0
از0 نظر

آبشار دره عشق اردل

    1866
    نمایش

    آبشار دره عشق اردل، تنها یکی از چند جاذبه بکر و دیدنی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. دره عشق درسمت جنوب غربی استان و بخش ناغان قرار دارد. با بازدید از این آبشار یکصد متری، شاهد جهش آب از دل کوه با سرعت زیاد خواهید بود. همچنین، جریان آرام رود كارون از کنار آبشار دره عشق و طبیعت جذاب و سرسبز اطراف آن مورد توجه بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. چشم‌انداز این منطقه می‌تواند سوژه خوبی برای عکاسی باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار دره عشق اردل

    آبشار زیبای دره عشق در استان چهارمحال و بختیاری و نزدیک روستایی با همین نام قرار دارد. این آبشار در دل جنگل‌های منطقه حفاظت شده هلن و در منطقه مشایخ واقع شده و منظره‌ای خاص و دیدنی را برای علاقه مندان به طبیعت رقم زده است.

    ویژگی‌ها آبشار دره عشق اردل

    این دره محل گذر مهم‌ترین رودخانه استان یعنی کارونگ شمالی است. روستاهای مهم این دره عبارتند(از شمال غرب به سوی جنوب غرب) از گل سفید، جوزستان، پوراز، برنجگان، دورک، دره عشق، سرکون بالا و سرکون پایین، دره بید، دره یاس، سررک، گل کله و معدن.

    دره عشق منطبق بر گسل اصلی زاگرس بوده و در واقع این دره محل برخورد دو صفحه بزرگ تکتونیکی (ایران و عربستان) در گذشته زمین‌شناسی است. ارتفاع کم کناره‌های رودخانه، تغییر بسیار زیاد بلندی آن، در فاصله خیلی کم سبب تنوع میکرو کلیماهای (آب و هوای ریز یا خرد) گوناگون شده و به همین خاطر از آب و هوای گرم تا آب و هوای سرد را فاصله حدود دو تا سه هزار متری می‌توان دید. این تنوع و گوناگونی را در جنس سنگ‌ها، شیب دامنه‌ها، شکل دامنه‌ها ( پرتگاه‌ها، دیواره‌ها، صخره‌ها، دره‌های کوچک و...) پوشش گیاهی و غیره می توان دید.

    در واقع، ترکیب شکل‌ها و تنوع آن‌ها چشم‌اندازهای بسیار شگفت انگیز و رویایی را بوجود آورده به ویژه در آغاز فصل بهار که انسان را به وجد می‌آورد و عاشق این همه زیبایی می‌کند و نام " دره عشق" چه بسیار مناسب به آن می‌آید.

    سیمای عمومی آبشار دره عشق اردل

    کوه‌های سبزکوه و لجی به صورت دیواره‌ای سترگ در بخش شمال شرقی دره و کوه بزمنی، کرمان و کرکنجی نیز به صورت دامنه‌های تند به همراه صخره‌ها و پرتگاه‌های فراوان در جنوب غرب جلوه‌گری می‌کنند.

    سایر اطلاعات آبشار دره عشق اردل

    این آبشار با سرعت زیاد از دل كوه بیرون می‌جهد و بیش از یكصد متر ارتفاع دارد. همچنین، در كنار این آبشار، رود كارون به آرامی جاری است و در تركیب با انارستان‌ها و شالیزارهای روستاهای دره عشق و دورك شاهپوری، فضای شگفت انگیزی را به وجود آورده است.

    زمان مناسب بازدید آبشار دره عشق اردل

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری، فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    سخت ( صعود با استفاده از طناب )
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.