0
از0 نظر

روستای آتشگاه کرج

    2687
    نمایش

     روستاي آتشگاه در۲۰ کيلومتري شمال باختري کرج و نزديک ۱۰ کيلومتري شمال گوهردشت کرج و در پايان يک جاده کوهستاني و بن‌بست قرار گرفته است.تل مهدیخانی و دژ دو برار (دو بردار) از یادگارهای دوران ساسانی، و نیز وجود نشانه‌های آتشکده و گورستان قدیمی و سنگ‌های قرمز آتش‌زن و همچنین آرامگاه پیر پیران و درخت سرسبز، سماگاد با نزدیک به ۲ تا ۳ هزار سال عمر و نشانه دیرینگی و کهن بودن این روستاست.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات روستای آتشگاه کرج

    مساحت روستای آتشگاه کرج که یكی از روستاهای گردشگری شهر كرج قلمداد می شود نزدیک به ۲۵۰۰ هكتار دربرگیرنده‌ی خانه‌های مسكونی، زمین‌های کشاورزی، باغ، چراگاه، كوه و... است که ويژگی كوهستانی این روستا چشم‌اندازهای زیبا و آرام بخشی را پدید آورده است. همسایگان روستای آتشگاه از شمال نوجان و دروان ، از جنوب باغستان، از خاور سیاهکلان و از باختر برغان هستند.

    تاریخچه روستای آتشگاه کرج

    در شمالی‌ترین بخش روستای آتشگاه، تپه‌ای باستانی قرار دارد که سفال‌های آجری شبیه به سفال‌های دوران تاریخی پیرامون آن دیده می‌شود. این تپه، هم اکنون با نام تپه مهدیخان (تل مهدیخان) خوانده می‌شود. برخی بر این باورند که پیشترها در تل مهدیخان، آتشکده‌ی بزرگی وجود داشته که نام آتشگاه نیز از آن برگرفته شده است و برخی دیگر آن را به وجود سنگ‌های آتش‌زنه که در این منطقه یافت می‌شود پیوند داده‌اند و بر آنند که روستا به آن دلیل به آتشگاه یا جای سنگ‌های آتش‌زنه شناخته گردد .

    سیمای عمومی روستای آتشگاه کرج

    روستای آتشگاه کرج در طرح منطقه نمونه گردشگری جای دارد و به زودی زیرساخت‌های گردشگری در آن اجرا خواهد شد. روستای آتشگاه آب و هوای پاک و دلنشین دارد و به درختان میوه گیلاس، گردو، توت سفید و نیز داروهای گیاهی کوه‌های پیرامونش پرآوازه است. در روزهای تعطیل و آدینه، گردشگران بسیاری زمان خوشی را در روستا و کوهستانهای پیرامونش سپری می کنند. همچنین از روستای آتشگاه به جاده کرج چالوس و منطقه دروان و برغان نیز راه گذری ساخته شده است که خودروها و گردشگران در پیچ و خم‌های کوهستانی و طبیعت زیبای آن در رفت و آمد هستند.

    در میان درختان میوه و کنار راه مالرو میانهٔ روستا، باغی کوچک وجود دارد. در درون این باغ، بوته طاقی روییده است که در ظاهر عمر زیادی دارد. مردم روستا به این بوته باور دارند و در کنار آن اتاقی برای برپایی نماز و خواندن دعا بنا کرده‌اند. مردم روستا این باغ را امامزاده پیر پیران نامگذاری کرده‌اند. در این باغ به جز این بوته طاق، اثر تاریخی دیگری دیده نمی‌شود.

    زمان مناسب بازدید روستای آتشگاه کرج

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار است.

    سایر اطلاعات روستای آتشگاه کرج

    آتشگاه از آنجا که یکی از روستاهای بومی کرج است مردمش به زبان تاتی سخن می‌گویند.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.