0
از0 نظر

آبشار شیران (آبشار شیرلان) هریس

    9470
    نمایش

    آبشار زيباي شيران در حاشيه شمال شرقي روستاي شيران آذربايجان شرقي در ارتفاع 2200 متري از سطح دريا واقع شده است و حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد. زیر آبشار حوض کوچکی به وجود آمده و محل مناسبی برای آب تنی در فصول گرم سال می باشد. در کنار این آبشار چشمه ای هم وجود دارد این روستای وابشار زیبای ان تفرجگاه زیبایی برای گردشگرانی است که به دنبال اب وهوا وطبیعت دل انگیز هستند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار شیران (آبشار شیرلان) هریس

    آبشار شیران دارای ارتفاعی در حدود 10 متر است؛ چشمه های بسیار فراوانی از دل کوه بیرون زده و آب آنها در امتداد دره ها به همدیگر پیوسته و رودهای کوچکی تشکیل میدهند که تعدادی از این رودها به هم پیوسته و در میان دره شیران یا شیران دره سی در ادامه مسیر و در بالا دست روستا آبشار زیبايي را به وجود آورده اند.

    شرایط استفاده آبشار شیران (آبشار شیرلان) هریس

    روستای شیران در 16 کیلومتری شهر هریس در کنار جاده هریس مشگین شهر قرار دارد . برای رفتن به این روستا باید بعد از رسیدن به هریس به سمت جاده مشکین شهر که از کنار اداره برق هریس میگذرد ادامه مسیر داده و پس از طی 9 کیلومتر به روستای اندیس و از آنجا هم به روستای شیران رسید.

    سیمای عمومی آبشار شیران (آبشار شیرلان) هریس

    اطراف اين آبشار کوههای تو در تو و بهم پیوسته زیادی با پوشش گیاهی بسیار زیبا و با دره های عمیق و مراتع و دشتهای سرسبز و وسیع وچشمه های فراوان که محل ییلاق عشایر  و جاذبه گردشگری منطقه میباشد چشم هر گردشگری را نوازش میدهد.

    این ییلاق در امتداد کوههای قوشا داغ که از گویجه بئل اهر شروع و به جنگلهای حاتم مشه سی مشگین ختم میشود قرار دارد. این منطقه علاوه بر داشتن پوشش گیاهی متنوع از جمله علف گربه، ترشک، گزنه، شنگی، آویشن، نعناع کوهی، چای کوهی، پیاز کوهی، چله داغی و بسیاری گیاهان و گلهای دیگر دارای قارچ های خوراکی خوشمزه ای نیز هست.

    زمان مناسب بازدید آبشار شیران (آبشار شیرلان) هریس

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه در فصل بهار و تابستان است.

    پیشنهاد ویژه آبشار شیران (آبشار شیرلان) هریس

    جاده توریستی مشکین شهر - هریس جاده ای است که به دلیل عبور از جنگل‌های ارسباران و مشکین شهر منظره منحصربه فردی داشته و به محور گردشگری تبدیل شده است.

    كه ميتوانيد از اين مناطق نيز ديدن فرماييد

    وسایل مورد نیاز آبشار شیران (آبشار شیرلان) هریس

    وسایل پیک نیک واسکان موقت(چادر و...)

    سایر اطلاعات آبشار شیران (آبشار شیرلان) هریس

    طبيعت چهارفصل، تراكم جمعيتي پايين و بارش فراوان برف و باران براي شهرستان هريس هوايي سالم، لطيف، روح افزا و بدون آلودگي را به ارمغان آورده است. در اين منطقه در هر دره‌اي آب جاري است و از هر قله‌اي چشمه‌اي سرازير. يكي از جاذبه‌هاي طبيعي هريس وجود كوه‌هاي بلند و آبشارهاي طبيعي مختلفي است كه به‌ويژه در فصل بهار نظر هر گردشگر را به خود جلب مي‌كند.

    كوه‌هاي بلند،آبشار، «شير ـ شير» روستاي شيران و طبيعت بكر اطراف آن، آبشار «ميس دي قالاسي» در ميان صخره‌هاي تيز و كوه‌هاي مرتفع اسماعيل كندي، دره و كوه‌هاي زيبا و آبشار گوران دربندي، آبشار ساري بره باخزه و گياهان آبزي و چشمه گواراي جا‌جيخ‌لي، قبله گوزلر و سوقالخان، گلبوته‌ها و دره ژرف و ترنم آب‌هاي ساپلاغ و اوكوز داغي، پيرداغي، دربند خشكناب، دربند و آبشارهاي متعدد تازه كند، چاتلاق قيه، آغ بولاغ، دوردبولاغ، يمليك‌لو، دهنه دره‌سي چمن زمين، باغ‌هاي قشلاق‌ها، و دهكده توريستي هرزه ورز و سدهايي همانند نهند، آربطان و پارام از قابليت‌هاي غني هريس در بخش گردشگري هستند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    روستای شیران در 16 کیلومتری شهر هریس در کنار جاده هریس مشگین شهر قرار دارد . برای رفتن به این روستا باید بعد از رسیدن به هریس به سمت جاده مشکین شهر که از کنار اداره برق هریس میگذرد ادامه مسیر داده و پس از طی 9 کیلومتر به روستای اندیس و از آنجا هم به روستای شیران رسید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.