0
از0 نظر

آبشار کلیره (بتلیم) بندپی

    4614
    نمایش

    آبشار کليره  که با عنوان آبشار بتليم نيز شناخته مي شود از جمله آبشارهاي زيبا اما کمتر شناخته شده منطقه بندپي شرقي که در موقعيت جغرافيايي استان مازندران قرار دارد. مسیر جنگلی بسیار زیبا با پوشش درختهای مختلف مثل کلهو ، ممرز ، انجیلی ، راش ( مرس ) ،سرخدار ( سور ) ، ملج ، گردو ( اقوز ) ، توسکا ( تسکا ) ، جل ( درختی که همیشه برگهای آن سبز است ) و ... زیبایی دو چندانی به این منطقه داده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار کلیره (بتلیم) بندپی

    آبشار کلیره در روستای بتلیم، در بخش بندپی شرقی استان مازندران واقع شده است و حدود ۴۵ کیلومتری شهر بابل قرار دارد. 

    زمان مناسب بازدید آبشار کلیره (بتلیم) بندپی

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    شرایط استفاده آبشار کلیره (بتلیم) بندپی

    فاصله آبشار تا مرکز شهر بابل در حدود 45 کیلومتر و تا گلوگاه مرکز بخش بندپی شرقی 30 کیلومتر است. از گلوگاه مرکز بخش بندپی شرقی تا جایی که مسیر پیاده روی آغاز می شود حدود 15 کیلومتر فاصله است. با یک ساعت و نیم پیاده روی سبک می توان به پای آبشارهای این دره رسید که یکی از آبشارهای کم نظیر است و کمتر شناخته شده استان مازندران است .

    سایر اطلاعات آبشار کلیره (بتلیم) بندپی

    بتلیم، روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران است. این روستا در دهستان سجادرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷ نفر (۱۳خانوار) بوده‌است.

    بخش بندپی شرقی یکی از بخش‌های شهرستان بابل واقع در جنوب این شهرستان می‌باشد که بالغ بر ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این بخش بزرگترین بخش شهرستان بابل بوده و شامل مناطق دشت و جلگه - جنگل - کوهستان میباشد. این بخش علاوه بر همسایگی با بخش های گتاب ، بندپی غربی و بابلکنار شهرستان بابل با لفور سوادکوه و ییلاقات فیروزکوه و هراز همسایه بوده و جاده ارتباطی با این مناطق دارد.

    بافت این منطقه کاملاً روستایی بوده و عمده فعالیت مردم آن کشاورزی و دامداری سنتی می‌باشد. این بخش از طریق جاده شهید صالحی به شهرستان بابل متصل می‌شود که این جاده در سال ۱۳۴۱ توسط قهرمان ارزنده کشتی جهان (امامعلی حبیبی) و همت حاج محمد فيروزي تعریض گردیده است که از همان هنگام به نام این ورزشکار نام گذاری شده و از محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم منطقه برخوردار است.

    وسایل مورد نیاز آبشار کلیره (بتلیم) بندپی

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    سیمای عمومی آبشار کلیره (بتلیم) بندپی

    با بازدید از این جاذبه، شاهد ریزش آب چشمه به دریاچه خواهید بود که پس از جوشيدن از دل كوه وارد رودخانه شده و منظره زیبایی را به وجود میاورد.

    پیشنهاد ویژه آبشار کلیره (بتلیم) بندپی

    در نزدیکی این جاذبه جنگل نارنجلو، پارک جنگلی بابلکنار، در یاچه کامی کلا و سده شیده قرار دارد به شما پیشنهادمیکنیم از این جاذبه ها نیز بازدید کنید.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    با یک ساعت و نیم پیاده روی سبک می توان به پای آبشارهای این دره رسید که یکی از آبشارهای کم نظیر است و کمتر شناخته شده استان مازندران است .

    ماشین شخصی

    فاصله آبشار تا مرکز شهر بابل در حدود 45 کیلومتر و تا گلوگاه مرکز بخش بندپی شرقی 30 کیلومتر است. از گلوگاه مرکز بخش بندپی شرقی تا جایی که مسیر پیاده روی آغاز می شود حدود 15 کیلومتر فاصله است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    آبشار کليره بتيلم بندپي آبشار کليره آبشار بتيلم آبشار بندپي کليره آبشار آبشار بتيلم کليره بندپي بتيلم آبشار بتيلم کليره بتيلم بندپي بندپي آبشار بندپي کليره بندپي بتيلم آبشار کليره بتيلم آبشار کليره بندپي آبشار بتيلم کليره آبشار بتيلم بندپي آبشار بندپي کليره آبشار بندپي بتيلم کليره آبشار بتيلم کليره آبشار بندپي کليره بتيلم بندپي کليره بتيلم آبشار کليره بندپي آبشار کليره بندپي بتيلم بتيلم آبشار کليره بتيلم آبشار بندپي بتيلم کليره آبشار بتيلم کليره بندپي بتيلم بندپي آبشار بتيلم بندپي کليره بندپي آبشار کليره بندپي آبشار بتيلم بندپي کليره آبشار بندپي کليره بتيلم بندپي بتيلم آبشار بندپي بتيلم کليره آبشار کليره بتيلم بندپي آبشار بتيلم بندپي کليره آبشار بندپي کليره بتيلم آبشار بتيلم کليره بندپي آبشار بتيلم بندپي کليره آبشار کليره بندپي بتيلم کليره آبشار بتيلم بندپي کليره آبشار بندپي بتيلم کليره بتيلم بندپي آبشار کليره بتيلم آبشار بندپي بتيلم آبشار کليره بندپي بتيلم کليره آبشار بندپي بتيلم بندپي آبشار کليره بتيلم بندپي کليره آبشار بندپي آبشار کليره بتيلم بندپي کليره آبشار بتيلم بندپي بتيلم آبشار کليره بندپي کليره بتيلم آبشار بندپي بتيلم کليره آبشار