0
از0 نظر

آبشار دلی خلیل قره آغاج

    6110
    نمایش

     آبشار دلي خليل در استان آذربايجان شرقي واقع شده و يکي از جاذبه هاي طبيعي و تفريحي آذربايجان شرقي به شمار مي رود.  ارتفاع آن حدود ۸ متر و با شیب کاملا قائم ( ۹۰ درجه ) حادث شده و طرفین آبشار توسط صخره های منشوری سیاه رنگ بازالت پوشیده شده است بالا دست آبشار چمن زار و بخش پائین دست به حالت پرتگاه می باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار دلی خلیل قره آغاج

    آبشار دلی خلیل قره آغاج در حاشیه روستای پیر سقا در 40 کیلومتری جنوب شهرستان قره آغاج واقع است. اين آبشار در شمال شرق روستا در روي روخانه دلي خليل واقع شده است كه ارتفاع آن حدود 8 متر و با شيب كاملا قائم ( 90 درجه ) حادث شده و طرفين آبشار دلی خلیل قره آغاج توسط صخره هاي منشوري سياه رنگ بازالت پوشيده شده است.

    سایر اطلاعات آبشار دلی خلیل قره آغاج

    پيرسقا یکی از روستاهای تاريخي وتوريستي استان آذربايجان شرقي بوده که در جنوب شهرستان چاراويماق واقع شده است. اين روستا در انتهايي ترين نقطه جنوبي استان قرار گرفته كه هم مرز با استان آذربايجان غربي ميباشد .و در ناحیه كاملا کوهستانی وسردسيرقرار دارد که 40 کیلومتر از قره‌ آغاج فاصله دارد كه 35 كيلومتر جاده مواصلاتي آن آسفالت ومابقي این راه نیز شوسه مناسب می باشد.

    اين روستا دريك دره سرسبزبا چمنزارهاي وسيع وباغات انبوه درخت چنار همانند نگيني در دل اين منطقه خودنمائي مي كند. روستاي يادشده و مناطق همجوار در حدمرز سه استان آذربايجان شرقي ، غربي و زنجان حادث شده و از غرب به روستاي باداملو وييلاق عشايري معروف شاه يوردي از توابع شهرستان شاهين دژ واز جنوب به آباديهاي قزلقلعه ،گوچه قلعه و نهايتا به اراضي آباديهاي تخت سليمان وتكاب واز شرق به آباديهاي قوشجي ، علي كندي وارتفاعات معروف كوه بابا وكوه آتا( جعفر آباد ) ونهايتا به آباديهاي ماه نشان زنجان و از سمت شمال به آباديهاي علي بگلو ها ، شعبان متصل است.

    ویژگی‌ها آبشار دلی خلیل قره آغاج

    این چشمه در طول شبانه روز به طور متوسط چهارمرتبه با قدرت شش لیتر در ثانیه جاری و پس از یک ساعت به کلی قطع میشودو از این چشمه هنگام جاری شدن آب صدایی شبیه به صدای هواپیما به گوش میرسد.

    در قسمت بالا دست چشمه پيرسقا(اين چشمه يكي از عجايب طبيعته) رودخانه اى از شاخه هاى «آيدوغموش» جريان داردكه در مسير خود آبشارى بسيار زيبا و مرتفع را پديد آورده است. این آبشار در بالا دست ( سمت غرب ) چشمه بر روی رودخانه دره پیر واقع شده و تقریبا ارتفاع 10 متری داشته و طرفین آبشار را صخره های مرتفع کارستی با ارتفاع چند صد متر احاطه کرده و یک پدیده طبیعی بسیا جالب وچشم نوازی ایجاد نموده علی الخصوص در فصول بهار ( اردیبهشت وخرداد ) که رودخانه پر آب می شود ریزش آب از ارتفاع و پخش شدن آن به حالت پودر در مابین کوهها پدیده دیدنی منحصر به فرد را ايجاد ميكند

    سیمای عمومی آبشار دلی خلیل قره آغاج

    طرفین آبشار توسط صخره های منشوری سیاه رنگ بازالت پوشیده شده است بالا دست آبشار چمن زار و بخش پائین دست به حالت پرتگاه می باشد.

    زمان مناسب بازدید آبشار دلی خلیل قره آغاج

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه در فصل بهار و تابستان است.

    وسایل مورد نیاز آبشار دلی خلیل قره آغاج

    وسایل مورد نیاز برای بازدید از این جاذبه: كوله پشتي، كفش مناسب و راحت، لباس اضافه،بطري آب، خوراكي و...است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها