3
از12 نظر

غار دانیال، سلمانشهر

    4571
    نمایش

    غار آبی دانیال در استان مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال قرار دارد. این غار جزو غارهای رودخانه‌ای ایران محسوب می‌شود و فقط دارای یک شعبه یا دالان اصلی به طول تقریبی ۱۵۰۰ متر و عرض تقریبی یک و نیم متر است. دالان اصلی با پیچ‌و‌خم‌های فراوان و گذر دالان‌های تنگ و باریک پر از آب و حوضچه‌ها و آبشارهای کوچک ادامه می‌یابد و در انتها به چند شعبه کوچک‌تر منتهی می‌شود. برای بازدید از این غار باید تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات غار دانیال، سلمانشهر

    غار آبی دانیال در استان مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال قرار دارد.

    تاریخچه غار دانیال، سلمانشهر

    غار آبی دانیال استلاگمیت و استلاکتیت‌های (چکنده و چکیده) چندین میلیون ساله دارد که ساخت هر سانتی‌متر از آن‌ها حدود ۱۰۰ سال به درازا می‌کشد. راهروی آبی آن طی میلیون‌ها سال با حرکت آب‌های زیرزمینی در سنگ‌های آهک انحلال‌پذیرش شکل گرفته و به این سنگ‌ها اشکال عجیب و غریبی داده است.

    ویژگی‌ها غار دانیال، سلمانشهر

    غار دانیال دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران بعد از غار قوری قلعه پاوه، در کرمانشاه به شمار می‌آید. دمای داخلی این غار در طول سال تقریبا یکسان است. آب داخل غار از چند چشمه کوچک که از شعب مختلف آن سرچشمه می‌گیرد، تامین می‌شود.

    این آب کاملا زلال و از نظر املاح دارای درصد پایینی است که آن را قابل شرب می ‌کند. عمق جریان آب در بخش‌های مختلف غار متغیر است؛ ولی به‌طور کلی از یک متر تجاوز نمی‌کند. البته چندین گذرگاه و بخش در غار وجود دارد که در هنگام بارندگی عمق آن‌ها بالا می‌آید و گذر از آن‌ها تقریبا غیرممکن می‌شود.

    سیمای عمومی غار دانیال، سلمانشهر

    این غار جزو غارهای رودخانه‌ای ایران محسوب می‌شود و فقط دارای یک شعبه یا دالان اصلی به طول تقریبی ۱۵۰۰ متر و عرض تقریبی یک و نیم متر است. دالان اصلی با پیچ‌و‌خم‌های فراوان و گذر دالان‌های تنگ و باریک پر از آب و حوضچه‌ها و آبشارهای کوچک ادامه می‌یابد و در انتها به چند شعبه کوچک‌تر منتهی می‌شود.

    زمان مناسب بازدید غار دانیال، سلمانشهر

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه است.

    شرایط استفاده غار دانیال، سلمانشهر

    برای دسترسی به غار دانیال، ابتدا باید خود را به سلمانشهر برسانید. در مسیر چالوس به تنکابن و از کنار پروژه عظیم هتل قو، بلواری بسیار زیبا از میان شهر جدید سلمان شهر می‌گذرد و به روستای دانیال منتهی می‌شود. انتهای روستای دانیال، پیش از شیب، جاده فرعی دست چپ را داخل شوید و تا آخرین ویلا، مسیر را ادامه دهید. از ماشین پیاده شوید و از رودخانه‌ای که در پایین دست مشاهده می‌شود، عبور کنید و از سمت چپ رودخانه مسیر رودخانه را تا دومین انشعاب ادامه دهید. پس از رسیدن به دومین انشعاب، مسیر سمت چپ را به‌سمت بالا تا زیر دیواره‌ای سفید رنگ پی بگیرید. دهانه غار رو به شمال غربی است و در زیر این دیواره قرار دارد

    وسایل مورد نیاز غار دانیال، سلمانشهر

    برای بازدید از غار آبی دانیال باید تجهیزات لازم را همراه داشته باشید و با تور یا راهنما به آن بروید.

    سایر اطلاعات غار دانیال، سلمانشهر

    آب زلال اين چشمه‌هاي غار هم قابل خوردن است به شرط آنكه آلوده‌ نشده‌باشند. دماي اين آب حدود 17 درجه بوده و دماي داخل غار هم در تمام فصل‌ها ثابت و بين 20 تا 25 درجه سانتي‌گراد است.
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    غار دانيال نوردي طبيعتگردي غار دانيال غار نوردي غار طبيعتگردي دانيال غار غار نوردي دانيال طبيعتگردي نوردي غار نوردي دانيال نوردي طبيعتگردي طبيعتگردي غار طبيعتگردي دانيال طبيعتگردي نوردي غار دانيال نوردي غار دانيال طبيعتگردي غار نوردي دانيال غار نوردي طبيعتگردي غار طبيعتگردي دانيال غار طبيعتگردي نوردي دانيال غار نوردي دانيال غار طبيعتگردي دانيال نوردي طبيعتگردي دانيال نوردي غار دانيال طبيعتگردي غار دانيال طبيعتگردي نوردي نوردي غار دانيال نوردي غار طبيعتگردي نوردي دانيال غار نوردي دانيال طبيعتگردي نوردي طبيعتگردي غار نوردي طبيعتگردي دانيال طبيعتگردي غار دانيال طبيعتگردي غار نوردي طبيعتگردي دانيال غار طبيعتگردي دانيال نوردي طبيعتگردي نوردي غار طبيعتگردي نوردي دانيال غار دانيال نوردي طبيعتگردي غار نوردي طبيعتگردي دانيال غار طبيعتگردي دانيال نوردي غار نوردي دانيال طبيعتگردي غار نوردي طبيعتگردي دانيال غار دانيال طبيعتگردي نوردي دانيال غار نوردي طبيعتگردي دانيال غار طبيعتگردي نوردي دانيال نوردي طبيعتگردي غار دانيال نوردي غار طبيعتگردي نوردي غار دانيال طبيعتگردي نوردي دانيال غار طبيعتگردي نوردي طبيعتگردي غار دانيال نوردي طبيعتگردي دانيال غار طبيعتگردي غار دانيال نوردي طبيعتگردي دانيال غار نوردي طبيعتگردي نوردي غار دانيال طبيعتگردي دانيال نوردي غار طبيعتگردي نوردي دانيال غار