونل ورودي كلات بايد توقف كنيد و حدود يک كيلومتر در جاده درگز برانید تا در سمت چپ جاده، جاده اي ۴ كيلومتري به سمت قره سو نمايان شود . بعد از طي مساحت ۴ كيلومتري به روستاي قره سو مي رسيد و با حدود ۲۰ دقيقه پياده روي در امتداد رودخانه به اول مسير آبشارها مي رسيد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.