3.9
از6 نظر

آبشار زوارم شیروان

    2453
    نمایش

    آبشار زوارم شيروان، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و آبشار های دیدنی استان خراسان شمالی است که در چند کیلومتری بجنورد قرار گرفته و همه ساله مورد توجه بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان قرار می گیرد. با بازدید از این جاذبه، شاهد منظره ای بکر خواهید بود که می تواند به عنوان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت و سوژه خوبی جهت عکاسی انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار زوارم شیروان

    در منطقه ييلاقي زوارم که در طول 25 کيلومتر از ابتداي دره زوارم تا کوه‏هاي تخت ميرزا و شخري امتداد مي‏ يابد، چشمه‏ سارها، آبشارها، حوضچه‏ هاي سنگي، کوه ‏هاي سر به فلک کشيده، باغ ‏هاي ميوه، رودخانه پر آب، مراتع غني و انواع گياهان دارويي و خوراکي موزائيک بسيار زيبايي از طبيعت را به نمايش درآورده اند. رودخانه زوارم، از کوه ‏هاي جهان ارغيان موسوم به تخت ميرزا سرچشمه مي ‏گيرد و در مسير خود مزارع و باغ هاي روستاهاي زوارم، شيرآباد، ورقي، عبدآباد و توده را مشروب مي‏سازد و به رودخانه اترک مي‏پيوندد. سواحل اين رودخانه اتراق‏گاه‏ هاي مناسبي براي گردشگران دارد.

    ویژگی‌ها آبشار زوارم شیروان

    ميم لي، دره ه‏اي پر آب و سرسبز با چشمه ‏ها، باغ ‏ها و النگ‏زارهاي فراوان است. انتهاي اين دره به زلزله خانه و چقر النگ و تخت ميرزا در کوه‏هاي شاه جهان مي ‏رسد. در چقر النگ، دو چشمه معروف قاينار چشمه و قرمز چشمه مي‏ جوشد و از مناطق بسيار خوش آب و هواي ييلاقي به شمار مي‏ آيد.

    منطقه شخري، با انواع درختان و باغ‏ هاي بزرگ گردو و ميوه‏ هاي ديگر، از مناطق يلاقي روستاست. دسترسي به اين منطقه، منوسط به گذشتن از دره‏ها و گذرگاه‏ هاي صعب‏ العبور پرآب و سرسبز به طول 15 کيلومتر است. شخري چندين چشمه پرآب دارد و در گذشته، ييلاق خوانين بوده است. آثار برج و باروها و خانه‏ هاي مخروبه ‏اي در آن به جا مانده است.

    نکات مثبت آبشار زوارم شیروان

    پوشش گياهي غني با انواع گياهان دارويي و خوراکي مانند کاسني، گون، کماي، زيره، پونه، درمنه ترکي، پوپک، ساري گل، کاکوتي، گزنه، ترخ، چريش، سيب کوهي و زردآلوي کوهي از ديگر جاذبه‏ هاي طبيعي و نقاط مثبت بازدید از این روستا و آبشار زوارم است.

    سایر اطلاعات آبشار زوارم شیروان

    اين روستا از شمال به روستاهاي شيرآباد و ورقي، از جنوب به روستاهاي مشهد طرقي و قرينانلو و که شخري، از شرق به روستاي بزآباد و از غرب به روستاهاي قزل حصار و باداملق محدود مي‏ شود. کوه تمغ در 3 کيلومتري جنوب غربي و کوه شفلي در 3 کيلومتري جنوب شرقي روستا واقع شده‏اند.

    سیمای عمومی آبشار زوارم شیروان

    هنگام بازدید از این جاذبه با منطقه ای بکر، سرسبز و تماشایی رو به خواهید شد که آب و هوای مطلوبی دارد.

    زمان مناسب بازدید آبشار زوارم شیروان

    فصل های بهار و تابستان، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.