0
از0 نظر

آبشار حرمک کرمان

    2158
    نمایش

    آبشار حرمک، يكی از جاذبه‌های طبيعی و آبشارهای ديدنی استان کرمان است كه در روستايی با همین نام و در 110 کيلومتری جنوب شرق شهر کرمان قرار گرفته است. آبشار حرمک ۱۴ متر ارتفاع دارد و دو قسمتی است. قسمت اول 8 متر ارتفاع و قسمت دوم نیز با 6 متر ارتفاع فرومی‌ریزد. وجود چشم انداز زیبای اين منطقه باعث شده به عنوان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت و سوژه خوبی جهت عكاسی حرفه ای انتخاب شود. اطراف این آبشار زیستگاه بسیاری از گیاهان و جانوران است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار حرمک کرمان

    آبشار 14 متری حرمک کرمان با خروش آرام در تنگه‌ کم‌عمق و عمود، با شیب 90 درجه که در ابتدا حدود 8 متر و پس از آن در سطح دیواره‌ها حدود 6 متر جریان پله ای را طی می‌کند تا در این روستا که از شرق به کویر لوت و از غرب با کوه سنگی همسایه است، آواز طبیعت را به گونه‌ای جذاب برملا ‌سازد.

    ویژگی‌ها آبشار حرمک کرمان

    آبشار حرمک به همراه آبشار کشیت، در فضای خشن، خشک و وهم‌انگیز کویر لوت، شکوه خاص پیدا نموده اند، هرچند که از حیث ارتفاع و حجم آب، در برابر رقیبان، آرام و ساکت به نظر برسند.

    شرایط استفاده آبشار حرمک کرمان

    بهتر است در روشنایی روز و با آمادگی جسمانی مناسب، از آبشار حرمک کرمان دیدن کنید.

    زمان مناسب بازدید آبشار حرمک کرمان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان کرمان، فصل‌های بهار و پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    سایر اطلاعات آبشار حرمک کرمان

    حرمک، روستایی از توابع بخش گلباف شهرستان کرمان در استان کرمان است. این روستا در دهستان کشیت قرار داشته و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته جمعیت آن ۶۹۰نفر (۱۶۱خانوار) بوده‌است. این روستا که از پوشش گیاهی نسبتاً سنی برخوردار است و با انبوه درختان نخل، مزارع سبز، آب روان قنات و نیز بستر رودخانه که در فصل‌های بارانی، طراوت بخش منطقه است، زیبایی خاصی دارد.

    وسایل مورد نیاز آبشار حرمک کرمان

    هنگام بازدید از این جاذبه، کفش مخصوص طبیعت گردی، عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی های لازم، کمک های اولیه، کیسه زباله، زیرانداز و لباس اضافه، همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی گلباف، روستای حرمک بروید. همچنین دسترسی به این روستا از طریق جاده کرمان بم، پس از شهرستان ماهان، سه راهی گلباف، سه راهی دوم گلباف، مسیر جنوب به سمت کشیت، روستای حرمک امکان‌پذیر است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها