0
از0 نظر

منطقه حفاظت شده بینالود

    2368
    نمایش

    منطقه حفاظت شده بينالود، با مساحت يک هزار و 600 هکتار، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی موجود در استان خراسان رضوی است که 67 هزار هکتار آن متعلق به نيشابور بوده و سپس به مناطق حفاظت شده اين شهرستان اضافه شده. همچنین، هدف از اين اقدام حفاظت هر چه بهتر از تنوع محيط زيست منطقه بوده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده بینالود

    منطقه حيدري به دليل محصور شدن در يك منطقه خاص و نبود امكان گذار حيات وحش به ساير مناطق، با مشكل تبديل شدن به يك جزيره زيستي مواجه بود. به همين دليل منطقه بينالود در نزديكي منطقه حيدري به عنوان منطقه حفاظت شده معرفي شد تا به نوعي پشتوانه گونه‌هاي زيستي منطقه حيدري باشد.

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده بینالود

    منطقه حفاظت‌شده حیدری یک منطقه حفاظت شده ی محیط زیست در ایران، شهرستان نیشابور، مجاور با رشته کوه بینالود است. منطقهٔ حیدری در حدود ۷۰ کیلومتری شهر نیشابور واقع شده‌ و یکی از شکارگاه‌های شرق کشور ایران محسوب می‌گردد. این منطقه در مجاورت پناه گاه حیات وحش حیدیری قرار دارد. منطقه‌ي حيدري نيشابور، که در منتهي‌اليه غربی رشته کوه بینالود واقع گردیده و داري سیماي کوهستانی و صخره‌ای، تپه‌ماهورهای فراوان و دره‌های نسبتا عمیق، اکوسیستمي فعال با ذخیره‌گاه‌های طبیعی با تنوع فون و فلور قابل‌ملاحظه، می‌باشد. اين منطقه، یکی از بهترین شکارگاه‌های شرق کشور محسوب می‌گردد. منطقه‌ي حيدري، علاوه بر در بر گرفتن توده‌های جنگلی ارس شهرستان نيشابور، يكي از مهمترين زيستگاه‌هاي قوچ و ميش اوريال در سطح كشور است.

    سیمای عمومی منطقه حفاظت شده بینالود

    از گونه‌های مهم گیاهی منطقه‌ي حيدري نيشابور، می‌توان از کرکو، داغداغان، سنجد، زرشک، باریجه، شیرخشت و بارهنگ می توان نام برد. همچنین، از گونه‌های مهم جانوری آن، می‌توان به مواردی چون قوچ و میش اوریال، گربه‌ي وحشی، سمور، پلنگ، کفتار، گرگ، گراز، روباه و انواع پرندگان شكاري از قبيل شاهین، بحری، كبك، تيهو و... اشاره کرد.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده بینالود

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خراسان رضوی، فصل بهار زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه خواهد بود.

    نکات مثبت منطقه حفاظت شده بینالود

    بهتر است بدانید که هدف از حفاظت این منطقه، حفظ و بهبود هر چه بهتر محیط زیست آن است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    منطقه حفاظت شده بينالود خراسان رضوي منطقه حفاظت شده منطقه بينالود منطقه خراسان رضوي حفاظت شده منطقه منطقه بينالود حفاظت شده خراسان رضوي بينالود منطقه بينالود حفاظت شده بينالود خراسان رضوي خراسان رضوي منطقه خراسان رضوي حفاظت شده خراسان رضوي بينالود منطقه حفاظت شده بينالود منطقه حفاظت شده خراسان رضوي منطقه بينالود حفاظت شده منطقه بينالود خراسان رضوي منطقه خراسان رضوي حفاظت شده منطقه خراسان رضوي بينالود حفاظت شده منطقه بينالود حفاظت شده منطقه خراسان رضوي حفاظت شده بينالود خراسان رضوي حفاظت شده بينالود منطقه حفاظت شده خراسان رضوي منطقه حفاظت شده خراسان رضوي بينالود بينالود منطقه حفاظت شده بينالود منطقه خراسان رضوي بينالود حفاظت شده منطقه بينالود حفاظت شده خراسان رضوي بينالود خراسان رضوي منطقه بينالود خراسان رضوي حفاظت شده خراسان رضوي منطقه حفاظت شده خراسان رضوي منطقه بينالود خراسان رضوي حفاظت شده منطقه خراسان رضوي حفاظت شده بينالود خراسان رضوي بينالود منطقه خراسان رضوي بينالود حفاظت شده منطقه حفاظت شده بينالود خراسان رضوي منطقه بينالود خراسان رضوي حفاظت شده منطقه خراسان رضوي حفاظت شده بينالود منطقه بينالود حفاظت شده خراسان رضوي منطقه بينالود خراسان رضوي حفاظت شده منطقه حفاظت شده خراسان رضوي بينالود حفاظت شده منطقه بينالود خراسان رضوي حفاظت شده منطقه خراسان رضوي بينالود حفاظت شده بينالود خراسان رضوي منطقه حفاظت شده بينالود منطقه خراسان رضوي بينالود منطقه حفاظت شده خراسان رضوي بينالود حفاظت شده منطقه خراسان رضوي بينالود خراسان رضوي منطقه حفاظت شده بينالود خراسان رضوي حفاظت شده منطقه خراسان رضوي منطقه حفاظت شده بينالود خراسان رضوي حفاظت شده منطقه بينالود خراسان رضوي بينالود منطقه حفاظت شده خراسان رضوي حفاظت شده بينالود منطقه خراسان رضوي بينالود حفاظت شده منطقه