3.3
از8 نظر

آبشار ویسادار رضوانشهر

    2051
    نمایش

    آبشار ويسادار سومين آبشار مرتفع استان گيلان است که در 16 کيلومتري شهرستان پره سر قرار دارد. آبشار ويسادار همچنين يکي از آبشارهاي زيباي ايران است که منظره اي زيبا و دوست داشتني براي گردشگران دارد.آبشار ویسادار از روی تخته سنگ‌های بلند سرازیر می‌شود و به حوضچه زیرین آن می‌ریزد. ارتفاع آبشار ویسادار به ۱۵ متر می‌رسد و دیوار صخره‌ای آبشار حالت لایه لایه دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار ویسادار رضوانشهر

    آبشار ویسادار رضوانشهر بر روي رودخانه لمير و در کنار جاده جنگلي منتهي به روستاي لمير واقع شده و از معدود آبشارهاي ايران است که مي توان از روي يک پل فلزي، به خوبي عظمت و زيبايي آن را تماشا کرد. اين پل فلزي به جهت ارتباط دو طرف رودخانه نصب شده است؛ ولي با توجه به موقعيت آن، مکان مناسبي جهت بازديد گردشگران شده است. شدت جريان آب و زيبايي صخره هاي دهانه آبشار، از نکات ديدني آن است.

    ویژگی‌ها آبشار ویسادار رضوانشهر

    آبشار ویسادار  با 15 متر ارتفاع به عنوان سومین آبشار مرتفع استان گیلان شناخته می‌شود.

    سیمای عمومی آبشار ویسادار رضوانشهر

    در اینجا آب از فراز ساختاری سنگی به شکل نیم‌دایره، بر روی دیواره‌ای صخره‌ای جاری می‌شود؛ دیواره‌ای که به صورت لایه‌لایه شکل گرفته و در طی مدت زمانی طولانی به شکل امروزی خود درآمده است. این آب پس از سقوط در حوضچه‌ای می‌ریزد که توسط همین دیواره‌ها احاطه شده و همچون دنیایی متفاوت به نظر می‌رسد. این آبشار بر سر راه رودخانه لمیر قرار دارد که از کوه‌های تالش که به گردنه الماس نیز شهرت دارد، سرچشمه می‌گیرد بازخانی و پس از گذر از منطقه پره‌سر به دریای خزر می‌ریزد. 

    کمی آن طرف‌تر از آبشار درختان سر به فلک کشیده‌ای وجود دارند که ریشه‌های‌شان به شکل خاصی در هم تنیده و بر روی زمین پهن شده‌اند. حضور این درختان، صدای ریزش آب و جلوه خاص آبشار موقعیتی منحصربه‌فرد را به این طبیعت بخشیده است تا لحظاتی خوش را برای دوست‌داران خود رقم بزند.

    زمان مناسب بازدید آبشار ویسادار رضوانشهر

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار است.

    وسایل مورد نیاز آبشار ویسادار رضوانشهر

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    شرایط استفاده آبشار ویسادار رضوانشهر

    برای رسیدن به آبشار ویسادار، وقتي از رشت به طرف آستارا حركت مي كنيد بايد بعد از رد شدن از انزلي و شهر رضوانشهر به شهر پره سر برسيد. سپس از سه راه احمد بايد به طرف روستاي سِكَرَه سرا كه نام رسمي اش صيقلسرا است،حركت كنيد. بعد از عبور از اين روستا به آوَوييار مي رسيد. بعد از عبور از آن روستا به محل آبشار مي رسيد.

    از پره سر تا آبشار 15 كيلومتر فاصله است. پره سر در حد فاصل میان شهرهای رضوانشهر و هشتپر تالش واقع شده است که با رضوانشهر حدود 17 کیلومتر و با هشتپر تالش حدود 30 کیلومتر فاصله دارد و در100 کیلومتری رشت قرار دارد.

    سایر اطلاعات آبشار ویسادار رضوانشهر

    ویسادار به معنی "سایه درخت بید" است و ابهت این پدیده طبیعی زمانی بیشتر می شود که از پایین به آن نگاه کنند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رسیدن به آبشار ویسادار، وقتي از رشت به طرف آستارا حركت مي كنيد بايد بعد از رد شدن از انزلي و شهر رضوانشهر به شهر پره سر برسيد. سپس از سه راه احمد بايد به طرف روستاي سِكَرَه سرا كه نام رسمي اش صيقلسرا است،حركت كنيد. بعد از عبور از اين روستا به آوَوييار مي رسيد. بعد از عبور از آن روستا به محل آبشار مي رسيد. از پره سر تا آبشار 15 كيلومتر فاصله است. پره سر در حد فاصل میان شهرهای رضوانشهر و هشتپر تالش واقع شده است که با رضوانشهر حدود 17 کیلومتر و با هشتپر تالش حدود 30 کیلومتر فاصله دارد و در100 کیلومتری رشت قرار دارد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.