0
از0 نظر

آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویراحمد

    607
    نمایش

    آبشار کمردوغ کهگيلويه و بویر احمد از جمله جاذبه های اعجاب انگیز و زیبای این استان به شمار می رود که در کوهپایه های غربی کوه سیلوم واقع شده است و در عین گمنامی، یکی از بلندترین آبشارهای ایران زمین به شمار می رود. قندیل‌های نمکی این آبشار غمزه‌زنان چشم هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند.کمردوغ از دو واژه کمر که در اصطلاح معنی به دیوار سخت و صاف گفته می شود و دوغ به جهت شباهت آب این آبشار به دوغ تشکیل شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویراحمد

    آبشار زیبای کمردوغ در شهر قلعه رئیسی از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود این آبشار دیدنی که نزدیک به ۱۰۰ متر ارتفاع و بیش از ۶۰ متر عرضه دارد پس از عبور از جاده های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل های رویایی بلوط پس از عبور از شهر دهدشت ،مرکز شهرستان کهگیلویه نمایان می شود.

    سیمای عمومی آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویراحمد

    آبشار دل انگیز وفرح بخش "کمردوغ" شهرستان کهگیلویه همچون گیسوان پری دریایی در آغوش باد و لابه‌لای صدای پای آب و ساز باران از ارتفاع ۴۰ متری بر شانه‌های کوه دلربایی می‌کند.

    آبشار کمر دوغ به واسطه ارتفاع و رقص آب در آغوش باد ریزش این آبشار، سفید رنگ و دوغ مانند است و به همین دلیل آن را آبشار کمر دوغ می‌نامند.

    بر صخره‌های تنگه پایین دست و آبراهه در طول زمان حوضچه ها و قندیل های نمکی و بلورینی شکل گرفته است که مجموعه این زیبایی‌های بی‌بدیل در نگارخانه طبیعت سبب شده گردشگران و طبیعت دوستان زیادی از نقاط مختلف کشور را به خود جلب کند.

    آبشار کمردوغ در تمام فصول سال دارای آب است و چشم هر بیننده‌ای را می‌رباید به طوری که می‌توان نام عروس آبشارهای ایران را بر آن نهاد.

    ویژگی‌ها آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویراحمد

    آبشار کمردوغ هفتمین آبشار بلند ایران است. طول این آبشار 100 متر و عرض آن بیشتر از 60 متر است و به عنوان یک جاذبه طبیعی در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    زمان مناسب بازدید آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویراحمد

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    وسایل مورد نیاز آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویراحمد

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویراحمد

    کمر در اصطلاح مردم محلي همان ديوار سخت و صاف است. شباهت آب آبشار به دوغ باعث نامگذاري آن به کمردوغ شده است. از ويژگي هاي منحصربفرد اين آبشار، نمکي بودن آب اين چشمه است، زيرا در مناطق کوهستاني کهگيلويه و بويراحمد به ندرت چشمه اي نمکي يافت مي شود.

    در سرچشمه آبشار کمردوغ، اجراي يک طرح پرورش ماهي قزل آلا باعث پهن شدن سرريز آب و وسعت يافتن طول آبشار شده و آبشاري مصنوعي را در جنوب آبشار طبيعي آن ايجاد کرده است. واقع شدن يک تنگه زيبا در مسير جريان آب بر زيبايي آبشار افزوده است.

    پیشنهاد ویژه آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویراحمد

    بارگاه مقدس امام زاده سید محمید و میرسالار در نزدیکی این جاذب قرار دارد به شما پیشنهاد میکینم از این جاذبه ها بازدید کنید.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.