3.3
از21 نظر

آبشار هشترخان، طارم

    11567
    نمایش

    آبشار هشترخان، تنها یکی از چندین آبشار جذاب و دیدنی و جاذبه های طبیعی استان زنجان است که در دره اي سرسبز و ميان کوه هاي ناحيه طارم، در شرق شهر زنجان و نزديکي روستاي لار واقع شده و خودنمایی می کند. این آبشار با طبیعت بکر خود، همه ساله مورد توجه بسیاری از گردشگران، عکاسان و علاقه مندان به طبیعت گردی قرار می گیرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار هشترخان، طارم

    آبشار هشترخان (به فارسی: بوقلمون) یکی از آبشارهای زیبا و چشم‌نواز است که در منطقه‌ای بکر و دست نخورده در روستای امام کندی استان زنجان است. سرچشمه ابشار هشتر خان چشمه جوشان است و ابشار پس از ریزش،رودخانه هشترخان را تشکیل می دهد.ارتفاع ابشار حدود 30 متراست.

    زمان مناسب بازدید آبشار هشترخان، طارم

    با توجه به وضعیت آب و هوایی زنجان، فصل های بهار و تابستان زمان مناسب تری برای بازدید از این آبشار هستند.

    ویژگی‌ها آبشار هشترخان، طارم

    کوه های بلند و سرسبز ،دره ای بسیار عظیم،رودخانه ای خروشان و پراب،جنگل درختان فندق،هوای خوب و طبیعت بکر ،ابشار و ناحیه هشترخان یا هشت چشمه را به یکی از نواحی زیبا و مناسب برای گردشگری ،کوهنوردی و دوچرخه سواری در کوهستان تبدیل کرده است.

    سیمای عمومی آبشار هشترخان، طارم

    اين آبشار حاصل تلاقي هشت چشمه جوشان است که منظره بديعي را به وجود آورده است. در طول مسير، جنگل درختان فندق متعلق به روستاییان، زيبايي خاصي به منطقه داده است. منظره عمومي رودخانه قزل اوزن و باغ هاي زيباي زيتون از جاده زنجان به طارم و قبل از سرخه ديزج، بسيار جذاب و ديدني است. ارتفاعات جالب منطقه، باعث پديد آمدن اين مناظر بديع براي مسافران عبوري شده است.

    شرایط استفاده آبشار هشترخان، طارم

    آبشار هشترخان طارم در موقعیت جغرافیایی E485342 N364420 در استان زنجان واقع است.

    وسایل مورد نیاز آبشار هشترخان، طارم

    به دوستانی که برای اولین بار قصد وارد شدن به منطقه را دارند توصیه می‌شود بدون راهنما از اجرای برنامه پرهیز کنند.

    سایر اطلاعات آبشار هشترخان، طارم

    این منطقه به دلیل قرار گرفتن در قسمتی از دشت وسیع هشترخان (یا هشترخانا) به همین نام شناخته می‌شود. از روستاهای دیگر نزدیک ابشار نیز می توان به تماشای ابشار رفت.

    نکات مثبت آبشار هشترخان، طارم

    درختان کهنسال و آب و هوایی مطبوع، دارای ظرفیت بالای جذب گردشگر است، آبگیر کرد کندی به لحاظ موقعیت استثنایی و سکوت حاکم بر آن، آرامش خاصی به گردشگران می‌دهد و زیبایی‌های اطراف آن چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. گاهی گروه‌های کوهنوردی و علاقمندان طبیعت از مسیر آب‌بر و کوه‌های شمال آن خود را به ماسوله می‌رسانند و از زیبایی‌های کم‌نظیر طبیعت آن سیراب می‌شوند.

    تاریخچه آبشار هشترخان، طارم

    تاریخچه آبشار هشترخان، طارم

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رفتن به هشترخان باید از جاده زنجان به طارم استفاده کنید، پس از سپری کردن حدود ۳۵ کیلومتر از این جاده به منطقه‌ای به نام (خان چایی) می‌رسیم اینجا بایستی وارد جاده فرعی‌ای که به سمت راست و به روستاهای امام و یحیی آباد می‌رود شد. پس از ۱۱ کیلومتر به روستای امام خواهید رسید. تا اینجا جاده آسفالته است، ولی ادامه مسیر ۱۵ کیلومتر این روستا تا روستای یحیی‌آباد خاکی و نامناسب است و بایستی به وسیله نیسان ادامه مسیر را پی گرفت. مسیر کوهپیمایی از روستای یحیی‌آباد موازی با رودخانه‌ای که در خط القعر دره قرار دارد تا منطقه سرخه دیزه ادامه دارد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.