4
از4 نظر

آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    938
    نمایش

    آبشار سه کنج که با نام آبشار سکنج ماهان نیز معرفی می شود، تنها يكی از چندين جاذبه طبيعی و آبشارهاي ديدنی استان کرمان است كه در شمار معروف‌ترين گردشگاه‌ هاى این استان نیز قرار می گیرد. برای دیدن آبشار و چشمه سه کنج چندساعت پیاده روی کنید. با بازدید از این منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا، شاهد چشم انداز زیبا و دیدنی دو آبشار کوه‌هاى مجاور آن خواهید بود که محل مناسبی برای کوهنوردی و همچنين سوژه خوبی جهت عكاسی حرفه ای است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    سه‌ کنج يکى از آبادى‌هاى بزرگ و مرکز دهستان سه کنج است که در شرق ماهان و شمال جادهٔ بم-کرمان (۶ کيلومترى راه فرعى بعد از پليس راه) قرار داردو نیز سه کنج تا شهر کرمان 50 و تا ماهان 15 کيلومتر فاصله دارد.

    در شرق روستای سه کنج با فاصله‌ای کمتر از 4 کیلومتر، تنگه‌ای پر از درخت با دیوارهای سنگی بلند و رودخانه‌ای پرپیچ‌ و خم و خروشان وجود دارد که بی‌شک زیباترین و جالب توجه ترین رودخانه در نزدیکی مرکز استان کرمان است.

    ویژگی‌ها آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    حرکت در حاشیه رودخانه، عبور از لابه‌لای درختان و تخته سنگ‌ها و گذر از کنار آبشارهای کوچک و پر سروصدا و همچنین دیواره‌ها و ستیغ ها، در بلندای کوه ها که همه جا را به تسخیر خود درآورده اند؛ تصویری فراموش‌ نشدنی را به نمایش می‌گذارد. به آبشار اصلی که می‌رسید، باریکه‌ای در حدود 10 متر که با شیب 80 درجه‌ در گودال سنگی فرو می‌ریزد و غرشی را در فضا می‌پراکند.

    سیمای عمومی آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    چشمه و آبشار سکنج پس از حدود 4 ساعت پیاده روی در دره خنک و زیبای سکنج واقع شده و آبی به زلالی اشک چشم از نزدیک قله پلوار از میان سنگ ها به بیرون فوران می کند که نیمی از آن راهی دره و روستای سکنج در جنوب کوه پلوار شده و نیمی از آن هم راهی روستای جوشان در شمال کوه پلوار می شود.

    شگفتی های طبیعت این منطقه نیاز به تحقیق و تفحص بیشتری دارد. آب رودخانه پس از خروج از حوضچه اصلی، حرکت مارپیچی را دنبال می‌کند و با فرودهای 2 تا 3 متری از کنار تک درختان بید می‌گذرد تا در حوضچه‌ای دیگر، آرام و دوباره جریان خود را در پای درختان بید و زالزالک ادامه دهد.

    سایر اطلاعات آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    مزار شيخ على‌بابا از مريدان معروف شاه نعمت‌اللّه ولى نيز در سه کنج است. در اين آبادى، در امتداد نهرى بزرگ به طول چند کيلومتر چنارهايى سر به فلک کشيده وجود دارد که پاره‌اى از آن‌ها آنچنان تنومندند که بيننده را مبهوت عظمت و قدمت خود مى‌سازند.

    زمان مناسب بازدید آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان کرمان، فصل های بهار و پاییز، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    شرایط استفاده آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    بهتر است در روشنایی روز و با آمادگی جسمانی مناسب، از آبشار سه کنج (سکنج) ماهان دیدن کنید.

    وسایل مورد نیاز آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    هنگام بازدید از این جاذبه، کفش مخصوص طبیعت گردی، عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی های لازم، کمک های اولیه، کیسه زباله، زیرانداز و لباس اضافه، همراه داشته باشید.

    پیشنهاد ویژه آبشار سه کنج (سکنج) ماهان

    می توانید از روستای سه کنج که قدمتی 700 ساله دارد و در دامنه جنوبی کوه پلوار واقع شده است، دیدن کنید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به ۲۵ کیلومتری شرق ماهان، روستای سه کنج بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار سه کنج ماهان کرمان آبشار سه کنج آبشار ماهان آبشار کرمان سه کنج آبشار آبشار ماهان سه کنج کرمان ماهان آبشار ماهان سه کنج ماهان کرمان کرمان آبشار کرمان سه کنج کرمان ماهان آبشار سه کنج ماهان آبشار سه کنج کرمان آبشار ماهان سه کنج آبشار ماهان کرمان آبشار کرمان سه کنج آبشار کرمان ماهان سه کنج آبشار ماهان سه کنج آبشار کرمان سه کنج ماهان کرمان سه کنج ماهان آبشار سه کنج کرمان آبشار سه کنج کرمان ماهان ماهان آبشار سه کنج ماهان آبشار کرمان ماهان سه کنج آبشار ماهان سه کنج کرمان ماهان کرمان آبشار ماهان کرمان سه کنج کرمان آبشار سه کنج کرمان آبشار ماهان کرمان سه کنج آبشار کرمان سه کنج ماهان کرمان ماهان آبشار کرمان ماهان سه کنج آبشار سه کنج ماهان کرمان آبشار ماهان کرمان سه کنج آبشار کرمان سه کنج ماهان آبشار ماهان سه کنج کرمان آبشار ماهان کرمان سه کنج آبشار سه کنج کرمان ماهان سه کنج آبشار ماهان کرمان سه کنج آبشار کرمان ماهان سه کنج ماهان کرمان آبشار سه کنج ماهان آبشار کرمان ماهان آبشار سه کنج کرمان ماهان سه کنج آبشار کرمان ماهان کرمان آبشار سه کنج ماهان کرمان سه کنج آبشار کرمان آبشار سه کنج ماهان کرمان سه کنج آبشار ماهان کرمان ماهان آبشار سه کنج کرمان سه کنج ماهان آبشار کرمان ماهان سه کنج آبشار