3
از4 نظر

آبشار سرکندیزج شبستر

    3626
    نمایش

    آبشار نه چندان مرتفع سرکند دیزج که به آبشار شبستر نیز معروف می‌باشد، در دهستان میشوی جنوبی در فاصله 2 کیلومتری روستای سرکند دیزج شبستر قرار دارد. آب این آبشار از طریق ارتفاعات میشو تأمین می‌شود. این آبشار در فصول پربارش از آب بیشتری برخوردار است. مناظر اطراف آن با چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیر از جاذبه‌های طبیعی استان آذربایجان شرقی است.آبشار «سرکند دیزج» به شماره 234 در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار سرکندیزج شبستر

    آبشار سرکندیزج در شمال روستايی به همین نام واقع شده است؛ آبشار در انتهاي يک شکاف حدود دويست متري واقع است که دو طرف آن را صخره هاي بلند فراگرفته و براي ديدن آن بايد از ميان اين دره و از دل آب گذشت. در انتهاي شکاف، محوطه اي نمايان مي شود که با قطرات آب پراکنده از آبشار بسيار هيجان انگيز و شادي بخش شده است.

    وسایل مورد نیاز آبشار سرکندیزج شبستر

    وسايل مناسب كوهنوردي

    سایر اطلاعات آبشار سرکندیزج شبستر

    این آبشار در فصول پربارش از آب بیشتری برخوردار است. مناظر اطراف آن با چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیر از جاذبه‌های طبیعی استان آذربایجان شرقی است.
     

    مساحت آن ۳۰۰ متر مربع بوده و در غرب کوه‌های میشاب و ۱۵ کیلومتری غرب شهر صوفیان و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده‌است.

    ویژگی‌ها آبشار سرکندیزج شبستر

    آبشار «سرکند دیزج» به شماره 234 در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.

    زمان مناسب بازدید آبشار سرکندیزج شبستر

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    پیشنهاد ویژه آبشار سرکندیزج شبستر

    بخش های مهم برای بازدید

    از آبشارهای منطقه مي توانيد بازديد كنيد.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    حدود ۴۰ دقیقه راهپیمایی تا اولین آبشار رو پیش رو داریم. اولین آبشار در شکاف دره ای قرار داره که آب رودخونه از اونجا جاری میشه در ابتدای این دره دو راهی دیده میشه که یکی از انها بطرف بالای آبشاز ادامه داره ودیگری بطرف داخل شکاف دره راهه که بطرف دره هست بعدار عبور از یک سنگ نسبتا بزرگ به ابشار اول میرسه. ولی راه دومی که بطرف بالای آبشار اول ادامه داره واگر این شیب رو بطرف بالای اون ادامه بدیم ما به بالای آبشار اول میرسیم. اگر این مسیر رو در جهت رودخونه ادامه بدیم در حدود ۵۰ دقیقه بعد ما به آبشار دوم سرکند میرسیم که تقریبا منظره آسیاب خرابه جلفا رو داره و این مسیر از کمر کوهها تا رسیدن به آبشار رو باید ادامه بدیم. از کنار این آبشار که بطرف بالای آن حرکت کنیم وراهمون رو در مسیر رودخونه ادامه بدیم ما به آبشار سوم میرسیم ما این مسیر رو کمی مایل به راست ادامه دادیم تا بعداز بالا رفتن از یک کوه با شیب نسبتا تند به ارتفاعات دره سیوان میرسیم که دیدن این دره نیز خالی از لطف نیست. مسیر آبشار سوم تا دره سیوان را با یک راهنما آشنا با مسیر رو پیشنهاد میکنم.

    ماشین شخصی

    مسير روستای سرکندیزج از 18 کيلومتري شرق شبستر جدا شده و يک جاده آسفالته پنج کيلومتري شما را به روستاي سرکنديزج مي رساند. براي رفتن به آبشار مي بايست با خودرو از ميان روستا گذشت.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.