0
از0 نظر

کوه شاه معلم (کوه ماسوله داغ )

    3291
    نمایش

    کوه ماسوله داغ با ارتفاع 3060 متر تک قله اي بر روي يک خط الرأس شرقي غربي است که خود بخشي از رشته کوه هاي گيلان متصل به رشته اصلي سفيد کوه است.کوه شاه معلم دارای دو اقلیم متفاوت است از روستای ماسوله تا ارتفاع 2300 متری مسیر سرسبز وبیشتر جاها دارای پوشش جنگلی است ولی از این ارتفاع به بالا دیگر خبری از این سرسبزی و جنگل نیست و پوشش گیاهی حالت خشک و بیابانی به خود می گیرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کوه شاه معلم (کوه ماسوله داغ )

    کوه ماسوله داغ یا شاه معلم کوه مشرف بر شمال غرب روستای ماسوله و با ارتفاع 3060 متر از سطح دریا بلندترین قله استان گیلان می باشد و از لحاظ مو قعیت در مرز سه استان گیلان، اردبیل و زنجان قرار گرفته است.

    سیمای عمومی کوه شاه معلم (کوه ماسوله داغ )

    وقتی گام به جنگل می گذاریم مه بر روی دامنه های مرطوب فروریخته است و آرام به پایین فرو می غلطد. صدای رودخانه خروشان ماسوله به گوش می رسد و درختان جنگلی ز هر سو ما را در برگرفته اند. بعد از فومن به تدریج به آبادی بسیار زیبای ماسوله نزدیک می شویم خانه ها با رنگ خردلی بر روی یکدیگر تا رتفاعی معین بالا رفته اند.

    مه در سراسر تپه های مشرف به ده موج می زند و آبادی ساکت و آرام است. حتی روزهای تعطیل اینجا غوغایی است. اینک آرام آرام از کنار منبع بزرگ آب در بالای ماسوله خود را از راهی پاکوب و مشخص به سوی امامزاده ابراهیم در زیر گردنه ای می رسانیم (1). پس از آن به لشکرگاه می رسیم که شامل چندین کلبه است. راه خاکی که از عرض منطقه عبور می کند را طی می کنیم.

    پس از عبور از جاده خود را بر روی یال اصلی قله قرار می دهیم. این یال بلند و نسبتاً طولانی پس از عبور از جاده خود را بر روی یال اصلی قله قرار می دهیم. این یال بلند و نسبتاً طولانی پس از چندی ما را بر یکی از بام های گیلان و برفراز دشت های زیبای آن می رساند. مناظر زیبا و سرزنده اند.

    سفید کوه زیبا در غرب و پشته کوه و لاس پشته در جنوب شرقی دیده می شوند. امروز راه زیادی را پیموده ایم. با دیداری از قلل خانه بند و تورشوم به سرعت به پایین باز می گردیم.

    زمان مناسب بازدید کوه شاه معلم (کوه ماسوله داغ )

    بهترین زمان برای صعود به این قله اردیبهشت ماه است.بدیهی است که زمستان همراه است. حجم برف در زیر قله بسیار زیاد است ولی صعود بدان بدون مشکل خاصی به انجام می رسد.

    شرایط استفاده کوه شاه معلم (کوه ماسوله داغ )

    شناسایی در مسیر صعودهای تابستانی از جمله ضرورت های صعود به این کوه در برنامه زمستانی است.

    وسایل مورد نیاز کوه شاه معلم (کوه ماسوله داغ )

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات کوه شاه معلم (کوه ماسوله داغ )

    در مورخه 21 تیر ماه 98 باشگاه مهرورزان با 17 نفر از همنوردان به سرپرستی خانم اقمشه از مسیر ماسوله طی یک برنامه 1.5 روزه موفق به صعود به قله شاه معلم شدند.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها