0
از0 نظر

آبشار لندی اردل

    821
    نمایش

    آبشار لندی، تنها یکی از چند جاذبه‌ طبیعی و آبشارهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. طول تقریبی این آبشار دائمی و عظیم حدود 40 متر و عرض تاج آن به 3 متر می‌رسد. آب آن وارد رودخانه بازفت شده و در نهایت پشت سد کارون 4 انباشته می‌شود. همه روزه، بسیاری از گردشگران و علاقه‌مندان برای بازدید از آبشار لندی به منطقه شلیل، از توابع شهرستان اردل، سر می‌زنند. منظره زیبای اطراف این جاذبه می‌تواند سوژه مناسبی برای عکاسی باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار لندی اردل

    نزدیک‌ترین بخش به آبشار لندی اردل؛ بخش ناغان، شهر سرخون و دهستان، دوپلان است. بهتر است بدانید که در نزدیکی روستای اردل و در طی مسیر خود، دو آبشار دیگر را هم مشاهده خواهید کرد.

    پیشنهاد ویژه آبشار لندی اردل

    بهتون پیشنهاد می‌کنیم، پیش از بازدید از این آبشار به موارد زیر توجه کنید.:

    1- تنها از این جاذبه بازدید نکنید و حتما با کسی که مسیر را خوب بلد است، همراه شوید. چرا که یافتن مسیر، بدون راهنما خیلی بعیده است.

    2- بعضی از فرودها را می‌توان با ابزار انجام داد اما در همه قسمت‌ها امکان کارگاه زدن وجود ندارد.

    3- فصل مناسب دیدن این آبشار فروردین و اردیبهشت است اما در این 2 فصل بارندگی زیاد بوده و همین باعث می‌شود که مسیر لغزنده‌تر و خطرناک‌تر باشد.

    4- ظاهرا در فصول کم آب، یک مسیر دسترسی ایمن‌تر برای رسیدن به انتهای آبشار وجود دارد اما گرمای هوا در این فصول آزاردهنده است.

    زمان مناسب بازدید آبشار لندی اردل

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری، فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    شرایط استفاده آبشار لندی اردل

    جاده دسترسی به آبشار علاوه بر مسیر کوهستانی، دارای پیاده‌روی نسبتا طولانی(حدود 10 کیلومتر از روستا) با شیب‌های تند و نفس‌گیر اما در عین حال زیبا بوده و مناظر کم نظیری دارد. در طول مسیر، چادرهای عشایر بختیاری را نیز خواهید دید.

    وسایل مورد نیاز آبشار لندی اردل

    بهتر است برای بازدید از این جاذبه، وسایلی چون لباس و کفش مناسب، تجهیزات کوهنوردی، آب و خوراکی به همراه داشته باشید.

    نکات منفی آبشار لندی اردل

    سایر اطلاعات آبشار لندی اردل

    در اولین گام یه فرود(دست به سنگ) حدود 2 متری باید انجام بدید که به دلیل قرار داشتن در حاشیه پرتگاه کار فوق العاده خطرناکی است. در طول 80 متر فرود(ارتفاع تقریبی) در حاشیه آبشار تا رسیدن به تقاطع آب آن و رود بازفت، بارها این صحنه تکرار شده و به ناچار باید از نقاط خطرناک و پرتگاه‌هایی که گاهی به اندازه قرار دادن یک پا نیستند، گذشت تا به حاشیه رود رسید.

    وقتی به انتهای مسیر میرسی و عظمت آبشار را میبینی، تازه متوجه ارزش سختی مسیری که طی کردی، می‌شوی.

    ویژگی‌ها آبشار لندی اردل

    از ویژگی‌های آبشار لندی می‌توان به وجود هاله‌ای از قطرات ریز آب در اطراف آن اشاره کرد که مانع درست دیده شدن آن می‌شود. همچنین، امکان عکاسی از این آبشار نیز وجود ندارد. زیرا هر بار که دوربین خود را به سمت آبشار نشونه میگیری، به سرعت تمام لنز از آب پوشیده می‌شود. در نتیجه تصویر محو ثبت خواهد شد.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    برای بازدید از این جاذبه، بخشی از مسیر را باید پیاده طی کنید. بعد از رسیدن به روستای لندی مسیر تا آبشار اصلی در حدود 3 ساعت پیاده‌روی با شیب‌های تند دارد.

    ماشین شخصی

    برای دسترسی به آبشار لندی از ناغان به سمت دوپلان مسیر را در پیش بگیرید. پس از عبور از گندمکار و گلشور و پس از طی 11 کیلومتر به دو راهی شلیل خواهید رسید. مسیر را به سمت جاده فرعی تغییر دهید. بعد از طی 20 کیلومتر جاده پرپیچ و خم، کوهستانی با آسفالت سرد و گذر از روستاهای شلیل و دورک قنبری به روستای گوزلک می‌رسید. از این روستا تا روستای لندی، جاده خاکی پرشیبی در موازات رودخانه بازفت وجود دارد. انتهای این مسیر روستای لندی است. بیشتر طول مسیر در جهت فرود به سمت دره پیموده می‌شود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    خیلی سخت ( صعود حرفه ای )
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.