0
از0 نظر

آبشار آبند ساربوک نیکشهر

    654
    نمایش

     آبشار آبندساربوک نيکشهر، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری طبیعی موجود در استان سیستان و بلوچستان است که به دليل کمبود بارش در منطقه، به عنوان آبشاری فصلي شناخته می شود و بيشتر در فصول بارش جريان دارد. بهتر است بدانید که روستاي ساربوگ در 45 کيلومتري مسير نيکشهر به قصر قند در استان سيستان و بلوچستان واقع شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار آبند ساربوک نیکشهر

    در ۵ کیلومتری شمال غرب ساربوک کوه آبند واقع شده که دارای مناظر و آبشارهای زیبا و دل‌انگیز است. این روستا از شمال به کوه آبند-از جنوب به روستاهای توکل وکلمت ورودخانه کاجو منتهی می‌شود و از شرق به روستای لوریانی-از غرب به روستای دزبن منتهی می‌شود.

    آبشارهای آبادی گرکور، سهاکی، نابئین، آبند به عنوان جاذبه های گردشگری و از معدود آبشار های هستند که در حوزه ساربوک قرار دارند. همچنین، فاصله این آبشار تا جاده اصلی در حدود به 10کیلومتر است.

    سایر اطلاعات آبشار آبند ساربوک نیکشهر

    شهرستان نيکشهر واقع در جنوب استان، علاوه بر آثار تاريخي و باستاني، داراي طبيعتي زيباست که رودخانه هاي کشيک، شگيم، کاجو، فنوج و تنگ سرحد و همچنين ارتفاعات آهوران و فنوج سفيدکوه از آن جمله اند. از جاذبه هاي گردشگري ساربوگ نيز که از اهميت خاصي برخورداند مي توان به آبشار طبيعي آبند، گزدان، سهاکي، گرکور، نابئين، تنک، نداني شيپ، جنگل هاي طبيعي چات سر، لد، مچ جنگل و کمر پشت اشاره کرد.

    زمين هاي کشاورزي اين ناحيه به علت قرار گرفتن در حاشيه رودخانه کاجو و وجود خاک بسيار حاصلخيز و هواي مناسب، زمينه را براي کاشت بسياري محصولات کشاورزي باغي و زراعي فراهم نموده است. محصولات متنوعي چون برنج، يونجه، باقلا، شبدر و گوجه فرنگي و محصولات باغي شامل نارنگي، پرتقال، ليمو، انبه، زيتون و خرما در حد عرضه به بازارهاي شهرستان به عمل مي آيد.

    در مناطق شمال اين استان نيز آبشارهاي فصلي در نزديکي روستاي لاديز از توابع ميرجاوه گزارش شده است. آبشار لاديز در دامنه هاي شرقي کوه زيباي تفتان واقع گشته که طبيعتي ييلاقي و زيبا دارد. در ادامه مسير لاديز، چهره متفاوت تفتان در سيماي روستاي انجيره، تمين و سنگان ديده خواهد شد.

    سیمای عمومی آبشار آبند ساربوک نیکشهر

    با بازدید از این جاذبه، شاهد فرود آبی زلال از بلندای کوه های صخره ای خواهید بود که چشم اندازی تماشایی برای عکاسی خلق می کند.

    زمان مناسب بازدید آبشار آبند ساربوک نیکشهر

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، ایام خنک سال، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.