0
از0 نظر

آبشار شملکان ارومیه

    4069
    نمایش

    یکی از جاذبه های طبیعی ارومیه واقع در استان آذربایجان غربی آبشار زیبای شملکان است. این آبشار که در نزدیکی روستای کردنشین شملکان قرار گرفته است یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی اطراف شهر ارومیه است.آبشار شملکان، شامل دو آبشار است. یکی آبشار اولیه که از قسمت کوه‌پایه تا اول آن، مقداری پیاده‌روی لازم است. طول این آبشار حدود شش متر است. آبشار اصلی تقریبا یک ساعت از آبشار اولیه فاصله دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار شملکان ارومیه

    یکی از جاذبه های طبیعی ارومیه واقع در استان آذربایجان غربی آبشار زیبای شملکان است. این آبشار که در نزدیکی روستای کردنشین شملکان قرار گرفته است یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی اطراف شهر ارومیه است.

    شرایط استفاده آبشار شملکان ارومیه

    نحوه دسترسي به اين روستا عمدتاً از طريق روستاي بند است ولي از دامنه‌هاي روستاي سير نيز مي‌توان به آن رسيد كه البته در اين مسير مي‌توان از قلعه‌ای تخريب شده كه فقط چند ستون از آن باقيمانده را نيز مشاهده كرد.

    ویژگی‌ها آبشار شملکان ارومیه

    آبشار در نزدیکی روستا قرار دارد و دارای طبیعتی سرسبز و چشم نواز است. آبشار شملکان از بلندای صخره ای مرتفع به پایین می خزد و صخره ها و بلندی های اطراف آن را در بر گرفته اند. آب آبشار پس از فروریختن از بلندی در قالب رودخانه ی پرآب به مسیر حرکت خود در دامنه ها و دره ها ادامه می دهد و با عبور از میان تخته سنگ های مسیر منظره بسیار زیبایی را بوجود می آورد. علاوه بر پرآبی آبشار در فصل بهار نوعی سبزی کوهی و خوراکی به نام شنگ، که در گویش بومی یملیگ نامیده می شود، به وفور در دامنه کوه های منتهی به این آبشار از زمین می روید که طرفداران بسیاری دارد.

    آبشار شملکان، خود شامل دو آبشار است. یکی آبشار اولیه که از قسمت کوه‌پایه تا اول آن، مقداری پیاده‌روی لازم است. طول این آبشار حدود شش متر است. آبشار اصلی تقریبا یک ساعت از آبشار اولیه فاصله دارد. اگر می‌خواهید به آبشار اصلی بروید، مسیری سخت با شیب زیاد پیش رو دارید.



    سیمای عمومی آبشار شملکان ارومیه

    آب وهوای مطبوع، منظره سرسبز، راه دسترسی مناسب به منطقه شهری ارومیه از دلایل محبوبیت این موهبت خدادادی است.

    زمان مناسب بازدید آبشار شملکان ارومیه

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه در فصل بهار و تابستان است.

    پیشنهاد ویژه آبشار شملکان ارومیه

    در نزديكي آبشار شملكان قلعه تاريخي كاظم داشي اروميه است گرچه تخریب شده است، اما هنوز هم آثاری از دیوارها و ستون های آن برجای مانده است. این قلعه در مسیر روستای سیر واقع شده.

    در مجاور این آبشار و روستای زیبا، منطقه صومای برادوست ارومیه قرارگرفته، که منطقه ای زیبا که پر از جاذبه های طبیعی و چشم نواز،البته کمتر شناخته شده است كه شما مي توانيد از اين مناطق هم ديدن فرماييد.

    امکانات ویژه آبشار شملکان ارومیه

    در ارتفاعات اين آبشار گياهان دارويي كنگر و اسپينگ وجود دارد.

    وسایل مورد نیاز آبشار شملکان ارومیه

    كوله پشتي، كفش مناسب،لباس اضافه،خوراكي،بطري آب و...

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    اگر اهل پیاده‌روی هستید، ماشین را در روستا بگذارید و به‌سمت آبشار بروید و از طبیعت لذت ببرید

    ماشین شخصی

    شما چه از مسیر بند و چه از مسیر خوشاکو بروید، یک راه به جاده شملکان وجود دارد. ابتدای راه، جاده‌ای خاکی شروع می‌شود و حدودا 15دقیقه‌ طول می‌کشد که به روستای شملکان برسید. از خود روستا باید رد بشوید، تا به آبشار برسید. اگر با ماشین از داخل روستا عبور کنید، در مسیر از روی یک پیچ تقریبا شدید که آب آبشار در آن سرازیر شده، باید رد شوید. از آن پیچ که رد شدید، یک شیب دیگر نیز وجود دارد که به پارکینگ آبشار منتهی می‌شود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها