0
از0 نظر

آبشار شیوند ایذه

    3095
    نمایش

    آبشار شيوند بهشتي پنهان در پس آب هاي فراوان درياچه سد کارون ۳ است که تاکنون بکر و دست نخورده باقي مانده است. روستاهاي شيوند از سه روستاي بزرگ شيوند، نوشيوند و پشت آسياب به فاصله ۱ کيلومتر از يکديگر و به شکل يک سه گوش قرار دارند، به گونه اي که رودخانه شيوند از ميان اين سه روستا رد مي شود.آبشار شیوند از کوه‌های منگشت سرچشمه می‌گیرد. این آب در مسیر خود چند آبشار بزرگ و کوچک را تشکیل می‌دهد.وجود پوشش گیاهی بینظیر فضای دلربایی را بوجود آورده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار شیوند ایذه

    این آبشار همانگونه که از نامش پیداست در روستای شیوند از توابع ایذه واقع شده است. در حقیقت این روستا دارای سه بخش به نام‌های شیوند، نوشیوند و پشت آسیب تشکیل شده که همگی در منطقه حفاظت شده منگشت قرار دارند.

    ویژگی‌ها آبشار شیوند ایذه

    آبشار شیوند از کوه‌های منگشت سرچشمه می‌گیرد. این آب در مسیر خود چند آبشار بزرگ و کوچک را تشکیل می‌دهد. اما آخرین آنها یعنی آبشار شیوند، ۵۰ متر ارتفاع دارد. این میزان ارتفاع سبب شده است تا این آبشار در زمره مرتفع‌ترین آبشارهای استان قرار گیرد.

    افزون بر این موارد، خود آبشار در منطقه حفاظت شده منگشت و شالو قرار دارد.
    این منطقه به‌واسطه داشتن دریاچه‌ها ورودخانه های مختلف، دارای طبیعت بسیار بی‌نظیری است. بدین‌جهت است که پوشش گیاهی و جانوری بسیار منحصربه‌فردی دارد.

    شرایط استفاده آبشار شیوند ایذه

    برای رفتن به شیوند باید در جاده ایذه- دهدز اندکی پس از سد کارون 3 از یک راه انحرافی که در سمت راست جاده است به سمت دریاچه برویم و در ساحل دریاچه با شناور های مخصوص (بارج) به سوی دیگر رویم. این مسیر در حدود چهارده کیلومتر طول دارد و بارج آن را در حدود یک ساعت و نیم می پیماید.

    در ساحل چپ دریاچه پس از پیمودن یک راه روستائی سه و نیم کیلومتری سربالا با اختلاف ارتفاع 330 متر و پس از گذشتن از روستاهای شهرک، ده کهنه و سرآسیاب به روستای مرغاب می رسیم.

    برای رفتن به آبشار باید از مرغاب، یک راه مال رو 1500 متری با اختلاف ارتفاع 180 متر را طی کنیم. در طول این مسیر مناظر زیبائی از حرکت رودخانه در میان درختان به وجود آمده که بسیار دیدنی است. آبشار شيوند در دامنه کوه منگشت و در جنوب شرقي شهرستان ايذه واقع گرديده و يکي از جلوه هاي زيباي طبيعت خوزستان است.

    سایر اطلاعات آبشار شیوند ایذه

    در این ناحیه درختانی همچون بلوط ایرانی، بنه، کتیرا، بن سرخ، انجیر، انار، گردو و… دیده می‌شود. فضای بین این درختان با گل‌هایی همچون شقایق و نرگس پوشیده شده است. به همین جهت محیطی بسیار زیبا و دلربا دارد.
    مازاد بر این جانورانی همچون خرگوش، گزار، پلنگ قهوه‌ای، کبک، سنجاب ایرانی، روباه، دارکوب و... در آن به چشم می‌خورد. وجود آنها باعث شده است تا هیجان بازدید از آبشار شیوند ایذه بیشتر شود.

    وسایل مورد نیاز آبشار شیوند ایذه

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    زمان مناسب بازدید آبشار شیوند ایذه

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خوزستان، فصل بهار و زمستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    سیمای عمومی آبشار شیوند ایذه

    آب این آبشار از دل کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد و از صخره‌ای به ارتفاع ۵۰ متر به پایین می‌ریزد. وجود پوشش گیاهی بینظیرِ کنار آن و البته رطوبت هوای منطقه، یک فضای دلربا را بوجود آورده است.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    برای رفتن به آبشار باید از مرغاب، یک راه مال رو 1500 متری با اختلاف ارتفاع 180 متر را طی کنیم. در طول این مسیر مناظر زیبائی از حرکت رودخانه در میان درختان به وجود آمده که بسیار دیدنی است. آبشار شيوند در دامنه کوه منگشت و در جنوب شرقي شهرستان ايذه واقع گرديده و يکي از جلوه هاي زيباي طبيعت خوزستان است.

    ماشین شخصی

    برای رفتن به شیوند باید در جاده ایذه- دهدز اندکی پس از سد کارون 3 از یک راه انحرافی که در سمت راست جاده است به سمت دریاچه برویم و در ساحل دریاچه با شناور های مخصوص (بارج) به سوی دیگر رویم. این مسیر در حدود چهارده کیلومتر طول دارد و بارج آن را در حدود یک ساعت و نیم می پیماید. در ساحل چپ دریاچه پس از پیمودن یک راه روستائی سه و نیم کیلومتری سربالا با اختلاف ارتفاع 330 متر و پس از گذشتن از روستاهای شهرک، ده کهنه و سرآسیاب به روستای مرغاب می رسیم.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار شيوند ايذه خوزستان آبشار شيوند آبشار ايذه آبشار خوزستان شيوند آبشار آبشار ايذه شيوند خوزستان ايذه آبشار ايذه شيوند ايذه خوزستان خوزستان آبشار خوزستان شيوند خوزستان ايذه آبشار شيوند ايذه آبشار شيوند خوزستان آبشار ايذه شيوند آبشار ايذه خوزستان آبشار خوزستان شيوند آبشار خوزستان ايذه شيوند آبشار ايذه شيوند آبشار خوزستان شيوند ايذه خوزستان شيوند ايذه آبشار شيوند خوزستان آبشار شيوند خوزستان ايذه ايذه آبشار شيوند ايذه آبشار خوزستان ايذه شيوند آبشار ايذه شيوند خوزستان ايذه خوزستان آبشار ايذه خوزستان شيوند خوزستان آبشار شيوند خوزستان آبشار ايذه خوزستان شيوند آبشار خوزستان شيوند ايذه خوزستان ايذه آبشار خوزستان ايذه شيوند آبشار شيوند ايذه خوزستان آبشار ايذه خوزستان شيوند آبشار خوزستان شيوند ايذه آبشار ايذه شيوند خوزستان آبشار ايذه خوزستان شيوند آبشار شيوند خوزستان ايذه شيوند آبشار ايذه خوزستان شيوند آبشار خوزستان ايذه شيوند ايذه خوزستان آبشار شيوند ايذه آبشار خوزستان ايذه آبشار شيوند خوزستان ايذه شيوند آبشار خوزستان ايذه خوزستان آبشار شيوند ايذه خوزستان شيوند آبشار خوزستان آبشار شيوند ايذه خوزستان شيوند آبشار ايذه خوزستان ايذه آبشار شيوند خوزستان شيوند ايذه آبشار خوزستان ايذه شيوند آبشار